op welke leeftijd ontdekte jij dat je autogek bent

Home Forum Zeverhoekje op welke leeftijd ontdekte jij dat je autogek bent

• Maker
    Discussie
  • Ik herrinner me nog toen ik een jaar of zes was. Urenlang speelde ik in een zavelberg waarbij de knikkerbaan van enkele jaren voordien plaats maakte voor een ‘racecircuit’ met matchbox autotjes. Hoewel toen nog geen quartz horloges bestonden werden er al heuse tijdopnames en rakings gemaakt.
    Een paar jaren later maakte ik er een sport van om tijdens de zondagse ritjes naar familie vanop de achterbank van de pa’s auto de merken en types auto van een zo groot mogelijke afstand te herkennen. Dat deed ik ook op weg terug naar huis als het donker was met zowel voor- als achterlichten. Nog later waren het de geluiden van startende auto’s wat me bezighield. Dat was ten tijde van “wedden dat” met wijlen Jos Brinck en ik speelde toen met de idee om aan dat spelprogramma te gaan deelnemen.
    Op 16-jarige leeftijd het brommerrijbewijs gehaald. Toen waren de tijden van puch en kreidler voorbij en was het al MT5 en MTX wat de klok sloeg en TV programma’s als “the dukes of hazzard”, “knight rider”, … ging er als zoete koek in.
    Twee jaren later het autorijbewijs gehaald en met de auto’s van thuis op pad gegaan, tot ikzelf mijn eerste autoje kocht. Toen was Honda hot met Senna in F1 en Needell met accord in het BTTC (ik heb nooit iets gehad met BMW zoals vele anderen toen die tijd). Ik koos ervoor om mijn spaarcentjes in te ruilen voor het sportieve Prelude model. Daarnaast werd de stress nog weggepompt met adrenaline door na het werk of in het weekend op pad te gaan met een CBR.
    Pas later, toen het me te link werd met de motor op de openbare weg, is de vonk overgeslagen naar *porsche

p356.jpg
    bron foto

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • [quote=”TRIUMPH1″ post=147588]ik ben er nu bijna 70[/quote]

Nu ni overdrijven hé Jean, daarnet was je nog maar 67 😉

volgens mij heb ik bij mijn geboorte ipv melk 20W50 gekregen en zodus auto en moto freek van in mijn eerste levensjaar en ik ben er nu bijna 70

Ik ben als autofreak geboren denk ik.
          Altijd al met auto’s bezig geweest, als kind van een jaar of 5 kende ik alle merken en types met een oogopslag (al waren er toen nog geen Japanners, Koreanen en diens meer)
          Op mijn twaalfde in het eerste middelbaar, bevriend geraakt met een klasgenoot wiens vader garagist was en met een 912 :driver:
          Ontelbare keren meegereden de woensdagnamiddag, stukken gaan halen :happydance:
          Toen is het *porsche- virus zijn werk beginnen doen.
          Ondertussen reed ik sinds die leeftijd ook al de auto’s van Pa en Ma in en uit de garage om ze tegen een kleine vergoeding te wassen.

Op 16 jaar, de brommer uiteraard. Stond al weken voor mijn verjaardag in de garage: Honda CB 50
          4-takt: om lekker tegendraads te doen. Al mijn vrienden reden met Suzuki’s twee takt.

De dag van mijn 18 de verjaardag is mijn Pa ‘s morgens mijn rijbewijs gaan halen op het gemeentehuis en ‘s middags kwam hij me van school halen.
          Plaats gewisseld en met de X1/9 gewoon naar huis gereden :engeltje:
          Praktische examens bestonden toen nog niet .

Vanaf dan waren we vertrokken.
          Al heeft het wel tot begin vorig jaar geduurd eer *porsche terug op het toneel verscheen in de vorm van de aankoop van een 3.2.
          Al die tijd was het virus “sluimerend” aanwezig.

Gelukkig niet voor mijn 30ste, voordien kon ik me gen mooie auto permitteren.
            Late roeping dus.

Bij mij kwam het autovirus toen ik 16 jaar was.
              Brommertijd ook meegemaakt met een Kreidler.
              Toen ik 18 jaar was de brommer ingeruild voor een Kreidler motor voorzien van een Jan de Vries racekuip.
              Op mijn 17e vader overleden en met moeder de nodige km’s gemaakt zonder rijbewijs.
              Vanuit Brabant naar fam. in Amsterdam was geen uitzondering.
              Nu ondenkbaar maar eind jaren 60 kon er nog veel.
              Eerste auto VW karmann Ghia en begonnen met de kartsport.
              Beste score was de 5e plaats bij de Ned. kampioenschappen.
              Toen de Auto school IVA in Driebergen gedaan.
              Vanwege eigenbedrijf altijd nette auto’s gehad. ( 24 jaar BMW)
              Na verkoop bedrijf begonnen met een Porsche 964.
              En nu dan een 997 4s met een BMW 525 diesel. Beiden super!!!
              Dus automobielen hebben altijd een belangrijke rol gespeeld.

Ik was 3 jaar en moest bij de oogarts verschillende plaatjes benoemen.
                Bij het plaatje van een auto twijfelde ik terwijl mijn vader al zei “maar jongen je ziet toch wel wat het is?!”
                Waarop ik antwoorde “ik twijfel tussen een VW kever en een Fiat 600″…

Ik ben nu 67 jaar,en ik kan mij niet indenken wanneer ik niet met autos bezig was;altijd denk ik! als kleine peuter moest ik thuis ven mijn vader al vijskes vasthouden;autorijden kon ik reeds vanaf ongeveer 10jaar mocht toen de auto van mijn vader altijd op den hof rijden.Toen mijn vader op mijn communiefeest zo zat was ben ik met de auto naar huis gereden dat weet ik nog,maar dat waren toen wel andere tijden.

Op 5 jarige leeftijd was ik in staat om elke auto, ongeacht merk of type te herkennen aan de hand van de koplampen

Auto’s in het algemeen al heel mijn leven denk ik.
                      Maar moet ergens begonnen zijn rond mijn 18de was toen Audi A3…geen idee hoe ik dan op de RS2 gekomen ben maar goed nu staat er eentje 🙂
                      Ik vond het zonde om een nieuwe wagen te kopen eenmaal uit de garage heb je al verlies.

As long as I remember.
                        En ook toen mochten er geen krassen op komen. Ik heb nooit “ongelukken” nagebootst met mijn autookes. De Porsche-liefde is er wel pas op latere leeftijd gekomen, pakweg rond mijn 25. Vijf jaar later had ik mijn eerste.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.