Ook aan de beurt…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Ook aan de beurt…

  • Maker
    Discussie
  • Daarnet ook ongelukje gehad.
    Reed aan 70 op een mevrouw die me niet gezien had toen ze
    de parkeerplaats verliet… 🙁

    Spoorstang is krom en wiel staat ietsje meer naar achteren.
    Deur heeft zich ook gezet en zijlijst staat ook geplooid…

    Al een geluk dat we beide niets hadden.

    Groetjes,

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 98)
    • Thanks 😉

      Wat ik raar vind is dat we ondertussen al een week verder zijn,
      en dat ik nog niets gehoord heb van de verzekering, en de carossier
      ook nog niets van de expert 😕
      Toen m’n vriendin d’r ibiza bij elkaar zat wisten we na een week al
      dat hij perto was en hoeveel de opkoper nog wou geven en hoeveel
      de verzekering ging bijleggen…

      pat

        Als je binnen kort iets meer weet over je ( wrak) waarde, laat mij dan maar iets weten mischien kunnen wij nog iets voor jou doen

        Mvg Crashcars

        http://www.crashcars.com

          Denk dat ik toch ga eisen om hem te laten maken,
          gisteren naar deze gaan kijken:

          http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/10 … motor.html

          Soortgelijke wagen, origineel 2.7, van ’74 en omgebouwd naar
          964-look.

          Tot je naar de wagen zelf gaat kijken…
          Lak begint te barsten, en als je te hard met je vlakke hand op het
          dak slaat valt de plamuur eraf denk ik 🙁
          Voor het bedrag dat ik in de mijne geïnvesteerd heb, zal ik nooit
          zo’n deftige meer vinden denk ik 🙁

            Is het dan niet beter om een officiëel certificaat te laten opstellen door een rekende schatter van classic cars? Dan heeft de verzekering geen been om op te staan en moeten ze deze prijs betalen (lijkt mij toch maar normaal).

            Ik ben ook al enige tijd aan het denken om dit eens te laten doen…

            Anoniem

              [quote=”4s”:39imfhyt]toch niet vergeten dat als de wagen total loss wordt verklaard en je opteert voor behoud en later herstel dat dan het voertuig aan een heel strenge keuring onderworpen is[/quote]
              Juist, dat moest ik er nog aan toevoegen, want het feit dat hij total loss is wordt door de expert (dacht ik) doorgegeven naar degenen die het moeten weten.

              4s

                toch niet vergeten dat als de wagen total loss wordt verklaard en je opteert voor behoud en later herstel dat dan het voertuig aan een heel strenge keuring onderworpen is

                Anoniem

                  Dat lijkt een beetje op het verhaal van de mijne vorig jaar in mei. In elk geval ging het bij mij als volgt: het beschadigde voertuig stond bij Porsche in Brussel, en de “expert” maakte een schatting op van de herstelkost en schatte ook de waarde. Op basis daarvan zei men mij ook dat hij total loss was. En dan begint het geduw en getrek: discussie over de waarde van de wagen (want daarvan hangt af of de wagen al dan niet total loss is) en iets minder discussie over de herstelkost. Als je er eindelijk over bent dat hij total loss is, dan komt het er op aan om de waarde zo hoog mogelijk te laten schatten, want op basis daarvan wordt je betaald door de verzekering. Die schatting is afhankelijk van jouw expert en die van de tegen expert en van jouw argumenten (ik had van alles mee, oa flat six waarde, prints van gelijkaardige voertuigen van internet, …). Op basis daarvan kom je een prijs overeen met beide experts. Ofwel kom je niet overeen en dan gaat het spel verder met nog een derde onafhankelijke expert (maar zover ben ik niet willen gaan). En uiteindelijk kan je nog kiezen of je het wrak laat aan de opkoper die het hoogste bedrag biedt (is geregeld door de verzekering) ofwel koop jij het zelf aan die prijs (ttz men betaalt je gewoon die prijs minder terug) en doe je er je goesting mee (verder verkopen of toch herstellen).

                    Doen ze daarna nog eventueel een bod dan?
                    Ik dacht altijd dat het “take it or leave it” was feitelijk.

                      tja,, wie enkel naar de foto keek, zou misschien verwonderd kunnen reageren op het nieuws dat een perto erin zit, doch van zodra je schreef dat wiel verplaatst is, deur zich gezet heeft, en de carrosserie zoch ook wat gezet heeft, hield ik mijn hart al vast! Ik heb ooit eens met mijn 964 voor en achterbumper beschadigd door rond te gaan op de autrostradeoprit op een oliespoor van een vorig accident, en de factuur bij de carrossier liep op tot 160.000 Bf!!?? Voor 2 plasticbumpers en wat bevestigingsstukken en wat spuitwerk!?

                      Hoe dan ook, één ‘advies’: aanvaard NOOIT het eerste bod dat de verzekeringsmaatschappij je zal doen inzake de ‘restwaarde’ van je auto! Ik weet uit zeer betrouwbare bron, die zelf bij twee verschillende verzekeraars gewerkt heeft, dat het een standaardprocedure was bij beide maatschappijen om als eerste bod een te laag bod te doen… wetende dat liefst 85% van de mensen dit eerste bod zal aanvaarden!! Dus…

                        Kan je me eventueel al meer info over de wagen doorspelen.
                        Ik ben een project auto aan het zoeken en misschien is dit wel wat.

                          Carrosier zegt dat hij perto verklaard gaat worden en wacht gewoon
                          nog de fax af ter bevestiging 🙁
                          Prijs weet ik pas te zeggen als ik bedragen hoor van de verzekering.
                          Laat hem dan liever over aan iemand die er wat mee wil aanvangen
                          dan dat hij naar polen gaat ofzo…

                            andere porsche ? omdat deze geraakt is ?

                            Verkoop je deze dan ? Pm me maar een prijs 😉

                              Morgenavond naar een andere gaan kijken 😀

                                Sterkte met de afhandeling! Hopelijk komt het rap in orde.

                                  Voor je wagen zal de verzekering toch nog wel borg staan voor reparatie minsten 12500euro zeker en hem niet perto laten verklaren… Zou maar erg zijn met klassiekers anders.

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 98)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.