- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 augustus 2006 om 15:29
Hoi Porschisten,
Na jaren Saab (turbo) gereden te hebben, heb ik besloten dat de tijd rijp is om een porsche als pleasure wagen naast mijn eerder functionele (maar ook zeer leuke 8) ) 9-5 estate te hebben. Aangezien ik nog steeds met plezier de 9-5 upgrade, ben ik voor het Porsche luik op zoek naar een mix van fun, betrouwbaarheid en ook een zekere rationale benadering van de vaste en variabele kosten. Ik heb wat het model betreft maar 1 eis: een 911.
mbt het rationele criterium: na wat zoekwerk dacht ik dat het wel wijs zou zijn om voor een oldtimer te gaan (lagere taks, verzekering, inschrijving??) of misschien eentje die voor een classic car kan doorgaan. Aangezien ook graag regelmatig wissel van auto moet de porsche ook relatief populair zijn op de markt. Ik wil immers geen 12 maanden wachten op de liefhebber die precies op zoek is naar mijn ‘speciale’ porsche.Mbt het criterium fun moet de wagen zeker sneller zijn dan mijn 9-5 met +/- 200pk (gezien de gewichtsverhouding zal dat niet rap een probleem zijn, hoop ik). Wegligging en rijsensatie zou ik ook graag optimaliseren (binnen de grenzen getrokken door het eerste criterium).
mbt het criterium betrouwbaarheid: ik weet er niets van (werkelijk) zeker graag hier wat advies. Ik las in een andere topic al iets over versnellingsbakken en een 911 3.0.
Welke uitvoering van de 911 raden jullie aan? en hoeveel zou het budget dan kunnen betekenen?
Alvast bedankt
nu nog saab, snel ook porsche (hopelijk)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.