ook zoekende…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ook zoekende…

• Maker
    Discussie

• maarten
    Deelnemer

hallo Porchisten,

ik ben al een tijdje “member” op dit forum, maar al een paar jaar weinig actief.
      Mijn enige Porche ervaring tot hiertoe was eens meerijden met de Cayenne van een klant.
      Daar zou ik nu verandering in willen brengen.
      Het heeft heel wat inspanningen gekost :engeltje: , maar ik heb mijn wederhelft ervan kunnen overtuigen wat plaats in onze garage te maken om mijn jongensdroom te realiseren. En dat is een elfje uit de jaren ’80.
      Concreet ben ik dus op zoek naar een goeie 911. Zo origineel mogelijk. Liefst met G50 bak en in een leuke kleur.

Dat ik niet de enige ben die zo’n wagen wel ziet zitten heb ik ondertussen al door :mrgreen:

Moest er iemand mij eens een stukje willen laten (mee)rijden met zijn 911 uit de jaren ’80, stuur mij gerust een berichtje 8)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 112)
      • Ik heb een tijd terug Liqui-Molly gebruikt. Schijnt ook goed te zijn.

Wim

Ach, slechte producten zijn er niet meer, en ik gebruik altijd deze.

@ Wim: wat zou je aanbevelen als injector reiniger?
            Er zijn voor- en tegenstanders van diverse merken.

Wim

[quote=”Maarten R” post=101018] een kleine hapering zo rond de 4.000 t/m (net voor het vermogen erin komt)
              Mogelijks is dit ook wat beter zonder kat.[/quote]

Is normaal Maarten dat vermogen er pas inkomt met 4000 tr/m. 💡
              Kat ertussen uit help iets met beter oppakken, en voel je goed in de acceleratie.
              Wil je meer trekkracht onderin, zo vanaf 3000 tr/m, moet je de chip van Steven Wong in je aansturing onder de zetel laten plaatsen, dan gaat hij pas van zijn plaats. 8)

Gooi ook eens een flesje injector reiniger erin bij een volle tank, kan nooit geen kwaad, en aangezien hij al een tijdje stilstond zeker niet verkeerd.

PB

Proficiat, en ik heb aan je ged8 hoor toen ik afrit Huy passeerde. 😉

Proficiat en eindelijk staat je aanwinst bij je thuis .
                  Foto’s please ! 😉

Proficiat en natuurlijk feauteaukeus !!!

‘t “hok” staat eindelijk in mijn kot 8)

De eerste 150 kilometers zijn afgemaald. Deels op barslechte Waalse autosnelwegen, maar gelukkig in mooi droog weer.

De garagist waar ik hem kocht is een speciale kerel. Was 8x Belgisch kampioen rally in groep bs in de jaren ’80 en rijdt nu nog endurances op circuit.
                      Hij verhuurt ook Porsches om te racen en het lijkt me dat het prepareren van racewagens iets hoger op zijn to-do lijstje staat, dan het afleveren van occassies 🙂

In zijn kleine garage in the middle of nowhere, staan enkele straffe Porsches. Of wat dacht je van een 2.0 911S van halverwege de jaren ’60 met nu zo’n 190 achterwiel-pk’s, een gekietelde 964 RS, een 993 RSR, een 935 flatnose,…

Het “hok” dat nu in mijn kot staat is in correcte staat.
                      Ik zou het blauwe leder van mijn zetels wat willen soigneren, enkele kleine deukjes moeten uitgelepeld worden en de katalysator zou’k vantussen het uitlaatsysteem willen.
                      Ik ga ook eens zo’n busje injector-claener in mijn benzinnetank gieten, want ik voel een kleine hapering zo rond de 4.000 t/m (net voor het vermogen erinkomt)
                      Mogelijks is dit ook wat beter zonder kat.

[quote=”Maarten R” post=99753]

Ondertussen heb ik een extra hok gekocht om het hok in onder te brengen 8) [/quote]

Onder het motto: eerst de stal en dan de varkens! :respect2:

PB

Vanmorgen net als ik wou vertrekken, is alles afgeblazen. :censored:
                          Vertrek staat nu gepland voor morgen 10u00. 🙄

Allee, t’is dus een hok in het kwadraat :mrgreen: :happy:

[quote=”PatrickB” post=99752]Ik moet morgenvoeg al vertrekken rond 10u00, vanuit Antwerpen (Nabij Metropolis).

Is dit voor jou haalbaar, om daar te zijn?[/quote]

nee, dat gaat niet lukken.
                              Morgen of overmorgen komt de facteur pas met mijn nummerplaat. Mijn agenda zit daarbovenop nog eens bomvol 👿

Toch bedankt voor het aanbod! 😀

Ik verlang zo om ‘t hok te gaan halen, maar zoals het er nu uitziet zal het niet voor direct zijn. 🙁
                              Hopelijk donderdag of vrijdag, want het hele komende week-end heb ik maaaaanden geleden al vastgelegd om op stap te gaan met vrienden.

Ondertussen heb ik een extra hok gekocht om het hok in onder te brengen 8)
                              Mijn eigenste garage is wat krapjes, want gebouwd toen iedereen met een ford T reed, maar toeval boven toeval verkoopt de buurman nu eindelijk zijn grote garage mét smeerput waar ik al jaren naar hengel 😀

PB

Ik moet morgenvoeg al vertrekken rond 10u00, vanuit Antwerpen (Nabij Metropolis).

Is dit voor jou haalbaar, om daar te zijn?

PB

Morgen weet ik meer van hoe, de planning verloopt deze week. 😎

[quote=”PatrickB” post=99710]Ik bol normaal gezien Dinsdag of Woensdag richting Luxemburg uit…[/quote]

da’s de juiste richting uit…

Woensdag moet mijn dagelijks “hok” naar de garage voor een groot onderhoud. Moest ik die dag een lift vinden naar Huy, dat zou super zijn…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 112)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.