oorzaak rokende motor 911 luchtgekoeld

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 oorzaak rokende motor 911 luchtgekoeld

  • Maker
    Discussie

  • Ive

      Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van een “rokende” motor bij een luchtgekoelde 911?
      Een probleem met de waterkoeling kan het alvast niet zijn :coolness:
      Olieprobleem?

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Toch niet (recent) een motor-revisie door motormeister uit laten voeren :wtf:

        Ter Info: MotorMeister heeft eind 2013 haar deuren gesloten ….

          [hide]wel een beetje opletten want is roken in de buurt van kinderen niet verboden tegenwoordig? :lol:[/hide]

            de mijne deed dit zondag ook, na 3 weken stilstand
            Heeft dit elk jaar opnieuw met het winterweer

              in Rome komt er om de zoveel jaar ook witte rook uit de pijp :mrgreen:
              witte rook= :up:

                Je moest bij mij eens zien toen ik de 3.2 vorige week na 2 maand startte, net of mijn garage in brand stond, maar wel witte rook en het is geen watergekoelde maar the real luftie stuff. :mrgreen: :mrgreen:

                Zoals Wim zei, bij witte rook, en het is een luftie, gewoon geen zorgen maken, dit is normaal, na een kort toertje is dit opgelost.

                Ive

                  het zag er uit zoals bij de rode 964, maar wel een pak minder. :up:

                    te veel olie in het oliesysteem?
                    meten bij warme DRAAIENDE motor

                    Ive

                      bedankt voor de tips allen :salut:

                        en wit is water, zoals Wim al aangeeft. Meestal condensatie door de vochtige lucht, als er water in een cilinder lekt is het een ander verhaal, maar ik weet niet of dat eigenlijk wel kan bij een luchtgekoelde :think:

                          Als de rook zwart is, dan is het een versleten diesel… :engeltje:

                          jetta-tdi-rook.jpg

                          Olie is blauwachtige rook dacht ik:

                          vyhlop-sinego-dyma.png

                          Voor de volledigheid, witte rook:

                          DSC04117.jpg

                          Wim

                            Als het witte (condens) rook is , is dat bij deze temperaturen niks om je zorgen over te maken.
                            De 911 lucht gekoeld staat erom bekend met koude motor in het begin wit te roken, dit komt met dit weer door de luchtvochtigheid.

                            Als je erachter staat en je ruikt niks van oliegeur is het oké.

                              ik zou als eerste een compressietest doen een daarmee het ergste proberen uitsluiten.

                              Ive

                                witte rook uit uitlaat. Niet vanonder de wagen of zo. :wtf:

                                XXX

                                  olielekje…
                                  Roken uit de uitlaatpijp of elders…

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.