Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ook ik ben op zoek naar een 911: graag wat advies

  • Maker
    Discussie
  • Hoi Porschisten,

    Na jaren Saab (turbo) gereden te hebben, heb ik besloten dat de tijd rijp is om een porsche als pleasure wagen naast mijn eerder functionele (maar ook zeer leuke 8) ) 9-5 estate te hebben. Aangezien ik nog steeds met plezier de 9-5 upgrade, ben ik voor het Porsche luik op zoek naar een mix van fun, betrouwbaarheid en ook een zekere rationale benadering van de vaste en variabele kosten. Ik heb wat het model betreft maar 1 eis: een 911.
    mbt het rationele criterium: na wat zoekwerk dacht ik dat het wel wijs zou zijn om voor een oldtimer te gaan (lagere taks, verzekering, inschrijving??) of misschien eentje die voor een classic car kan doorgaan. Aangezien ook graag regelmatig wissel van auto moet de porsche ook relatief populair zijn op de markt. Ik wil immers geen 12 maanden wachten op de liefhebber die precies op zoek is naar mijn ‘speciale’ porsche.

    Mbt het criterium fun moet de wagen zeker sneller zijn dan mijn 9-5 met +/- 200pk (gezien de gewichtsverhouding zal dat niet rap een probleem zijn, hoop ik). Wegligging en rijsensatie zou ik ook graag optimaliseren (binnen de grenzen getrokken door het eerste criterium).

    mbt het criterium betrouwbaarheid: ik weet er niets van (werkelijk) zeker graag hier wat advies. Ik las in een andere topic al iets over versnellingsbakken en een 911 3.0.

    Welke uitvoering van de 911 raden jullie aan? en hoeveel zou het budget dan kunnen betekenen?

    Alvast bedankt

    nu nog saab, snel ook porsche (hopelijk)

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
    • Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

      Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?

        Sinds een maand een 1977 911 aangeschaft, na lang zoeken. Voorheen had ik een 912E

        Fantastische wagens MAAR wees voorzichtig bij de aankoop.

        Porsches zijn niet of zeer weinig te vinden op een autokerkhof omdat zij allemaal worden “gerecycleerd”, dit type wagens hebben de eigenschap van dubieuze personen aan te trekken. Koop dus niet eender waar en van eender wie.

        Welk model je ook koopt, het is een kwestie van vertrouwen, daarom koop je best bij een specialist of, als je wat geluk hebt, de wagen van een forum lid.

        Men spreekt hierboven van 11000 a 16000 Euro. Op mijn zoektocht heb ik er gezien van 11000, allee van ver had ik het al gezien. Ga dus liever voor een rijklare en gekeurde wagen en die zal je wel vinden rond de 15000. Je zal er ook duurder vinden naargelang de toestand van de wagen.

        Koop een zo goed mogelijke wagen, Porsches onderdelen zijn niet bepaald goedkoop en vergeet niet dat een “oud karretje” altijd wel iets zal mankeren en dat er geen PERFECTE wagens bestaan !!

        Succes met je investigaties,

        Yvan

          Hallo,

          ik heb hier op dit forum ook al veel gelezen over de fameuze 915-boite en met veel plezier geeft ik ook mijn ervaring.
          Ikzelf heb een 911 SC van 1981 (met 915-boite dus), en inderdaad: net uit de garage en direct in eerste en tweede stapvoets in ‘t stad: niet gemakkelijk. Maar laat u hierover niet afschrikken: boven de 3000 toeren en wachten tot de boite warm heeft en dan schakelt deze perfect.
          Voor mij ligt de fun nu net in het ‘temmen van het beest’ 😉

            Ook van harte welkom op dit Forum 😉

              ik z elf heb een 911 sc met de 915 boite 226 000 km dacht ik die boite heeft eigenlijk tot hiertoe geen enkel mankement evrtoont het enige verschil met een gewone auto is dat je tussen de vitessen eigegen lijk een seconde moet wachten en dan voel je de pook ook in de vitesse vallen tegenover een g 50 kanje al eens aan de pook trekken die gaat er zowiezo in

              ga je bij zo en 915 boite eraan trekken danheb je binnne de kortste keren brokken alles heeft zijn beperkingen

              wat mijn 911 betreft is een originele 204 pk maar volgens sommige porschisten oa mcklusky heeft dat beestje iets meer pk tjes
              maar meer of niet meer het went 😥

              de prijzen varieeren en heb een tijdje gelden nog een hoger bod gekregen dan 16000 maar ik doe mijn speeltje niet van de hand
              maar het is wel fijn dat anderen uw auto waarderen en mooi vinden en er bereid zijn om een hoop geld neer te tellen das bij mij de stimulans om hem nog eens extra te verwennen en zeker niet weg te doen 😉

                Hello ,
                Voor de aankoop van een 911 zijn er natuurlijk veel meningsverschillen , de ene pleit :voor als eerste porsche een 3.2 met G50 boite maar dan heb je geen wagen van 25 jaar en ouder. Niettegenstaande dat een 3.0 met 915 boite een goed alternatief is ( mede ikzelf zo’een heb 😉 ). Beter een goede 915-bak dan een slechte G50-bak.
                Ik zou gaan , afgaande op jou criterium , naar een 911sc met 3.0 met bj ’80-’83 want dan zit je met een motor die 204pk levert mits het geen USA-model is. Verder zou ik mij goed verdiepen via lectuur en dit forum over de historie van de Porsche 911.En verder ook verschillende wagens onder de loep nemen voor m’n de eerste de beste koopt want m’n kan heel lang zoeken voor je de wagen van je dromen vindt , geloof me vrij.
                Budget : De prijzen varieren tussen de € 11.000 – € 16.000 afhankelijk va n de staat van de wagen .
                Succes 8)

              6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.