ook zoekende…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ook zoekende…

  • Maker
    Discussie

  • maarten
    Deelnemer

      hallo Porchisten,

      ik ben al een tijdje “member” op dit forum, maar al een paar jaar weinig actief.
      Mijn enige Porche ervaring tot hiertoe was eens meerijden met de Cayenne van een klant.
      Daar zou ik nu verandering in willen brengen.
      Het heeft heel wat inspanningen gekost :engeltje: , maar ik heb mijn wederhelft ervan kunnen overtuigen wat plaats in onze garage te maken om mijn jongensdroom te realiseren. En dat is een elfje uit de jaren ’80.
      Concreet ben ik dus op zoek naar een goeie 911. Zo origineel mogelijk. Liefst met G50 bak en in een leuke kleur.

      Dat ik niet de enige ben die zo’n wagen wel ziet zitten heb ik ondertussen al door :mrgreen:

      Moest er iemand mij eens een stukje willen laten (mee)rijden met zijn 911 uit de jaren ’80, stuur mij gerust een berichtje 8)

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 112)
    • Wim

        Heb daar jammer genoeg geen gegevens meer van. 😳
        Alles is meegegaan naar de nieuwe eigenaar.
        Maar toen ik hem kocht daar in Duitsland, en de gegevens checkte kwam hij ook als 3.2 naar voor uit de boeken.
        Was ook helemaal matching numbers, en is toen voor het luttele bedrag in 2004 van 17500 euro naar Arras gegaan in Frankrijk. 😉

        Heb later van de nieuwe eigenaar nog een mail gehad dat hij zeer tevreden was over de Porsche.
        En als er een was waar ik later spijt van had dat ik die verkocht had, was het deze. 😥

          Wim, had je ook al een chassisnummer “E”?

          Het kan ooit zijn dat het gaat om een soort “prototype” waar 1 van de hoge pieten bij Porsche al bij rond gereden heeft, dat gebeurde vroeger wel eens, tegenwoordig is dat niet meer. Ik heb het ooit gezien met een 964 C4 uit 1988, zaten nog delen in die gewoon gladde plastiek waren zoals dat in een prototype gedaan wordt, bij de echte productiemodellen is dat dan plastiek met structuur in zoals dat normaal is…

          Wim

            [quote=”AutosDekens” post=97004]
            Klopt helemaal, de eerste 3.2’s werden geleverd eind 1983 en waren modeljaar 1984, dus chassisnummer 1984 (E).[/quote]

            Snap er niks van, maar mijne was begin februari ’83 en origineel een 3.2.
            Is toen ingevoerd vanuit Duitsland met Duitse papieren erbij, en zijn de gegevens overgenomen door de RDW op het Nederlandse kenteken.

              Die blauwe is mijn pa zijn ex-porsche. 😀 Prachtige kleur!
              Hij heeft die in 1990 gekocht met 100000km en in 2005 met 245000km verkocht. Motor was toen perfect, carrosserie wat werk aan. 15jaar dagelijks gebruikt geweest.
              Is een belgische wagen.

                [quote=”bladerunner” post=97000]Deze al gezien?

                http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-3-2i-121221368.html?list_cat=porsche%5B/quote%5D

                Ik weet het, het is een forum waarbij iedereen iedereen probeert te helpen, maar met al die tips krijg ik enkel nog aanvragen of ik de auto ken, of ik mee wil gaan kijken en wat mijn mening ervan is… 😉
                Binnenkort zal den deze zijn poort sluiten en gewoon zijn 8 uurkes gaan kloppen :mrgreen:

                  [quote=”BC911″ post=96409]Maar was modeljaar ’83 niet nog een SC? Ik had een model ’84 die eind 1983 geleverd was en dat was volgens mij de eerste reeks 3.2 … Was nummer 573. Maar ik kan me vergissen …

                  edit: Bij de VWE staat “Datum eerste toelating: 30-06-1983(28,8 jaar)”, dus bouwjaar ’83, modeljaar ’84. Zou dan één van de eerste moeten zijn.[/quote]

                  Klopt helemaal, de eerste 3.2’s werden geleverd eind 1983 en waren modeljaar 1984, dus chassisnummer 1984 (E).

                  Vaak zie je bij NL auto’s datum eerste toelating 30-06-19xx staan, dat komt doordat ze destijds bij invoer niet de juiste datum van eerste inschrijving beschikbaar hadden. Je zal zien dat dit enkel is bij wagens die eind jaren 80, begin jaren 90 ingevoerd werden in NL. Bij latere invoer werd steeds de correcte datum erop gezet.

                      Maar was modeljaar ’83 niet nog een SC? Ik had een model ’84 die eind 1983 geleverd was en dat was volgens mij de eerste reeks 3.2 … Was nummer 573. Maar ik kan me vergissen …

                      edit: Bij de VWE staat “Datum eerste toelating: 30-06-1983(28,8 jaar)”, dus bouwjaar ’83, modeljaar ’84. Zou dan één van de eerste moeten zijn.

                        Nah Wim, bedoelde dat jij er veeeel meer verstand van hebt dan ik. Maar gelukkig zat ik goed, is toch echt een 3.2.

                        Wim

                          Klopt, eerste Porsche model ’83 zijn eind augustus 1982 afgeleverd.
                          Porsche deed dit met meerdere modellen, maar hebben laten de termijn naar september of oktober gezet voor de nieuwe reeks modellen, maar dat weet ik niet zeker.

                          En ik denk dat Bully op mijn eerste 3.2 doelde, die was ook model ’83 en was in november ’82 afgeleverd.

                          Dus dit kan/kon Maarten.

                            Hier kan je kentekens nakijken en is toch een echte 3.2 tl, bouwjaar is eerste toelating. klikkerdeklik Denk dat Wim er meer over kan vertellen.

                              Thanks voor de tip Bully!
                              Bj 1982? Dan waren er toch nog geen 3.2’s?

                                  Maarten, graag gedaan. Als we elkaar maar kunnen helpen, niet… 😀

                                    hey addict. Ik hou mijn oogjes open en had dat aanbod ook al gezien. Is hier trouwens vlakbij, maar ik zoek geen targa, maar een coupé.
                                    Toch bedankt!

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 112)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.