op zoek

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen op zoek

• Maker
    Discussie
  • vrienden
    het is weer zover de porsche doet het niet meer
    wij denken dat de motronic stuk is
    dus zijn we op zoek naar een motronic ” bosch 91161811100″
    enig idee waar ik dit kan vinden en hoeveel het me kost?

groetjes straffen

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Hey Straffen, ik heb hier ook ergens een topic lopen met allemaal problematieken die met het DMEen Motronic te maken hebben. Ik heb de mijne moeten vervangen 850€ in 2e hands.
      Als je de tips van Wim volgt kom je al heel ver. Als ik komende weken nog eens wat tijd heb ga ik nog wat testen en misschien kan ik je dan ook wat tips geven want momenteel heb ik ook nog een hoop problemen rond de aansturing van de benzinepomp (loopt ook via motronic).

ok wim ik zal dit eens proberen
        ik hou je op de hooghte

Wim

Sensors (halgevers) zitten boven op het vliegwiel en zijn via de onderkant te bereiken, en stekkers zitten links bij motor blower..
          Deze even nameten of ze op 0.8 mm staan en niet vuil zijn.
          DME weet je waarschijnlijk wel te zitten. 😉

Alle stekkers inspuiten met contact spray en dan nog eens proberen als alles goed staat.
          Het is maar proberen, maar wie weet.

wim
            de motor draaid rond,
            ik had latst een tikje gegeven op de motronic bakje enheb hem eventjes uit gehaald ,dan deed hij het weer,
            nu heb ik op de forum gelezen dat de sensor op het vliegwiel eventueel kapot kan zijn of de dme relai
            dus morgen eventjes nakijken
            nu die sendor,zijn er daar foto’s van,zo kan ik het beter opsporen
            nee ik heb de motronic niet getest,wilde dit vragen hoe je het best kan doen,natuurlijk is het beter moest ik een tweede hebben om te testen dan weet je het natuurlijk direct.
            in iedergeval blijf ik zoeken en tips zijn welkom
            en bedankt wim om de goede info :happydance:

Wim

Waarom de motronic en hoe heb je dit gestest.
              Vonkt hij niet of wat gebeurd er.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.