Home › Forum › Zeverhoekje › Ook schade gereden
- Dit onderwerp bevat 135 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door marc-marleen.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben, mensen die zo zaken doen… Jammer, maar zoals je zelf zegt you only live once… En discussie achteraf is niet leuk (dat kent ge ook wel).
Net minder bericht 😥
Ineens kan er geen vervangwagen (zoals beloofd) geregeld wordenEdit : En bij een opvolgende mail met vragen van mijn kant is ineens de opgemaakte “TOTAALPRIJS” (hij had de stukken bij hem toch gebruikt liggen)de prijs zonder de stukken .
Daar krijg ik dus iets van hé ruzie
De knoop is doorgehakt en normaal gezien gaat de wagen dit weekend binnen voor herstelling .
Ik heb een (zoals eerder vermeld) goede aanbieding gekregen , maar wachtte af op de carrossier waar ik eerst heen gegaan was .
Vandaag die zijn bestek binnen gekregen en dit was iets meer dan het dubbele van het andere bestek .
Keuze lijkt me dan niet echt moeilijk .
Deze waar die nu binnengat is wel niet bij de deur , maar iemand met specialisatie Subaru.
en nu we toch in de kosten komen bijten we maar even door en gaan we voor een full make-over .
Dan zal de wagen er heel anders uitzien .
Sommige onderdelen zijn al aangekocht en binnen , andere moet ik nog afhalen en op nog andere is het hopen dat de verkopers mijn bod aanvaarden.
=het zal in elk geval een prachtding worden .
Niet ieders smaak , but who cares , I only live once 8)het verzoek om sluiten staat hier met een knipoog Wim,
maar ik kan niet ontkennen dat bij het openen telkens bang afwachten is 😐Ben je snel van de kaart dan. 😉
Niet gelijk het negatieve denken met een extra post, maar positief denken.
Maar om daar een slotje op te gooien, laat ik over aan de topic starten van dit draadje.
Als die het aangeeft dat het oké is, of Koen in dit geval, kan hij dan zelf doen.kan één van de mods een slot leggen op deze draad aub?
telkens wanneer iemand een bericht toevoegt hier, dan denk ik dat er weer iemand een bluts teveel heeft.
allemaal ni goed voor mijn hart noch bloeddruk ❗Neen , die waren allemaal optimaal .
Ik zou zelfs kunnen stellen ( en heb een getuige erbij die dat kan beamen) dat ik erg ( voor velen misschien zelfs te )rustig reed en handelde ( Welke zotte Belg rijdt er nu 120 op een Autobahn die vrij is zonder snelheidslimiet of neemt een simpele wissel aan 80 ???) .
Ik wilde dat het aan mij lag .
Dat zou het voor mij persoonlijk makkelijker maken en wist ik WAAR het aan lag .
Nu wordt ik bang omdat ik niet weet wat de reden is en ik het gevoel heb dat het elke moment op elke bocht terug zou kunnen gebeuren .
Hoe rustig en voorzichtig je ook rijdt
Een ( voor mij toch) beangstigende gedachte .Technische overwegingen: turbo, temperatuur, nieuwe asfalt, olie/mazoutlek, vierwielaandrijving, banden …
Is er ook nog de menselijke factor, of niet soms: vermoeidheid, concentratie, inschatting …
:engeltje: 😈 :engeltje:
Veel suc6 alvast met de herstelling en opwaardering.
:duimen: 😈 :duimen:
idd dik afzien…
sterkte, hoop de de herstelling (lees kosten) meevallen.
Is nogal wat tegenwoordig, ga mss toch nog wat wachten met een iets aan te schaffen tot april ofzo.@Koen spijtig makker , ma je weet stukken kun je vervangen hé , zolang we zelf niks overhouden mogen we blij zijn !!! grtz.
Anoniem4 december 2011 om 19:46Koen het zou best kunnen dat de turbo-boost de reden is.
Ik durf met mijn Porsche turbo nooit fel op het gas gaan als het stuur niet volledig rechtuit staat.
Het vermogen komt steeds te fel op als de turbo op druk komt, maakt de auto zeer onvoorspelbaar.
Verder is een 4 wiel aangedreven auto geheel anders om te rijden op de limiet.
Een kennis van mij had vroeger een opel calibra turbo, hij kan veel beter rijden dan ik, die ging steeds vol op het gas wanneer de auto begon te slippen. Maar dan moet je dat natuurlijk wel kunnen en durven.Ik zit natuurlijk verder te denken hoe het zo kunnen gebeurd zijn .
Een mens wil nu éénmaal antwoorden op zijn vragen .
Zou het iets met de turbo kunnen te maken hebben ?
Vandaag gezien dat als ik 80 a 90 rijdt ik net op het punt zit in vierde dat de turbo gaat meespelen .
Daar het bij het uitkomen van de bocht was (zelfs einde van de bocht) zal ik normaal gezien terug gas moeten gegeven hebben .
Als op die snelheid de Turbo zou aangesprongen hebben en dit in combinatie met nieuwe asfalt en (ik gok) een mazoutlek (tankstation is er 2km voor . Het zou kunnen dat een vrachtwagen net getankt had en mazout verloren heeft via een slecht afsluitende dop) zie ik ergens een kans op wat er gebeurd is .
Ik ken het van vroeger de voorwielaangedreven Turbootjes (ook zonder electronische hulp) waarvan hopen in bochten in gort gegaan zijn door het aanspringen van de turbo (Fiesta Turbo , Colt Turbo , Cherry Turbo , R5 turbo , Charade Turbo etc . Vandaar dat die ook uit productie zijn gegaan) met als gevolg dat ze eruit gingen .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.