Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies

  • Maker
    Discussie

  • saab @porsche
    Deelnemer

      Hoi Porschisten,

      Na jaren Saab (turbo) gereden te hebben, heb ik besloten dat de tijd rijp is om een porsche als pleasure wagen naast mijn eerder functionele (maar ook zeer leuke 8) ) 9-5 estate te hebben. Aangezien ik nog steeds met plezier de 9-5 upgrade, ben ik voor het Porsche luik op zoek naar een mix van fun, betrouwbaarheid en ook een zekere rationale benadering van de vaste en variabele kosten. Ik heb wat het model betreft maar 1 eis: een 911.
      mbt het rationele criterium: na wat zoekwerk dacht ik dat het wel wijs zou zijn om voor een oldtimer te gaan (lagere taks, verzekering, inschrijving??) of misschien eentje die voor een classic car kan doorgaan. Aangezien ook graag regelmatig wissel van auto moet de porsche ook relatief populair zijn op de markt. Ik wil immers geen 12 maanden wachten op de liefhebber die precies op zoek is naar mijn ‘speciale’ porsche.

      Mbt het criterium fun moet de wagen zeker sneller zijn dan mijn 9-5 met +/- 200pk (gezien de gewichtsverhouding zal dat niet rap een probleem zijn, hoop ik). Wegligging en rijsensatie zou ik ook graag optimaliseren (binnen de grenzen getrokken door het eerste criterium).

      mbt het criterium betrouwbaarheid: ik weet er niets van (werkelijk) zeker graag hier wat advies. Ik las in een andere topic al iets over versnellingsbakken en een 911 3.0.

      Welke uitvoering van de 911 raden jullie aan? en hoeveel zou het budget dan kunnen betekenen?

      Alvast bedankt

      nu nog saab, snel ook porsche (hopelijk)

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
      • Ik kan hierbij dus bevestigen dat Stef zijne 911S 2.7 echt niet moet onderdoen voor een Carrera 3.2, ‘k heb het zelf al mogen ondervinden 😉
        Die van Stef is echt wel in ONGELOOFLIJKE staat natuurlijk…

        Anyway, veel geluk en plezier met je zoektocht! 🙂 )

          dat is vrij bangelijk.

          Zeer opvallend.

          Ik zal die tabel er zeker bijhouden als ik een leuke porsche tegenkom.

            Moet je eens kijken naar de 2.7 van ’77

            Verschil tussen een gewone 2.7 en een 2.7S is maar 10 pk maar wat een verschil in acceleratie hé

              even terug on-topic:

              Ik heb net de performance tabellen bekeken. Die 3.0 (911 3.0 SC) heeft aardig wat verschillen tussen de bouwjaren. En leeftijd speelt precies wel in zijn voordeel (hoe ouder hoe sneller). Enige uitzondering zin de jaren 1981-1983. Weerspiegelt dit zich in de prijzen op de markt?

                dat van die motor te laten lopen klopt veel touring bus maatschappijen die oa richting spanje rijden leggen de motor niet meer stil als het om een stop gaat van een half uur dat verlengd de levensduur van de motor met een pak extra km dacht 500kmar ben ik niet zeker van

                vergeet niet die bussen rijdne in de zomer dag en nacht op en af spanje vanaf mei tot half november +- 3000 km enkel

                  dat is nog es een leuke anekdote!!! 😉 😀

                    Een wagen die zijn kilometers heeft van de autostrade is ALTIJD beter dan een wagen met dezelfde kilometers door allemaal korte ritten.

                    Niet alleen voor de motor maar ook de overige mekaniek ziet minder af: remmen, ophanging, boite, koppeling…

                    Het slechtste voor een motor is stoppen en starten. Een motor die altijd zou blijven draaien heeft een ongelofelijk lange levensduur!
                    Ook het opwarmen en afkoelend telkens geeft een kortere levensduur.

                    Ben ooit eens gedapaneerd geweest toor Touring wegenhulp en die mekanieker liet gedurende heel zijn “interventie” zijn R4 ‘ke gewoon draaien.
                    Dit was beter voor de motor zei hij. Op die R4 stonden al 600.000 km op !!!
                    Originele motor zonder revisie!

                      [quote=”Bjorn”:ad8qo1ua][quote=”ferdy”:ad8qo1ua][quote=”saab@porsche”:ad8qo1ua]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

                      Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

                      Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!
                      Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

                      Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

                      Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
                      Yvan[/quote]

                      Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een motor die in korte tijd veel kilometers doet ( lees autostrade ) beter is dan een wagen die 260.000 km heeft door korte afstanden , omdat de motor veel meer op een constante draait waardoor ie minder snel verslijt Natuurlijk aan 200 km/h op een “autobahn” is natuurijk een ander verhaal 8)

                      Bjorn[/quote]

                      JAH !!!! Maar op dit forum is er al heel wat WIJSGEMAAKT !! 💡 💡 💡
                      Yvan

                        [quote=”ferdy”:8ohrr680][quote=”saab@porsche”:8ohrr680]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

                        Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

                        Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!
                        Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

                        Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

                        Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
                        Yvan[/quote]

                        Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een motor die in korte tijd veel kilometers doet ( lees autostrade ) beter is dan een wagen die 260.000 km heeft door korte afstanden , omdat de motor veel meer op een constante draait waardoor ie minder snel verslijt Natuurlijk aan 200 km/h op een “autobahn” is natuurijk een ander verhaal 8)

                        Bjorn

                          inderdaad mijn 993 had dat zelfs nog niet en is van midden jaren ’90 dus laten opmeten is de boodschap.

                          Vergeet wel niet op autokeuring aan te wijzen waar je id-plaatje dan staat (= sticker) want er zijn daar mannen die dat precies niet weten 🙄 (ik die ganse bekleding koffer heb moeten losmaken om dan te weten te komen dat hij sticker op deurstijl zocht 👿 )

                            Ik mag waarschijnlijk vrezen dat een late 70 of begin 80-er geen europees gelijkvormigheidattest (CoC) heeft.

                              [quote=”saab@porsche”:3ee2n7fi]Bedankt voor de reactie.

                              Die papiermolen valt trouwens erg goed mee, hoor. Het invoeren is echt gemakkelijk. Misschien is het wel zo dat het voor Porsches (zeker de oudere) minder evident is dat alle benodigde papieren erbij zitten?[/quote]

                              Het invoeren is inderdaad PAP-gemakkelijk maar ik dacht meer aan de keurings en gelijkvormigheids procedure !!

                                Welkom en succes met je zoektocht

                                  Bedankt voor de reactie.

                                  Die papiermolen valt trouwens erg goed mee, hoor. Het invoeren is echt gemakkelijk. Misschien is het wel zo dat het voor Porsches (zeker de oudere) minder evident is dat alle benodigde papieren erbij zitten?

                                    [quote=”saab@porsche”:24cq08j9]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

                                    Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

                                    Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!

                                    Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

                                    Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

                                    Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
                                    Yvan

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.