ook zoekende…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ook zoekende…

• Maker
    Discussie
  • hallo Porchisten,

ik ben al een tijdje “member” op dit forum, maar al een paar jaar weinig actief.
    Mijn enige Porche ervaring tot hiertoe was eens meerijden met de Cayenne van een klant.
    Daar zou ik nu verandering in willen brengen.
    Het heeft heel wat inspanningen gekost :engeltje: , maar ik heb mijn wederhelft ervan kunnen overtuigen wat plaats in onze garage te maken om mijn jongensdroom te realiseren. En dat is een elfje uit de jaren ’80.
    Concreet ben ik dus op zoek naar een goeie 911. Zo origineel mogelijk. Liefst met G50 bak en in een leuke kleur.

Dat ik niet de enige ben die zo’n wagen wel ziet zitten heb ik ondertussen al door :mrgreen:

Moest er iemand mij eens een stukje willen laten (mee)rijden met zijn 911 uit de jaren ’80, stuur mij gerust een berichtje 8)

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 112)
    • @ Maarten. Kijk eens in de rubriek “Porsche te koop”. Maat van mij biedt er zijn 911 3.2 Carrera Targa van 1987 met G50 bak te koop aan. Wagen is in zeer goede staat. Geen roest en droog blok. Misschien is dit iets voor jou ?

wim ontmoeten is als de eerste keer dat je een porsche rijdt … een onvergetelijke ervaring :drink:

Zo zien we maar weer, alleen door te gaan kijken weet je wat er aangeboden wordt. Gelukkig dat we niet met z’n drieën geweest zijn ;). Op naar de volgende zou ik zeggen.

Wim

Voor zo’n prijs verwacht je een perfecte, en dat was hij zeker niet.
            Zat zeker nog voor zo’n 10K aan kosten aan.

Lekker Wim dat je mee was en Maarten op naar de volgende. Het blijft lastig om de pareltjes er uit te vissen, zeker van alleen foto’s.

Wim

Jammer dat het niks was, en overal snel bij gewerkt was.
                Of het de goed man wist of niet zullen we nooit te weten komen, maar wel was raar dat de prijs ineens op de terug weg ruim zakte. 😯

Verder een gezellige dag gehad met maarten, en inderdaad lekker gegeten, maar voornaamste is dat ik weer iemand persoonlijk ken van het forum die ook nog eens 8) is. 😉

Sigaartje is pas in de namiddag op de lippen gekomen, dus gehele dag onthouder geweest buiten de alcohol. 😆

Maarten in zekere zin spijtig dat het geen succes is geworden ,maar langs de andere kant terug wijzer geworden ,en wat een dag met zo’n boeiende man die zo passioneel kan vertellen . 😉
                  Ps en af en toe kan genieten van een lekker sigaartje . 😉

Vandaag naar Noordwijk gebold samen met Wim.
                    Ongeveer 500km op de teller van mijn Renaultje gezet om naar een Porsche te gaan kijken in “A staat”.
                    Wat bleek; zowat alle bekende plaatsjes (voorruit, dorpels,…) waren vrij lomp geretoucheerd. Het roest kwam alweer aan de oppervlakte en er waren kleurverschillen in de lak.
                    De uitlaat was rot en gelast.
                    De wagen liep wel heel mooi.
                    Een ritje hebben we niet gemaakt door de ontgoochelende staat van de carrosserie.
                    De verkoper dook wel spectaculair met zijn prijs tot 19.000 €, maar toch besloten om de wagen te laten staan en verder te zoeken naar een “eerlijker” exemplaar.
                    Wel goed gebabbeld met Wim en lekker chinees gegeten 8)

‘s namiddags nog even langsgerenden bij CCR waar ik onder de indruk was van de professionele aanpak van het team :respekt:

Op naar de volgende!

[quote=”Maarten R” post=95895]yesssssss, da’s helemaal wat ik zoek!
                      Morgen bel ik direct.
                      [/quote]En, niets geworden? Staat nu tegen bieden op marktplaats. klikkerdeklik

De verkoper moet wel heel zeker van zijn stuk zijn.Want particulier en 6 maanden garantie is een combinatie die je zelden ziet.In elk geval wens ik je veel succes met deze (of een andere).

Anoniem

Als het een goede is kan je gerust die afstand rijden om te gaan kijken. Zo ver is het ook weer niet 😀
                          Inschrijven van een Nederlandse auto hoeft niet moeilijk te zijn als die origineel is.
                          Wanneer niet origineel eerst oldtimer inschrijven, kan op enkele dagen.
                          Daarna kan je nog uniek voertuig homologatie keuring doen voor een gewone inschrijving, dit duurd enkele maanden maar je kan intussen rijden met oldtimer platen.

Spijtig dat hij zo ver staat, anders was ik er al eens op gaan kwijlen 😀

ik heb wat info ingewonnen en wacht nog op wat extra informatie.
                            er moet zowieso een diagnose (AKK) gebeuren voor mij.
                            importeren uit Nederland vergt blijkbaar wat rompslomp en bureaucratie.
                            wordt vervolgd…

… en al meer nieuws over de wagen?

Ziet er een mooie wagen uit, is nog wel met de oude 915 bak, maar laat dat vooral de pret niet bederven.

Na even Googelen kom je bij de eigenaar uit:

http://www.theos-tweewielershop.nl/

Een grote fietsenwinkel, dus ik denk niet dat deze man het risico gaat nemen om u in de zak te zetten.

Voor mij is het te ver om even mee gaan te kijken, maar lees er vooral Wim zijn naslagwerk op na: https://porscheforum.be/forum/78-porsche-naslagwerken/89283-aankooptips-oudere-911-porsches

Veel succes. :driver: :driver:

yesssssss, da’s helemaal wat ik zoek!
                                  Morgen bel ik direct.
                                  Iemand zin om mee te gaan?
                                  Op welke manier maak ik voorbehoud dat de wagen in België ingeschreven geraakt?

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 112)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.