ook startproblemen!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ook startproblemen!

• Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche liefhebbers! Een tijdje geleden dat ik nog eens iets op het forum heb geschreven, maar nu heb ik toch een vraagje voor jullie! Ik zit met een vervelend probleem, soms als de Porsche warm staat wilt hij niet starten! Als ik de sleutel in het contact steek en draai om te starten doet hij niks, je hoort de benzinepomp draaien en je hoort de klik van een relais vooraan maar de starter draait niet rond. Als je hem even aanduwt is hij meteen vertrokken en kan je normaal rijden, zet je hem vijf minuten later stil, start hij normaal. Weet iemand raad met dit euvel? Het is een porsche 911S bwj 1977 met een 3,0SC blok erin. Alle tips welkom, Jan.

ps: heb het straks voorgehad toen ik hem in de garage wilde parkeren, heb hem laten afkoelen maar hij doet nog steeds niets.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • mm.. een vriend van mij heeft hetzelfde probleem met een 911sc van 80.
      daar zit wel een alarm bij op van texasalarms geloof’k. wij hadden het aan het alarm toegewezen omdat al de rest er goed uitzag. en de starter ook niet echt raar klonk als hij startte.

mss ook maar eens naar de massa kijken, maar ik denk niet dat hij er iets gaat aan doen, want hij gaat die wegdoen 😯 snap het niet goed maar ja..

WB

Vroeger tikten ze met een hamer zo eens tegen de starter eh…..:-) ) kweet ni of ze dat nu nog doen……..zit ook nog zoiets als ne startrelais op?, kan ook stuk gaan……………
        laat ons iets weten..
        gr
        WB

Hallo, het is te zeggen, ik heb een rechtstreekse massa kabel gelegd van aan de min pool van mijn batterij naar het motorblok (kabel voldoende dik). Maar zonder resultaat! Ik heb een administratieve job bij een garage en ga mijn Porsche eens meenemen voor herstelling, als ik mijn verhaal deed aan onze hoofdmekanieker was hij bijna 100% zeker dat het probleem bij de starter ligt. We zullen zien. Nogmaals merci voor de tips en ik hou jullie op de hoogte, Jan.

Wim

[quote=”jeansprint”:q1he4fuc]Merci voor de antwoorden, gisteren de massa van het motorblok eens bekeken, maar is mijn inziens inorde. [/quote]

Jan, heb je hem ook los gehad en op de carrosserie goed schoon gemaakt. 💡

Of alleen maar gekeken. 🙄

Merci voor de antwoorden, gisteren de massa van het motorblok eens bekeken, maar is mijn inziens inorde. Dus ga ik het bij de starter moeten gaan zoeken. Groeten Jan.

Zoals ze reeds vertelden eerst de mas nazien en anders vernieuwen of laten herstellen.

Wim

Denk dat je startmotor dan is overleden.
                  Maar je kan nog eens een ding checken omdat ik het eerste wat je schrijft (niet starten als hij warm is) ik ook gehad heb met de rode coupe.
                  Daar bleek het onderaan de motor de massakabel naar chassis bijna door, was helemaal groen en verrot, deze vervangen en nooit meer problemen gehad.
                  Succes met het oplossen van je probleem.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.