Ook aan de beurt…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Ook aan de beurt…

• Maker
    Discussie
  • Daarnet ook ongelukje gehad.
    Reed aan 70 op een mevrouw die me niet gezien had toen ze
    de parkeerplaats verliet… 🙁

Spoorstang is krom en wiel staat ietsje meer naar achteren.
    Deur heeft zich ook gezet en zijlijst staat ook geplooid…

Al een geluk dat we beide niets hadden.

Groetjes,

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 98)
    • [quote=”porschky”:370v7rkj]zou dit iets zijn?
      http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1041 … _3ltr.html [/quote]

deze wagen stond een week voor deze man uit Ravels hem te koop zette bij Vankessel te koop voor beduidend minder…

tja, ook ik heb gemengde gevoelens als ik deze laatste berichten lees… Ik begrijp ergens wel het ‘ongeduld’ en de daaruitvolgende blijheid van Hellraiser omdat er eindelijk schot in de zaak komt… doch anderzijds moet ik uiteraard terugdenken aan wat ik hier eerder schreef: ‘aanvaard nooit het eerste bod’. En inderdaad, het feit dat beide partijen bij dezelfde verzekering zitten, heeft naar mijn gevoel (en helaas ook ervaring) waarschijnlijk wel degelijk een rol gespeeld… in het nadeel van Hellraiser, en in het voordeel van de verzekering…

En ik wil niet beledigend zijn, maar mijn ‘bezorgdheid’, waarschijnlijk beïnvloed door mijn zeer negatieve ervaringen met enkele miskopen van okkazies, was of ook dit uiteindelijk een slecht (of toch tenminste niet ‘perfect’) herstelde Porsche gaat worden, die later aan iemand anders gaat doorverkocht worden… en die met de gebakken peren zal zitten… En ik wil zeker niet insinueren dat Hellraiser die opzettelijke bedoeling zou hebben, maar als iemand die in de schoenen gestaan heeft van een (zwaar) in de zak gezette koper, maak ik misschien nogal heel snel deze bedenking…

Hoe dan ook, het bewijst nogmaals dat, verzekerd of niet, men altijd bekakt uit een ongevalssituatie komt, en men door de schuld van een andere weer maar eens met de gebakken peren zit…

We zien wel, chassis was ni te neig geplooid, denk gewoon dat het
            komt doordat de velg tegen de binnengardebou gesmakt geweest is.
            Het was geen zijdelingse impact, maar een frontale aanrijding he 😕
            We zullen wel zien wat er naar boven komt tijdens het uitlijnen…

[quote=”Hellraiser”:1vlwu4jq]Feit is dat de mevrouw die op me gereden is bij dezelfde
              verzekering was.
              [/quote]

Mag er niets mee te maken hebben, maar is wel een duidelijk voorbeeld van belangenconflict ( 👿 ) DAAROM heb je steeds een onafhankelijke rechtsbijstandsverzekeraar nodig die totaal niets te maken heeft met je aansprakelijkheidsverzekeraar.
              Uw belangen moeten verdedigt worden niet de portemonnaie van de B.A. verzekeraar 😉

Wim

[quote=”Hellraiser”:3ei4yae0]’t heeft effe geduurd maar we zijn eruit 😀
                Heb sinds gisteren de wagen terug in m’n bezit 😀
                De verzekering heeft een forfait uitbetaald van 2500€ ex btw,
                en de wagen is niet doorgegeven voor een keuring na ongeval 😀 [/quote]

Weet niet of je mijn schade nog kunt even kunt terug halen in je gedachte, achterscherm, wiel en draagarm. Uit gekeerde schade bijna 6000 euro. terwijl het bij ons 50/50 uitspraak was.
                Dus denk dat je veel te winig gekregen hebt om deze schade serieus te herstellen.
                Ik snap eigenlijk niet dat je dit geaccepteerd hebt, het was toch niet jouw schuld, dus kun je volledige schadelooosheid eisen, of zie ik dit verkeerd.

Ik heb ooit een Citroen ZX break aangereden .
                  Het voertuig was oud en onverzorgd . Enigste schade die te zien was was de verroeste fietsrek die van zijn trekhaak was gevallen . Mijn schade gebarsten plastic nummerplaathouder.
                  Ik heb er nog foto’s van . Ik wilde de man zo vergoeden doch hij moest minimaal 1000€ hebben . (Rekje kostte me geen 300€ nieuw)
                  Doorgegeven aan de verzekering + foto’s .
                  De makelaarzei zelf dat het niets zou worden .
                  Een jaar later was mijn polis omhoog gegaan .
                  Bij navraag bij de verzekering hadden ze meneer toch uitbetaald . Ik heb nooit van iets geweten .
                  Uitbetaald bedrag 4000€ .
                  Een kennis van me had identiek dezelfde wagen (maar dan in verzorgde staat) overgegeven bij aankoop van een nieuw voertuig .Hij kreeg voor zijn exemplaar 400€ terug volgens het groene boekje .
                  Waarom zou men dan minder voor een Porsche uitbetalen als men zelfs voor een citroen 10x de cataloguswaarde uitbetaald zonder enige zichtbare (en ook reele schade) ❓

Feit is dat de mevrouw die op me gereden is bij dezelfde
                    verzekering was.
                    Er is al een tegenexpert geweest daarom dat het zolang duurde.
                    M’n makelaar heeft ook al gezegd dat dit het maximum was
                    wat ik eruit kon halen…

Ben daarnet al 2 andere gardebou’s gaan halen 😀

Morgen langs Porsche Centre Antwerpen voor nog wa nieuwe prul 🙂

Artikel 1382 t/m 1386bis van het Burgerlijk Wetboek zegt dat ALLE geleden schade moet gerecupereerd worden met alle mogelijke rechtsmiddelen.

Eventueel nog een tegenexpert uit de brand proberen slepen, tenzij je reeds voor akkoord getekend hebt ❓
                      Dit is werk voor uw rechtsbijstand 😉

succes!

Je kan toch eisen dat de veroorzaakte schade gemaakt word ongeacht de overige staat van de wagen ? Als jij van plan was om de wagen te restaureren dan hebben zij geen affaire met het feit of jij daar nu 1000 euro of 15000 euro wil in investeren om de roest weg te werken. Je hebt door die aanrijding verdorie enkele plooien in je chassis !, dat alleen al rechttrekken gaat je +- 2500 euro kosten…

dit had ik echt nooit aanvaard…

Ze hebben je met een kluitje in het riet gestuurd, het zou me trouwens niet verbazen moesten de maatschappijen hierover intern een regeling getroffen hebben. Bij mij hebben ze dat ook ooit geprobeerd, heb toen zelf een expert aangesteld, het heeft me toen 200000 oude bfr opgeleverd dat ik meer kreeg dan wanneer ik akkoord ging met hun voorstel…

Of de wagen een restauratie waard is of niet mogen zij niet bepalen, geleden schade veroorzaakt door hun klant moet vergoed worden. die plooien in het chassis hebben niets te maken met de roest aan je balken maar alles met de zijdelingse impact.

ex btw, zou een 3025€ op m’n rekening gestort krijgen.
                          Ga er dan gewoon een ander gardebouke, spoorstang, koplamp
                          en triangel opzetten en de voorbumper bijwerken met poly.
                          Stukjes spuiten en dan zo nog een tijdje rondbollen.
                          Wagen zou volgens de expert structureel te slecht zijn om nog
                          op te maken, maar vermits hij oldtimer gekeurd was en ik hem
                          persé wou hebben gingen ze het zo regelen.

M’n celica heb ik bijna 2 jaar geleden ook nog 13500€ voor gegeven,
                          en vandaag de dag is hij nog maar 7500 waard.
                          Als je ‘t zo bekijkt is ‘t met de porsche minder erg gesteld.

Dit had ik toch ook niet aanvaard. 2500 euro doe je in een carosserie tegenwoordig niet extreem veel meer mee.

Ik wil ook niet domper op je vreugde zetten hoor Hellraiser maar euh, vriend van mijn zus is aangereden langs achteren. Bumper, koffer enzo geplooid en dat ging 3600euro kosten en is maar een oudere Nissan primera…
                              Geen lichten stuk maar precies of hij nogal snel achteruit tegen paal heeft gereden, ge kent dat wel…

Kan nu nog perfect rijden (bumper en koffer met straps aan elkaar gemaakt), ik dacht dat jij een probleem had met je rechtervoorwiel door ongeval? Zou het niet 5000euro excl btw moeten geweest zijn?

Dan is de verzekering er volgens mij als beste uit gekomen… ❓

aan de hand van je foto’s zag ik dat het chassis moest gericht worden, ander spatbord, lamp, bumper, nog wa kleine prul kofferklep bijwerken en lakken, gaat dat allemaal lukken voor 2500 euro ?

‘t heeft effe geduurd maar we zijn eruit 😀
                                  Heb sinds gisteren de wagen terug in m’n bezit 😀
                                  De verzekering heeft een forfait uitbetaald van 2500€ ex btw,
                                  en de wagen is niet doorgegeven voor een keuring na ongeval 😀

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 98)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.