ook Mechelen voert LEZ zone in tegen zomer 2018

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ook Mechelen voert LEZ zone in tegen zomer 2018

• Dit onderwerp bevat 16 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Jorge.
  • Maker
    Discussie
  • Uiterlijk tegen de zomer van 2018 voert Mechelen een lage-emissiezone in. Zeker al in het historisch centrum en mogelijk zelfs in de hele stad. De Dijlestad volgt daarmee het voorbeeld van Antwerpen.

Het schepencollege van de stad Mechelen heeft vrijdag principieel beslist om de meest vervuilende wagens te weren. Op die manier wil het stadsbestuur werk maken van een betere luchtkwaliteit en een gezondere leefomgeving.
    Omwille van de eenduidigheid van het beleid neemt Mechelen de criteria van Antwerpen over. Zo wil het stadsbestuur voorkomen dat in elke stad andere regels ontstaan voor de dieselwagens die wel of niet worden toegelaten.

Deze lage-emissiezone wordt zeker in de binnenstad ingevoerd, maar het schepencollege bekijkt de komende weken of ook andere delen van het grondgebied of zelfs het gehele grondgebied van Mechelen kan deel uitmaken van de zone. “Hoe minder fijn stof, hoe beter voor de gezondheid natuurlijk. Maar ook onze historische gebouwen zijn gebaat bij minder roetuitstoot. Het bestaande uitgebreide ANPR-netwerk is perfect uitgerust om zo’n grote zone te controleren”, zegt burgemeester Bart Somers (Open Vld).

De stad Mechelen zet de komende maanden over deze plannen een uitgebreide informatiecampagne op, waarin ook aandacht gaat naar alternatieve vervoerswijzen zoals autodelen of fietsen. Het stadsbestuur belooft ook werk te maken van maatwerk voor minder mobiele mensen.

bron: GVA

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • [quote=”Godspeed” post=246937]Zou verhuizen naar Luxemburg of Duitsland stilaan geen optie worden? Zeker voor de jongeren onder ons, waarom blijven in een land met een hoge staatsschuld en zulk pestgedrag?[/quote]

Wallonië is ver genoeg hoor, daar word je (voorlopig) minder gekl**t door de politiekers.

[quote=”Mikey” post=246930]@bollocks gij volgt het nieuws precies niet echt …. de bussen mogen ook niet meer binnen “de oude vervuilende”[/quote]

Hoi Mikey, was bemerking van Godspeed…. niet van mij :engeltje: …. ik weet dat de vuile bussen naar het propere platte land gestuurd worden…. zo krijgen de mensen van ‘den buiten’ ook de stadsgeur gratis erbij…. 🙄

Zou verhuizen naar Luxemburg of Duitsland stilaan geen optie worden? Zeker voor de jongeren onder ons, waarom blijven in een land met een hoge staatsschuld en zulk pestgedrag?

[quote=”Mikey” post=246930]@bollocks gij volgt het nieuws precies niet echt …. de bussen mogen ook niet meer binnen “de oude vervuilende”[/quote]

Heb het gehoord aangaande Antwerpen, maar in Leuven zie ik daarvast alvast niets. Alleen dat de hybrides steevast in panne staan… Aangezien er geen geld is om alle bussen te vervangen denk ik inderdaad dat er een verschuiving is/zal komen van nieuwe bussen in Antwerpen en oude daarbuiten…

Bovendien wezen studies enkele jaren terug uit dat de luchtkwaliteit rond de kerkentoren in Vlaanderen even slecht is als in de drukke stadscentra, dus snap de redenering al helemaal niet…

Terug naar paard en kar zeker !

Zo een gigantisch schip dat van China naar Europa komt vervuilt meer dan alle wagens die in België
              rondrijden op een heel jaar !!!

Maar ja die lucht stopt aan de grenzen zeker……..arm België en de eurozone.

Rudi.

klopt, die stinkende bussen sturen ze naar het platteland, en dan maar hopen dat de wind goed zit….. :bounce: :bounce:

@bollocks gij volgt het nieuws precies niet echt …. de bussen mogen ook niet meer binnen “de oude vervuilende”

[quote=”bollocks” post=246904]Antwerpen, Mechelen, Gent is er ook mee bezig…. binnenkort eis ik een deel van mijn rijtaks terug…. ik betaal om te mogen rijden in België, als ik dat niet meer mag waar ik wil, mogen ze me procentueel gezien evenveel korting geven als waar ik niet meer mag rijden….[/quote]
                    +1

Bovendien compleet hypocriet om dit te eisen terwijl het straatbeeld van binnensteden wordt gedomineerd door oude stinkende dieselbussen van de Lijn. Want de enkele hybridebussen waarover ze beschikken staan steeds in panne…

Iedereen electrisch rijden is een fata morgana. Er dreigen nu al stroomtekorten !

Ik denk dat als de euro 6 wagens van nu
                        eens de +8j oud zijn,
                        dat de grote hoop nog een fossiele brandstof motor/wagen koopt .
                        En dus kan de staat ook nog eens geld binne hale op de dan “milieu onvriendelijke euro 6 wagens” .
                        En dat deze cirkel dus nog lang mag duren voor de belgische staat

voor we “allemaal” 100% electr. Gaan rijden.!!?
                        (Ik bedoel dus niet =>
                        dikke 3L motor Met een electr. Hulp motortje om het fiscaal goed op papier te tonen )
                        Ik geloof het nog niet,
                        Dat zal nog wel een tijdje duren.

en het is al even erg dat je voor elke boer***gat dat zich stad waant je individueel moet registreren indien je auto wel voldoet aan de euronorm maar je auto zo niet geregistreerd staat bij DIV.
                          ‘k zal eens een duif loslaten richting Cantersteen met een vriendelijk verzoek om mijn autogegevens te updaten.

Antwerpen, Mechelen, Gent is er ook mee bezig…. binnenkort eis ik een deel van mijn rijtaks terug…. ik betaal om te mogen rijden in België, als ik dat niet meer mag waar ik wil, mogen ze me procentueel gezien evenveel korting geven als waar ik niet meer mag rijden….

Amen :engeltje:

Het is een spijtige evolutie maar laten we wel wezen, elke bezitter van een vintage petrol muscle car heeft daarnaast nog een “normaal” (saai) voertuig voor de dagdagelijkse verplaatsingen.
                                In de toekomst zullen we allemaal verplicht worden om ons in deze saaie, stille, korte actieradius, snelheid begrensde voertuigen te verplaatsen.
                                Ik zeg wel IN want er zelf mee rijden zal op ons op termijn ook nog afgenomen worden.
                                Je moet wel doofstom en blind tegelijkertijd tijd zijn om niet te merken dat we naar een steeds onvrijere samenleving gaan waar alles dat niet verplicht is verboden zal zijn…
                                Ons daar druk over maken heeft geen zin, het is slecht voor onze tikker.
                                Laten we ons daarentegen gelukkig prijzen om de bezitter te zijn van een legendarisch stukje imposante vrijheid die ons toe zal laten te genieten van tegen dan uniek geworden joy-rides…
                                Voor onze joy-rides zullen we de steden niet nodig hebben met hun slagaderverkalkte burgermannetjes circulatie…
                                Een joy-ride zal enkel nog mogelijk zijn in een vintage car, en wat bij mij in de garage staat – dat is JOY XXL…
                                gisteren nog eens alle paardjes van stal gelaten en het was al of ze de lente al roken !
                                Er staat me nog veel aangrijpend rijplezier te wachten, grootse momenten waar het de stedelingen voortaan aan zal ontbreken.
                                One life, live it…

ik word hier niet goed van…., flauwekul… :popcorn:
                                  dat ze het gaan halen bij de echte vervuilers… :bounce: :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.