Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Crash Foto’s › Ook aan de beurt…
- Dit onderwerp bevat 98 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 3 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
12 juni 2008 om 00:32
Daarnet ook ongelukje gehad.
Reed aan 70 op een mevrouw die me niet gezien had toen ze
de parkeerplaats verliet… 🙁Spoorstang is krom en wiel staat ietsje meer naar achteren.
Deur heeft zich ook gezet en zijlijst staat ook geplooid…Al een geluk dat we beide niets hadden.
Groetjes,
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Hellraiser”:dch4lejc]
Ben reeds naar een aantal wagens gaan kijken rond een 14-15000€,
en die zijn dikwijls nog in slechtere staat dan mijne…[/quote]Denk ook niet dat je voor dat bedrag een perfecte vindt, dus zul je verschillende dingen tegen elkaar moeten afwegen. 💡
Maak voor je eigen eens een kosten plaatje, en een met ander vergelijken.Liefst terug een oldie, ‘t is m’n 2e wagen als hobby, dus heb hier geen
950€ per jaar voor over aan wegentaks, kan ik wel een paar andere
leuke dingen mee doen 😉Persoonlijk deed ik deze ook weg, teveel om op te maken tov de waarde die hij zal hebben na opmaak.
Btw, zoek je terug een 964 ombouw, echte 964 of ouder 911je?
Ik heb nog een 964 te koop staan. 😉Denk niet dat je hem voor 700 euro rijdend kunt krijgen met genoemde stukken en werkuren. 💡
Plus dat je dan nog met de andere problemen aan je Porsche zit. 🙄
Gaat anderen die hem willen kopen ook opvallen.
Het is net wat je zelf schrijft, anderen zullen ook wel problemen hebben, dus is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.Weet momenteel nog niet hoeveel ik van de verzekering ga
uitbetaald krijgen.
Normaal gezien moet ik eind deze week de papieren gaan tekenen.
Zou ik meer van de wagen krijgen als ik er pakweg een 700€ in
investeer om hem rijdend te krijgen met een nieuwe gardebou
en koplamp in dezelfde kleur?
Ben reeds naar een aantal wagens gaan kijken rond een 14-15000€,
en die zijn dikwijls nog in slechtere staat dan mijne…Met de kosten waar je nu tegenaan kijkt zou ik ook alle handelaars aanschrijven en zien wat er uit de brand te slepen is…
De kosten (gezien je vervormd chassis) die je van de verzekering voor herstelling uitbetaald zal krijgen zullen aanzienlijk zijn, reken daar nog een aardig sommetje bij voor de wrakwaarde en je kan zo op zoek naar een mooie die in orde is…
Uiteraard zal je wat geduld moeten hebben en misschien zelfs een beetje verlies maken, maar je moet het zo bekijken, als dit niet gebeurd was keek je ook tegen kosten aan (drempels restaureren, ombouw) Dus dat (lichte) verlies zal wel goed komen als je een ander mooi exemplaar tegen het lijf loopt…
niet ?
Herstelvergoeding
maar zit met rotte dorpels waardoor hij nooit door keuring na
ongeval zou geraken.heb wel een oldtimerkeuring dus moet in principe niet meer naar
de keuring en kan dus zo blijven rondrijden…in welke situatie zit je nu?
wrakwaarde (total loss) of herstelvergoeding?
Anoniem10 juli 2008 om 00:40Ik zou een fotooke doorsturen naar vankessel. Weg is weg. En dan rustig uitkijken naar een betere basis.
Anoniem10 juli 2008 om 00:35Hangt er van af hoeveel geduld je hebt om een tijdje zonder porsche te zitten. Heb je veel geduld, kies dan voor het geld en kijk op uw gemak uit naar iets anders (maar dat zal niet gemakkelijk zijn). Ben je eerder ongeduldig, kies dan voor reparatie en in no time heb je terug je oude trouwen Porsche terug.
(ik koos voor het eerste…ondanks het feit dat ik geen geduld heb 😕 )
Ik weet niet of je nu verder geholpen bent… 🙄Vandaag nog eens bij de carrosier langsgeweest en weet eindelijk
iets meer.
De verzekering gaat me uitbetalen voor de hoek die eraf is,
maar de carrosier gaat hem zelf niet opmaken omdat hij de
verantwoordelijkheid niet op zich wilt nemen… 😕
Wat zouden jullie doen, hem als wrak verkopen of een nieuwe gardebou,
koplamp, spoorstang erop zetten, er een tijdje mee rijden en hem
verkopen als we iets beters op de kop kunnen tikken?Moet van de verzekering in alle geval wachten om hem op te halen
tot ik de papieren getekend heb.Succes Johan, en neem je rekeningen mee als bewijs dat je hem helemaal in orde aan het zetten was, en het volledige schade bedrag claimen. 💡
Morgen komt het hoofd van het expertisebureau kijken.
Euvel gaat over de slechte dorpels icm keuring na ongeval,
terwijl hij oldie gekeurd is…
Probeer met de carossier uit de brand te slepen dat de verzekering
opdraait voor het hoekje wat eraf is, en dat ik zelf de kosten
betaal om de dorpels opnieuw op te lassen.
Heb in de wagen momenteel 15.200€ zitten (op factuur) en wil dit niet
zomaar laten gaan omdat iemand anders een fout begaat, dan had
ik nog liever gas gegeven dan geremd…Nog altijd geen nieuws van de expert?
duurt wel lang precies!!
Heb laatst nog een zwaar ongeval binnen gekregen, was op minder dan een week inorde met de verzekering ook totaal verlies!!Groeten Bert
Anoniem19 juni 2008 om 14:30Een porsche van voor ’78 heeft zowieso al geen verzonken kas en zal altijd gevoeliger zijn aan de roestduivel. (Zie uw eigen ervaring) Ik zou iets jonger kopen, ’84 met 3.2 erin is volgend jaar ook oldtimer, de beste motor, goedkoop,…
De uwe perte total laten verklaren is ook niet ideaal want met die slechte dorpels een doorgedreven keuring laten doen, … 😕
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.