op zoek naar de geschikte 991 ( s )

Home Forum Stel jezelf even voor ! op zoek naar de geschikte 991 ( s )

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

    Op vraag van de moderator stel ik mij bij deze ff voor :relaxman: !

    Ik ben al van kleins af gefascineerd door de 911 ( als kind herkende ik hem als de wagen die we niet meer konden volgen op het moment dat de spoiler in beweging kwam .. 🙂 )
    Nu is de kogel eindelijk door de kerk en ben ik op zoek naar de geschikt 991 ( al dan niet S ). Ik vind dit een prachtige editie van de 911 : sober , sportief , …
    Ik denk dat jullie weten waarover ik spreek …
    Heb een aantal weken geleden getest met een 991 S en dit heeft dit gevoel enkel maar versterkt , het is niet alleen mooi om naar te kijken , het is nog veel leuker om met te rijden .
    Het zou wel de bedoeling zijn om deze dagelijks te gebruiken.
    Vandaar dat ik graag een 991 met een zo volledig mogelijke uitrusting zou willen : open dak , liefst in glas, PASM ( indien geen S ) , PDC , PDK , BOSE ( of beter .. ) , Servotronic plus , Sportuitlaatsysteem , 14 of 18 elek zetels , volleder , bluetooth…
    Bij deze opties had ik ook nog enkele vragen :
    klopt het dat de wagen met PASM zachter rijdt dat een wagen zonder PASM ??
    en is er een groot verschil tussen het servotronic plus en de gewone standaard servo ??
    Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie die jullie aanraden ??
    En de verkoper vertelde me dat indien je niet op het circuit gaat gaan rijden ( dat ook niet mijn bedoeling is ) , je niet veel verschil merkt tss een S en een standaard Carrera , zeker voor iemand die gewoon is van met een wagen (SUV) te rijden van 250 pk . Aangezien de taksen wat voordeliger zijn voor een Carrera lijkt het me aangewezen van voor een standaard Carrera te gaan .. ?? £
    Aangezien het toch geen fiets is dat we kopen ben ik van plan een Porsche Approved wagen te kopen ( met garantie ) .
    Hierover heb ik enkele vragen : Tot mijn grote verbazing merk ik een ENORM verschil in prijs & aanbod ( dit had ik wel een beetje verwacht ) tss de Duitse PA wagens en de Belgische ..
    Nu vraag ik mij af wat de addertjes zijn bij het aanschaffen van een PA in Duitsland ?? Of zijn er geen ??
    Wie heeft hier ervaring mee ? Ik ga ervan uit dat de garantie gewoon wordt overgenomen door de belgische dealers ? ?
    Is het mogelijk om bvb een belgische dealer die bepaalde duitse PA wagen te laten importeren ( tg betaling uiteraard ) en hem in belgie te kopen , of is dit omslachtig ??

    Alvast bedankt voor de info !!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • kan je persoonlijk niet helpen maar weet dat je een spannende, avontuurlijke zoektocht tegemoet gaat en je er zelfs nog veel plezier gaat aan hebben ook, welkom.

        [quote=”RegularRalph” post=182409]

        Of is het bvb mogelijk om aan die duitse wagens te geraken via een belgische dealer , dat zijn hem importeren en u een PA garantie geven ? Ik stel me bvb hetvolgende voor : jij gaat akkoord met de prijs van de duitse dealer ( op porsche.de ) excl. transport kosten , import kosten , … wat zij van de prijs kunnen krijgen is hun winst de verkoop van de wagen .. ? Of is dit te ver gegrepen ? Indien zij een wagen zoeken voor u halen ze die volgens mij toch ook uit DL ? [/quote]

        OPC in Belgie gaat nooit zelf een wagen invoeren uit Duitsland, gewoon zelf omgaan en invoeren is poepsimpel, heb dit zelf al meerdere malen gedaan :salut: :salut: :salut:

          Welkom, en veel succes met het vinden van de geschikte 991 :drink:
          Heb ook al eens geproefd van die 991, en euhm *luv

            Welkom op het *porsche forum :drink: . Succes met de zoektocht

              Dag en welkom,

              Ik kocht de afgelopen jaren zowel een Cayman S als nadien een 997.2 bij een officiële Duitse P-garage. Telkens probleemloos verlopen. Invoer is een fluitje van drie eurocent, alleen goed zien dat je een COC formulier hebt.

              Rijd nu met een nieuw gekochte 991 C4.

              Waarom een 4 en geen 4S ? De meerkost van een 4S was mij te groot, en rechtvaardigt niet het performantiële verschil.
              Opties die ik zeker wilde en heb gekozen zijn:
              -PASM (aangenamer + auto wordt 1 cm verlaagd wat het visuele aspect ten goede komt)
              -PDK (flippermogelijkheid en mogelijkheid om toch semi-manueel te schakelen maken van de P een allrounder, zeker indien voor quasi dagelijks gebruik zoals de mijne)
              -een 4 omwille van de bredere kont
              -sportstuur (zie opmerking BCcars)

              Verder wilde ik er per se een glazen schuifdak en bicolor vollederen interieur in, al bevorderen deze opties in strikte zin natuurlijk niet het rijgedrag.

              Suc6

              Wim

                [quote=RegularRalph]Van een particulier kopen zou ik niet durven , vind het budget net iets te groot om zo’n risico te nemen (en ken er zelf niet genoeg van .. ) …[/quote]

                En daar heb je dan de AKK weer voor bij een Porsche garage om op die punten te laten controleren.
                Kost iets van 250 euro en je bent een stuk wijzer, zeker als je er geen verstand van hebt.

                  [quote=RegularRalph]Van een particulier kopen zou ik niet durven , vind het budget net iets te groot om zo’n risico te nemen (en ken er zelf niet genoeg van .. ) …[/quote]

                  Hi Ralph,
                  Ik begrijp je redenering, maar zoals reeds hiervoor gemeld is mijn zoektocht net achter de rug en ligt deze dus nog vers in mijn geheugen. Ik heb wel gekocht van een particulier en dat heeft mij, in combinatie met de 111 punten controle, een goed gevoel gegeven.

                  Ook ik heb garages bezocht waar gerief schoon stond te blinken, maar begin je wat door te vragen aan de verkoper, dan weten ze het niet of ze verzinnen wat bij elkaar. Pratende en doorvragen aan de eigenaar, zien hoe hij zichzelf, zijn woning, zijn andere auto’s verzorgd, hoe hij left, het waarom van veranderen van voertuig, de manier waarop je antwoord krijgt, geeft je toch een beter beeld over hoe hij de wagen waarin jij geinteresseerd bent heeft verzorgd. Bij een dealer heb je al die “soft information” niet.

                  De passie die mijn verkopende partij had voor de auto’s die hij had, zijn onmiddellijk akkoord gaan met de 111 punten controle, zijn eerlijk aanwijzen alwaar er een krasje was op de wagen, gaf bij mij (en mijn vrouw) de doorslag. Dan was het nog redelijk fors onderhandelen over de prijs: Dit kan vandaag (en morgen) want je neemt een voertuig over waarvan je weet dat de prijzen volop aan het dalen zijn (ook voor diegene die ik pas gekocht heb) en dat er voldoende aanbod is.

                  Ik vertelde mijn koper dat mijn beste investering zou zijn thuis in de zetel gaan zitten en kijken op autoscout hoe de prijzen dalen (lekker even arrogant doen en dan ne keer goed lachen) maar zo geraak je nooit aan je *porsche natuurlijk… maar ik nodigde hem wel uit om een deel van die toekomstige prijsdaling voor zijn rekening te nemen. Wat hij ook gedaan heeft.

                  Kortom, je doet wat je wil, hij zijn jouw centen, het is jouw keuze, maar ik zou die particulier toch niet uitsluiten.

                  Verder ben ik de overige forumleden :first: bijzonder dankbaar voor hun input wanneer ik twijfelend maar (te) enthousiast terugkwam van de “jacht”.

                  Good luck!

                    [quote=”RegularRalph” post=182409]Zou wel overwegen van een Duitse Porsche Approved wagen te importeren maar dan enkel indien de PA garantie w overgenomen door de Belgische dealer … Maar lees hier dat dit niet automatisch het geval is , dat deze 3 maand na inschrijving opnieuw moet getest w op de 111 punten .. [/quote]

                    Ik lees anders dit op de website van Porsche Duitsland in verband met Porsche Approved:
                    …Kauf eines Porsche Gebrauchtwagens auf das weltweit gültige Porsche Approved Siegel.
                    Daaruit begrijp ik dat de garantie wereldwijd afdwingbaar is, toch?

                      Zou wel overwegen van een Duitse Porsche Approved wagen te importeren maar dan enkel indien de PA garantie w overgenomen door de Belgische dealer … Maar lees hier dat dit niet automatisch het geval is , dat deze 3 maand na inschrijving opnieuw moet getest w op de 111 punten .. En eerlijk gezegd ben ik een beetje wantrouwig hierover … Heeft iemand hier reeds ervaring mee ?

                      Of is het bvb mogelijk om aan die duitse wagens te geraken via een belgische dealer , dat zijn hem importeren en u een PA garantie geven ? Ik stel me bvb hetvolgende voor : jij gaat akkoord met de prijs van de duitse dealer ( op porsche.de ) excl. transport kosten , import kosten , … wat zij van de prijs kunnen krijgen is hun winst de verkoop van de wagen .. ? Of is dit te ver gegrepen ? Indien zij een wagen zoeken voor u halen ze die volgens mij toch ook uit DL ?

                      Van een particulier kopen zou ik niet durven , vind het budget net iets te groot om zo’n risico te nemen (en ken er zelf niet genoeg van .. ) …

                        En in Duitsland gaan zoeken. Wat zoekwerk naar een particulier met een perfecte wagen en dan een laag bod doen. Veel Duitsers laten snel hun vraagprijs zakken. Kan een verschil van 20.0000 euro ten opzichte van Belgische handelaars zijn.

                          Van harte welkom op dit forum .
                          Als eerste 911 zou ik voor een carrera gaan met Sportuitlaat .
                          Genoeg vermogen en Fun .

                            Hi Ralph,

                            Wees welgekomen op dit fantastisch funny frolijk forum :first: ! (De formidabele forummers gaan dit bevestigen :mrgreen: )

                            Ik weet zeker dat je antwoord krijgt op je vragen en als je even de zoekfunctie gebruikt ga je al veel zelf kunnen te weten komen over import! Veel leesgenot!

                            Ook veel success met je zoektocht, ik heb de mijne net achter de rug en, al heb ik meer dan eens gelezen dat het zoeken net zo fijn is dan het vinden, … ik ben toch heeel content dat mijn zoektocht achter de rug is. Maar dit gezegd zijnde, prent goed in je hoofd dat je je vandaag in een kopersmarkt bevindt. Kijk naar de prijsdalingen van zowel 991, 997 en 996 en neem dit mee in je onderhandelingen.

                            En … als je dan je *luv gevonden hebt. Toehappen en :driver: G E N I E T E N!

                              Welkom Ralph. Ik weet waar je over spreekt 🙂 En er zijn nog wel een paar 991 gasten hier op het forum.
                              Heb beide S en niet S testgereden. Verschil is verwaarloosbaar op straat. Zelfs op circuit zit het grootste verschil in de chauffeur. Ik koos dus om redenen die jij aangaf voor de C2. Voor mij persoonlijk geven de extra kosten van een S niet voldoende meerwaarde. Voor dat prijsverschil geef ik liever iets bij tot een GT3, daar zit echte meerwaarde.

                              Ik heb mijn opties na HEEL VEEL opzoekwerk, overpeinzen en testen gekozen. Na meer dan een jaar er mee gereden te hebben kan ik je volgende meegeven:

                              MUST HAVES:
                              – PDK (je verliest veel van de 991 ervaring en performance met een manuele bak, connectie met de wagen bij vlot rijden is vele malen groter met een PDK)
                              – PASM (mijn vorige boxster zonder was een rammelbak, met PASM in combinatie met de juiste lagere bandendruk kan je deze 991 alle dagen rijden zonder gebroken rug)
                              – PSE
                              – PTV Plus
                              – SportDesign stuurwiel met flippers (je schakelt veel te vaak mis met die druktoetsen)
                              – 14-Way Seats (voor de perfecte connectie met je chassis)

                              Hetgeen ik wel kocht en absoluut onnodig is gebleken:
                              – SPORTCHRONO (totaal nutteloze optie, schakelen is zo schokkerig en brutaal dat ik haast vermoed dat je op de limiet de wagen verliest, terwijl in de standaard Sport stand alles perfect sportief en zelfs aggressief verloopt)

                              Een optie die ik zou overwegen voor een daily driver is de ACC, adaptive cruise control !

                              Consensus op Angelsaksische forums is dat de PSP geen toegevoegde waarde heeft. Kan er zelf niks over zeggen wegens geen ervaring mee.

                              Import uit Duitsland is piece of cake.

                              Wim

                                Welkom Ralph en ga maar van die naam uit, want in de voorstelling zie ik hem niet staan. 😉
                                En succes met de zoektocht naar de geschikte Porsche voor jou. :up:

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.