- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
-
Discussie
-
4 oktober 2013 om 21:03
Ik herrinner me nog toen ik een jaar of zes was. Urenlang speelde ik in een zavelberg waarbij de knikkerbaan van enkele jaren voordien plaats maakte voor een ‘racecircuit’ met matchbox autotjes. Hoewel toen nog geen quartz horloges bestonden werden er al heuse tijdopnames en rakings gemaakt.
Een paar jaren later maakte ik er een sport van om tijdens de zondagse ritjes naar familie vanop de achterbank van de pa’s auto de merken en types auto van een zo groot mogelijke afstand te herkennen. Dat deed ik ook op weg terug naar huis als het donker was met zowel voor- als achterlichten. Nog later waren het de geluiden van startende auto’s wat me bezighield. Dat was ten tijde van “wedden dat” met wijlen Jos Brinck en ik speelde toen met de idee om aan dat spelprogramma te gaan deelnemen.
Op 16-jarige leeftijd het brommerrijbewijs gehaald. Toen waren de tijden van puch en kreidler voorbij en was het al MT5 en MTX wat de klok sloeg en TV programma’s als “the dukes of hazzard”, “knight rider”, … ging er als zoete koek in.
Twee jaren later het autorijbewijs gehaald en met de auto’s van thuis op pad gegaan, tot ikzelf mijn eerste autoje kocht. Toen was Honda hot met Senna in F1 en Needell met accord in het BTTC (ik heb nooit iets gehad met BMW zoals vele anderen toen die tijd). Ik koos ervoor om mijn spaarcentjes in te ruilen voor het sportieve Prelude model. Daarnaast werd de stress nog weggepompt met adrenaline door na het werk of in het weekend op pad te gaan met een CBR.
Pas later, toen het me te link werd met de motor op de openbare weg, is de vonk overgeslagen naar *porsche
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.