Oorspronkelijke eigenaar

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Oorspronkelijke eigenaar

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Kan je aan de hand van het chassis nr. weten wie de oorspronkelijke en de daarop volgende eigenaars zijn van je auto ? heb pas een 911 3.2 gekocht zonder historiek en dat zou ik wel graag eens weten bv. wanneer heeft de wagen een laatst groot onderhoud gehad .

mvg Dany

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • De wet op de privacy belet dat DIV je de vorige eigenaars doorgeeft van de wagen. Je krijgt de standaard brief met ref naar de wet van 1996.
      Hoe Porsche (of dieteren) je hier bij kan helpen is mij een raadsel. Het is de inschrijving die de eigenaar bepaalt. Wat wel kan is de historiek trachten samen te stellen via de Porsche Garage. Als hij daar op onderhoud is geweest geven sommigen je inzicht in de historiek soms met soms zonder naam. Carrera in Gent doet het, Verellen in Geel niet (facturen vallen (bijna) niet onder de WOP).
      Dieteren kan je wel helpen om te achterhalen hoe en aan welke garage hij is afgeleverd (vooral na 1989). Bellen naat Dieteren en vragen dienst van dhr. Luxen (gelijkvormigheid).

Porsche Duitsland levert een Certificate of Authenticity af, maar dat zegt niets over eignaars wel over opties. Maar ik heb de indruk dat deze dienst in slaap gevallen is. Fax is in inder geval +49 711 911 12262

Een laatste mogelijkheid is je verzekeraar. Als de wagen steeds bij bijvoorbeeld KBC verzekerd is geweest kan hij de eigenaars achterhalen. Maar de meesten zijn zich bewust van de wet op de Privacy.

Eenvoudig is het niet en als je de historiek hebt goed bijhouden.

Michel

En normaal als hij in belgie ingeschreven was kan je via de D.I.V of keuring weten wie de eigenaar(s)was(waren) , maar de wet van de privacy??

idd.als je naar porsche belt en het chasisnummer doorgeeft kunnen ze zien wie de oorspronkelijke eigenaar was.µ
          Wij hebben dit ook gedaan toen we de porsche’s kochten.
          ZEker doen.

Bij Porsche zelf eens proberen ?

Normaal wel , maar wat de procedure is geen idee .

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.