Oorspronkelijke uitvoering en opties

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Oorspronkelijke uitvoering en opties

• Maker
    Discussie
  • Weet iemand of er ergens een overzicht bestaat van wat de oorspronkelijke uitvoering van een bepaald model 993 is, bvb een cabrio, en wat de opties bij aankoop waren (verschilt waarschijnlijk per jaar van aankoop)?

Ik zie zoveel verschillende uitvoering van 993’s. Bvb de witte knipperlichten (vooraan en zijkant). Als ik het goed heb was dit alleen beschikbaar voor Carrera 4’s en Turbo’s, niet voor de andere 993’s. Nochtans rijden de meeste (?) 993’s met witte knipperlichten (ik ook) ipv oranje, zijn die er dan allemaal nadien opgezet of bood Porsche dit als een optie aan bij aankoop?

Ander vb: het Carrera embleem op de achterkant. Meestal zwart heb ik de indruk, soms zilver (of staalgrijs), soms ontbreekt het.

Uit de PET kan je wel een en ander afleiden, maar een goed overzicht zou handig zijn… 🙂

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Hallo,
      Heel simpel.
      Carrera 4 en 4 S en Turbo zijn standaard voorzien van witte pinkers in de bumper vooraan, rode pinkers in de bumpers achteraan en ten alle tijden af fabriek uitgerust met GELE zijpinkers aan de wielkasten.
      De 2 -wiel aangedreven versies alsook de RS versies zijn standaard voorzien van GELE pinkers in de bumpers vooraan, gele pinkers in de bumpers achteraan en GELE zijpinkers aan de wielkasten.
      Bij de 4-wiel aangedreven versies zijn de remklauwen zilver/ staalgrijs kleurig!
      Bij de 4S en Turbo versie zijn deze remklauwen rood uitgevoerd. Bij de 2-wiel aangedreven versies (waaronder ook de 2S versies) zijn de remklauwen zwart uitgevoerd! Indien je een 2S versie ziet met rode remklauwen, dan houdt dit in dat hij het optionele sportonderstel heeft.
      De meeste eigenaars hebben de pinker configuratie van de 4-wiel aangedreven versies toegepast met bovendien een aanpassing van de gele zijpinkers naar witte pinkers boven de wielkasten.

Er zijn nog zoveel details maar dat moet je even zelf bekijken met behulp van de verklaring van de optiecodes.

Mvg, Flatsix6

er is een code M457 “Gelbe Blinker” 😆 .
        de niet 4×4 modellen zijn nadien omgebouwd naar witte pinkers vooraan en soms rode achteraan, naar de tijdgeest van eind jaren ’90.
        je hebt hetzelfde zien gebeuren met de 996 en boxsters

[quote=”porsche914orange” post=173864]
          De witte knipperlichten zijn standaard bij alle 4×4 uitvoeringen. Dus concreet C4 , C4S en turbo.
          Zelfde met het zilveren opschrift. Je kon altijd kiezen om het opschrift er niet te laten opzetten.[/quote]

Betekent dit dat alle niet-4×4 uitvoeringen van de fabriek af zijn gekomen met oranje knipperlichten (voor, achter en opzij)?

Of was dit een optie die je kon kiezen bij bestelling? En bestaat er in dat geval een M-code of zo voor?

[quote=”Carcentric” post=173849]
            Ik zie zoveel verschillende uitvoering van 993’s. Bvb de witte knipperlichten (vooraan en zijkant). Als ik het goed heb was dit alleen beschikbaar voor Carrera 4’s en Turbo’s, niet voor de andere 993’s. Nochtans rijden de meeste (?) 993’s met witte knipperlichten (ik ook) ipv oranje, zijn die er dan allemaal nadien opgezet of bood Porsche dit als een optie aan bij aankoop?

Ander vb: het Carrera embleem op de achterkant. Meestal zwart heb ik de indruk, soms zilver (of staalgrijs), soms ontbreekt het.

[/quote]

De witte knipperlichten zijn standaard bij alle 4×4 uitvoeringen. Dus concreet C4 , C4S en turbo.
            Zelfde met het zilveren opschrift. Je kon altijd kiezen om het opschrift er niet te laten opzetten.

Bedankt, dit is wat ik zocht!
              Ik ben ook geinteresseerd in de uitgebreidere versie. Ik stuur je een PM.

je kan hier een engelstalige publicitaire brochure (8 pag.) bekijken/downloaden uit 1993 bij de introductie.
                een latere versie uit 1995 (27 pag.) vind je hier
                mocht je interesse hebben dan kan ik je een uitgebreide versie 51 pag. via dropbox bezorgen.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.