Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?

  • Maker
    Discussie
  • Hey all,

    mijn P-ke is nu al enkele jaren in mijn bezit, en is sinds dit jaar 25 geworden.

    Ik ben nu aan het twijfelen of ik hem op ‘O-platen’ zou zetten of op gewone plaat zou houden, kan iemand me de voor en nadelen er van zeggen?

    financieel? keuring? rijden?

    wat ik nu (denk te) weet?

    1 financieel is er geen verschil
    2 keuring moet niet meer met o-platen (slechts 1 keer) en moet wel nog op gewone platen
    3 rijden? geen verschil meer tussen o-platen en gewone (alleen geen woon-werk verkeer toegelaten)

    nu auto komt normaal alleen buiten als toeristen ritje bij goed weer. of bij een georganiseerde trip.

    Dus graag wat extra info of jullie gedacht erover.

    TIA

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 179)
    • +1 000 000

        [quote=”steri2311″ post=185565]Al eens ooit de groene uitnodiging gelezen???? Staat ergens dan het chassisnr. zuiver en goed leesbaar moet zijn. Dus hoe kunt ge weten of die zuiver en leesbaar is als ge nog niet eens weet waar die staat? Het is toch een kleine moeite om zelf eens de handleiding van uw auto te raadplegen of eens te vragen aan uw garagist wanneer je toch daar bent voor een onderhoud. Of loop je liever het risico om af gekeurd te worden omdat het chassisnr niet te vinden is?[/quote]

        het is voor hen een even kleine moeite om in het PVG neer te pennen waar het chassisnr staat; maar het is gemakkelijker om de vertantwoordelijkheid bij de bestuurder te leggen door één zinnetje op de uitnodiging te drukken :ass:

        ik heb het hier al vaker geschreven, als die heren morgen hun werk moeten doen in een normale vrije marktwerking, je zou het stante pede merken aan hun dienstverlening, zo niet kunnen ze binnen het jaar hun boeken toe doen.
        nu hebben ze makkelijk handelen vanuit hun machtspositie. het heet dan wel NV maar het is in werkelijkheid een monopolie, want alle keuringscentra in één regio zijn van dezelfde aandeelhouder.

        ze kennen idd per 1/jan hun omzet en houden mooie statistiekjes bij per keurder hoeveel % hij/zij goed-afkeurt.
        zit je onder het gemiddelde wordt je op het matje geroepen, zit je er boven een schouderklopje. elke herkeuring is pure winst. ik schreef hier al neer hoe de stationschef reageerde terwijl hij met schaamrood op de wangen moest toegeven dat er al weken autos ten onrechte werden afgekeurd omdat hun meettoestel voor de koplampen verkeerd geijkt stond.
        gewoon lachwekkend :loser: vertel mij eens welke (kleine lokale) garagist zich zo’n praktijken kan veroorloven ??

          ik heb al ongelooflijk veel naar de keuring gegaan. Een beetje een onaangenaam neveneffect van het veelvuldig veranderen van hobbywagen….. :drink:
          En ik vind het telkens een dubbeltje op haar kant. Het is allemaal te zien wie je voor hebt.
          Mijn taktiek is: auto afgeven en niets zeggen….laat staan de wijsneus uithangen. En dan nog……heb al rode kaarten gehad voor zaken waarvan ik dacht… :salut:

          Ik ben voor een keuring, maar niet door een prive firma.
          De keuringsstations zijn prive firma’s die op het begin van het jaar al plus au moin weten wat hun omzet zal zijn, want ze zijn zeker dat alle ingeschreven wagens naar de keuring gaan. (ik zou ook graag op die manier zaken doen 😉 )
          Echter merk je dat als je langsgaat: sommigen zijn ombeleefd, anderen staan er tegen hun goesting, anderen scheppen er plezier in om iemand een kloot af te draaien omdat hij met een leuke auto rijdt, …. go on, go on

          Ik ga er niet graag heen……

            Ik denk dat de inspecteurs wel voor 90% weten waar de chassisnrs staan maar ge kunt onmogelijk weten bij nieuw modellen waar de chassisnr altijd staat.

              Ik denk dat we op het punt van keuring nooit overeen gaan komen Mush. 😉

              Het is niet dat ik mijn verantwoordelijkheid op iemand anders af wil schuiven, maar als ik iemand €50 moet betalen voor 10 minuten “werk”, vind ik niet dat er van mij als “klant” verwacht mag worden dat ik hun ook nog eens ga helpen. Willen ze dat wel, dan wil ik vermindering op mijn factuur. :mrgreen:

              Ik heb geen probleem om naar de keuring te gaan, wagens moeten veilig zijn, punt. Maar de manier waarop dat alles gebeurd mag wel eens herzien worden vind ik. En ik denk dat velen daarmee akkoord zullen zijn. 🙂 Om te beginnen mogen ze aansprakelijk gesteld worden voor het werk dat ze verrichten.

                Zie je?
                En dan wordt je “slecht” behandeld op de keuring hé? :mrgreen:
                Als dat bomma’ke haar chassisnummer niet kan aanwijzen zal ze ook wel andere dingen niet aankunnen en is ze een gevaar op de baan.

                De modernen tijd zeker: een ander moet het maar oplossen. Verantwoordelijkheid van mezelf = noppes. Commentaar geven achteraf : vollen bak :salut:

                  Dus de bomma die op 77 jarige leeftijd nog een nieuw Corsake koopt om rond de kerk wat te tuffen moet weten waar het chassisnummer zich bevindt? Kom op zeg… 🙄 Dat zijn zaken die ze op de keuring moeten weten, klaar. Weten ze het niet, dan zoeken ze het maar op in hun computer, die staat ervoor. :salut:

                  [quote=”steri2311″ post=185565]Al eens ooit de groene uitnodiging gelezen????[/quote]

                  Nog zoiets! Wat een inbreuk op privacy! Aan de buitenzijde staat alle persoonlijke informatie: Adres, naam, welke wagen u heeft, welke nummerplaat er ophangt. Het enige wat er nog niet bijstaat is wanneer je wel of niet thuis bent om de boel te komen pikken. :bounce: Wel zijn ze dan zo verstandig om er afscheurbare strookjes op te maken zodat je zonder die te verwijderen de openingsuren en hoe je een afspraak kunt maken niet kan zien. Omgekeerde wereld? Goed nagedacht. :up:

                    [quote=”deepee” post=185564]als je bij de autoveiligheid nv rondloopt als alwetend orakel moet je niet van elk madammeke verwachten dat ze gaat aanwijzen waar het chassisnr van haar wagen ingeklopt staat.[/quote]
                    Toch wel deepee. ‘t Is haar auto.

                      Al eens ooit de groene uitnodiging gelezen???? Staat ergens dan het chassisnr. zuiver en goed leesbaar moet zijn. Dus hoe kunt ge weten of die zuiver en leesbaar is als ge nog niet eens weet waar die staat? Het is toch een kleine moeite om zelf eens de handleiding van uw auto te raadplegen of eens te vragen aan uw garagist wanneer je toch daar bent voor een onderhoud. Of loop je liever het risico om af gekeurd te worden omdat het chassisnr niet te vinden is?

                        als je bij de autoveiligheid nv rondloopt als alwetend orakel moet je niet van elk madammeke verwachten dat ze gaat aanwijzen waar het chassisnr van haar wagen ingeklopt staat.

                          Natuurlijk mushroom ik als bestuurder van mijn auto moet toch niet weten hoe mijn auto werkt zeker allé nu, dat moet toch die ander allemaal weten niet. 🙄 Hedendaagse mentaliteit tegenwoordig 😕

                            Ik heb gehoord dat ‘t fysiek onmogelijk is om als persoon alles van elke auto te kennen. Sommige eigenaars weten van hun eigen auto niet hoe ze de vering moeten instellen voor de keuring en zijn dan boos op de keurder.

                            Wim

                              Dus dan kunnen we SC’s en dergelijke met O platen gratis ophalen. :mrgreen:

                                Naar het schijnt zijn oude Porsches op O platen gemiddeld 30.000 euro minder waard dan op gewone nummerplaten…. ook van horen zeggen :think:

                                  Dan is de vraag is hij correct afgekeurd want wat voor u misschien belachelijke dingen zijn, zijn nu misschien punten van afkeur die zo opgelegd worden door het ministerie en doen die mannen enkel hun werk. Indien je niet akkoord ben kun je nog altijd uitleg gaan vragen aan de verantwoordelijke van het station en als je dat op een fatsoenlijke manier doet denk ik wel dat die u dat met plezier doet. Zo niet kunt nog altijd klacht neerleggen bij de hoofdzetel.
                                  Dot codes worden niet gecontroleerd bij mij weten.

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 179)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.