op welke leeftijd ontdekte jij dat je autogek bent

Home Forum Zeverhoekje op welke leeftijd ontdekte jij dat je autogek bent

• Maker
    Discussie
  • Ik herrinner me nog toen ik een jaar of zes was. Urenlang speelde ik in een zavelberg waarbij de knikkerbaan van enkele jaren voordien plaats maakte voor een ‘racecircuit’ met matchbox autotjes. Hoewel toen nog geen quartz horloges bestonden werden er al heuse tijdopnames en rakings gemaakt.
    Een paar jaren later maakte ik er een sport van om tijdens de zondagse ritjes naar familie vanop de achterbank van de pa’s auto de merken en types auto van een zo groot mogelijke afstand te herkennen. Dat deed ik ook op weg terug naar huis als het donker was met zowel voor- als achterlichten. Nog later waren het de geluiden van startende auto’s wat me bezighield. Dat was ten tijde van “wedden dat” met wijlen Jos Brinck en ik speelde toen met de idee om aan dat spelprogramma te gaan deelnemen.
    Op 16-jarige leeftijd het brommerrijbewijs gehaald. Toen waren de tijden van puch en kreidler voorbij en was het al MT5 en MTX wat de klok sloeg en TV programma’s als “the dukes of hazzard”, “knight rider”, … ging er als zoete koek in.
    Twee jaren later het autorijbewijs gehaald en met de auto’s van thuis op pad gegaan, tot ikzelf mijn eerste autoje kocht. Toen was Honda hot met Senna in F1 en Needell met accord in het BTTC (ik heb nooit iets gehad met BMW zoals vele anderen toen die tijd). Ik koos ervoor om mijn spaarcentjes in te ruilen voor het sportieve Prelude model. Daarnaast werd de stress nog weggepompt met adrenaline door na het werk of in het weekend op pad te gaan met een CBR.
    Pas later, toen het me te link werd met de motor op de openbare weg, is de vonk overgeslagen naar *porsche

p356.jpg
    bron foto

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • [quote=”vankerchove” post=148590]Al van toen ik geboren werdt, pa reed met Porsche en met moto op het circuit
      Ben zelfs vernoemd naar Kenny robberts (kampioen ooit in de motogp dacht ik )[/quote]

Vele malen wereld kampioen geweest .

Al van toen ik geboren werdt, pa reed met Porsche en met moto op het circuit
        Ben zelfs vernoemd naar Kenny robberts (kampioen ooit in de motogp dacht ik )

Eigenlijk altijd al geweest. Maar op mijn 42e voor het eerst serieus naar Porsche gaan kijken. En nu alweer sinds 2006 helemaal verkocht aan dit merk. :up:

bij wij waren het eerst de motofietsen, vanaf mijn 16de een mt5je, toch heb ik steeds een hart gehad voor cabriootjes en op mijn 18de een spitfire gekocht naast mijn eerste GSXR 750, en om de vijf jaar een nieuwe gixer gekocht tot mijn 40ste, een GSXR 1000 ingeruild voor een BMW K1200S. Altijd leuke razendsnelle tijden meegemaakt tot mijn heupen helemaal versleten waren. Op mijn 45ste teruggegaan naar cabrio maar deze keer moest het een specialeke worden en niet te duur, dus een Boxster, man wat ben ik verliefd op mijn kindje, al kriebelt het als ik een 911 cabrio zie. Hopelijk kan ik mij deze ooit veroorloven, ook al wordt het een occasie, ik moet immers realistisch blijven. 😀

eigenlijk net voor de geboorte want dan heb ik mijn eerste race gewonnen… :happydance:

Ben namelijk de helft van een tweeling en als eerste geboren :first:

Sindsdien moest alles een motor hebben op 4 wielen…
              Volgens mijn vrouw verslechtert het trouwens met de jaren 😆

Mijn moeder heeft leren rijden toen ze in verwachting was, daarmee is het “virus” aangestoken. Als peuter kon ik de verschillende automerken al uit elkaar houden. Al mijn matchbox’kes kende ik bij merk en type, en geloof mij, dat waren en heel wat (ik wou niks anders), zo’n oude dikkartonnen Dash wastromeltje vol. Samen met de voorliefde voor auto’s kwam ook de liefde voor snelheid. Eerst op 2 wielen (veel betaalbaarder dan 4 wielen), dan op 4 wielen, en meer bepaald voor Porsche Gelukkig hebben we de periode op 2 wielen zonder kleerscheuren doorgekomen, ‘k moet een goede engelbewaarder hebben… :lol:. Met de liefde voor auto’s en snelheid is de link naar Porsche dan ook snel gelegd.

Altijd al, als we op reis gingen met de auto naar Spanjaard was is altijd stikkapot omdat ik alle auto’s moest gezien hebben
                  :happy:
                  Ik kende ook alle auto’s aan hun spiegels of andere kleine details

XXX

Van’t moment dat ik een Matchbox kon vasthouden… :relaxman:

de dames hun sacosje en dergelijke
                      en de heren hun toys
                      karting.png

pdash.jpg

Mn broer is een hartstochtelijk autogek sinds zn papfles (en hij is er nu 55), en hij heeft me zn papfles doorgegeven. Dokter zegt dat t bij mij ongeneeslijk is, sinds meer dan 35j

Mijn moeder zaliger zei me altijd: je eerste woordjes waren Broem broem en uw laatste zullen ze ook zijn.
                        ‘k ga er mee slapen en ik sta er mee op.. *luv

Actief mee begonnen op m’n 14 met brommers en motos en ondertussen zijn we 32 en de madness goes on :happydance:

nice, leuke dd ter vervanging van de corsa Wes.

herkenbaar de verhalen; was ook zo eentje die alles herkende in de auto en zat te turren 😀
                          hier ook al heel jong verknocht aan petrol, op 5 jaar met papa zn tractor op de wei(enkel de rem niet uitgelegd en 15 jaar nadien stonden de scharren van de prikkeldraad nog op de motorkap :mrgreen:
                          op zes jaar stond men oom zn afgedankte automatique bij ons en reed ik vlotter achteruit dan vooruit :happydance:
                          altijd wel een schuurtje gehad en gepruts aan/met brommer/moters.
                          op men 13 beginnen helpen bij men kozen, garagehouder en verschillende brommermannen, om op mn 18 te starten met de vierwielers. altijd spijt gehad dak ik op mn 16 dat aangeboden kevertje van ’73 niet heb gekocht.
                          ondertussen al menig voertuig versleten, voornamelijk Bmw en nu hunkeren naar de garage zodat er een Ptje in kan.

Al levenslang een ziekte 🙁

Altijd al geweest! Van kinds af aan heb ik me altijd met auto’s bezig gehouden. Helaas was ik de enige van de familie en vrienden want al de rest is voetbal-minded. :puke: Mij zegt voetbal helemaal niets en auto’s zijn mijn dagelijks leven. (Zei daar iemand “het lelijke eendje”? ;)) Heel mijn kinderjaren is er dus niet veel gebeurd met die autogekte, maar eenmaal puber ben ik beginnen sparen voor een wagen (dus geen brommertje op mijn 16de). Nog voor ik 18 was had ik dus al mijn eerste wagen. Omwille van verschillende omstandigheden nooit een “échte” wagen kunnen permitteren maar ben wel steeds bezig geweest met personaliseren of “tjoenen” van mijn wagens (al dan niet subtiel). Tot ik dit jaar dus mijn eerste P kocht, vanaf toen is het hek helemaal van de dam geraakt want ik heb gisteren getekend voor een Impreza WRX van 2002. :mrgreen: Die komt in één van de volgende weken hier in de garage bij de P te staan (dient enkel nog geïmporteerd te worden vanuit NL). 😉

Bij mij zijn rond mijn 25ste de eerste *porsche kriebels naar boven gekomen … 5 jaar later begonnen met een ‘goedkope’ Porsche nml de 928 S! Daarna is het in een stroomversnelling gegaan … Bijna elk jaar een andere gekocht met, meestal, een beetje winst. Zo was er na de 928S en 911SC vervolgens 964 Targa, 944 Turbo, 996 3.4, 996 3.6 Cabrio, 996 Turbo en nu al bijna 2 jaar trotse eigenaar van een 996 Turbo S cabriolet! 😀 Nu wel veel goesting om over te schakelen naar 997 Turbo maar ik rij zo graag met da huidig beestje … :up: Nen mens moet ne keer leren content te zijn met wat hij heeft zeker? *slotje

Zo lang ik mij kan herrinneren.
                                  Het virus komt eigenlijk van mijn vader… 😉
                                  Toen ik een jaar of 3 was kon ik aan het geluid van de moter onderscheiden wie er thuis kwam. Toen reden ze met mercedes met de typische dieselgeluiden
                                  Op de weekenduitstapjes keek ik tussen papa en mama mee naar het verkeer en toonde mijn papa de mooie auto’s 😀
                                  Na einige tijd was papa zijn 1ste oldtimer er….
                                  Maar lang bleef hij niet alleen de week erna had hij er nog 1 bijgekocht.
                                  Nu heeft hij er een mooi aantal….
                                  Dus mijn eerste *porsche heb ik gekocht voor mijn 30ste verjaardag en de tweede *porsche een paar maanden geleden :popcorn:
                                  Dus mijn papa heeft me geleerd wat mooi is :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.