oorzaak + remedie ploffen watergekoeld gevonden ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen oorzaak + remedie ploffen watergekoeld gevonden ?

• Maker
    Discussie

• Erik
    Deelnemer

Ik wou even een draadje bij onze noorderburen onder de aandacht brengen, even helemaal doorgelezen en vond het een interessante theorie over het koelsysteem van de watergekoelde P die mogelijk verband houdt met gekende plofprobleem :

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=40763

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Wim

Mits je die kosten weer wilt maken. 😉
        Dus zal straks bij die 996ers waar het nog niet gedaan is de prijs weer extra drukken. 💡

[quote=”Costa” post=161508]Topic eens doorgelezen, als het waar is dan zie ik binnenkort
          de prijs van 996 stijgen.

Costa[/quote]De prijs zal nog niet gaan stijgen. Het wordt wel makkelijker-gemoedsrust om een 996 te gaan kopen.

Eigenlijk heb ik de 996 cabrio altijd al mooi gevonden en heb er nooit ééntje gekocht vanwege het ploffen.
            Nu ga ik er toch een beetje anders over nadenken

Wim

Ik denk dat dit weinig aan de prijs gaat toevoegen van de 996. 💡

spijtig dat de al veroorzaakte schade niet meer kan teruggedraaid worden, en de meesten hebben toch al wat km op de teller, dus het woord remedie was misschien wat verkeerd gekozen …

Topic eens doorgelezen, als het waar is dan zie ik binnenkort
                  de prijs van 996 stijgen.

Costa

Wim

Soms zit de oplossing in eens goed door denken, en dat heeft Resto dus gedaan.

Ik had het zelfde met mijn Triumph Stag, (had elke Stag) werd ook te warm op de achterste 2 cilinders van de 8, en heb eigenlijk het zelfde systeem toen toegepast als Resto.
                    Nu rijdt bijna elke Stag met mijn bedachte systeem rond, en hebben nu ook dat warmloop probleem niet meer.

Is altijd leuk om zo’n verhaal te lezen, en dat er dan mensen zijn net als Resto die net iets slimmer of beter denken als Porsche ingenieurs. 😳

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.