Op zoek naar een deftige Porsche verzekering

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Op zoek naar een deftige Porsche verzekering

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik zit al enkele jaren bij Ethias met 2 auto’s en 2 motoren. De onlangs bijgekomen 993TT heb ik er ondertussen ook verzekerd voor :
      – BA
      – bestuurder
      – rechtsbijstand

Prijs : rond de 415 euro, btw in. Wel 2 voorwaarden, nl. dat ik er niet mee naar het werk rijdt en dat ik maximaal 10.000 km per jaar ermee doe. Geen probleem voor mij om aan die voorwaarden te voldoen.

MAAR… ik heb ook gevraagd om de wagen te kunnen verzekeren tegen brand en glasbreuk. DA GAAT NIE zeggen ze. Je moet hem dan ook verzekeren tegen o.a. diefstal en stormschade, ne multi-risk noemen ze dat. 1800 euro ZONDER BTW MENEER ! Ik dacht in mijn eigen “kust mijn…, da ziede van hier !”

Verzekeren tegen diefstal interesseert mij nl. geen lap. Ten eerste omdat – als je het verplichte alarm moet installeren – de wagen in feite nooit gestolen kan worden. Komt er dus op neer dat ze een wagen willen verzekeren voor iets dat onmogelijk kan gebeuren. En ten tweede heb ik een systeem dat ik ga inbouwen waarmee ik via mij gsm en het internet continu kan opvragen waar de wagen zich bevindt. Ik kan hem dus ten allen tijde terugvinden. En in stormschade heb ik ook geen interesse want dan blijft hij mooi in zijne stal staan.

Nu zou ik iedereen eens willen vragen
      – bij welke maatschappij men met de P verzekerd is
      – waartegen allemaal
      – wat men daarvoor betaalt

Ik ben dus op zoek naar een verzekering die een klant wil verzekeren tegen wat de klant vraagt, niet tegen wat men hem opdringt…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
      • [quote=”Porchitis”:3aq2ei73][quote=”stefx911″:3aq2ei73]heb ook een zeer goede makelaar, die krijgt zelfs een 911 Speedster verzekert tegen glasbreuk! (en dat is niet makkelijk)

Maar zit in Wildrijk, dus beetje uit de buurt voor jou denk ik Chris, alhoewel hij in heel Vlaanderen klanten heeft.

En zoals hier al gezegd: kies voor een makelaar, die werken voor bijna alle maatschappijen en kiezen dan een maatschappij naargelang jouw noden.[/quote]

Beste,

kan je mij eens laten weten wie je makelaar is ? Ik zou graag een klein omnium op mijn 993 hebben maar volgens mijne makelaar gaat dat niet meer omdat ie meer dan 10j oud is. Ik zou graag dit jaar naar de Côte d’Azur willen rijden, maar zonder een diefstal verzekering ga ik dat niet doen, dan laat ik hem nog liever binnen staan. Voor de rest geen kwaad woord over mijne makelaar, heeft me altijd al supergoed geholpen.

Mvg
        Johan[/quote]

Voor mijn 964 kan hij ook een omnium regelen dus zal dat zeker voor je 993 kunnen.
        Hier zijn gegevens:

Zakenkantoor Van Luyten
        Goudenregenlaan 2, 2610 Antwerpen
        Telefoon: 038253555

Vragen naar Patrick Van Luyten en zeg maar dat je door mij (Stefan) gestuurd bent 😉 )

Succes

Anoniem

[quote=”SimonSays”:3uwav1gm]Ik heb mijn daily geleased, dus kan mijn P-ke niet inbrengen als 2e wagen…
          Ik doe waarschijnlijk toch maar 7500km per jaar of zo, dus zo erg is dat niet 🙂
          Ik geloof dat onbeperkt iets van 460EU was 🙂 [/quote]
          Heb deze week naar Ethias gebeld: je krijgt 15% korting als je max 10.000 km rijdt per jaar. Je moet een “verklaring op erewoord” invullen en terugsturen en klaar is kees.
          Momenteel betaal ik bij Ethias voor de 964: 334,96 BA + rechtsbijstand 14,87 + taks of een totaal van 443,10€/jaar. En dat wordt in de toekomst dus -15% = 376,63€. (BM=00)
          Dus ook niet overdreven vind ik, zeker niet wetende dat ik er geen andere wagen heb verzekerd (de andere zijn een leasing en ééntje verzekerd bij Mercator om “historische” redenen)

[quote=”stefx911″:22eudm4s]heb ook een zeer goede makelaar, die krijgt zelfs een 911 Speedster verzekert tegen glasbreuk! (en dat is niet makkelijk)

Maar zit in Wildrijk, dus beetje uit de buurt voor jou denk ik Chris, alhoewel hij in heel Vlaanderen klanten heeft.

En zoals hier al gezegd: kies voor een makelaar, die werken voor bijna alle maatschappijen en kiezen dan een maatschappij naargelang jouw noden.[/quote]

Beste,

kan je mij eens laten weten wie je makelaar is ? Ik zou graag een klein omnium op mijn 993 hebben maar volgens mijne makelaar gaat dat niet meer omdat ie meer dan 10j oud is. Ik zou graag dit jaar naar de Côte d’Azur willen rijden, maar zonder een diefstal verzekering ga ik dat niet doen, dan laat ik hem nog liever binnen staan. Voor de rest geen kwaad woord over mijne makelaar, heeft me altijd al supergoed geholpen.

Mvg
            Johan

Anoniem

[quote=”993S”:24h96w5r]Chris ,
              Bel anders is naar Van De Plas verzekeringen in Aarschot.
              Dat is een (mijn) makelaar en ben daar heel tevreden van.
              Die werkt met alle maatschappijen en heeft altijd super condities.
              Vraag naar Mark Van De Plas en zeg maar dat ik u gestuurd heb.

Van De Plas Verzekeringen Nv
              Fabriekstraat 2
              3200 Aarschot
              Belgie

Tel.: 016-56 85 45
              Fax: 016-56 83 23

Denis[/quote]
              Ben daarnet langs geweest. Hij gaat het onderzoeken. Binnen de week heb ik antwoord.

😯 Hij schrok wel ff van de nieuwprijs van de 993TT 🙂

Ik heb mijn daily geleased, dus kan mijn P-ke niet inbrengen als 2e wagen…
                Ik doe waarschijnlijk toch maar 7500km per jaar of zo, dus zo erg is dat niet 🙂
                Ik geloof dat onbeperkt iets van 460EU was 🙂

[quote=”jokke”:3ovh7k6p][quote=”stefx911″:3ovh7k6p]En wat noem je een scherpe prijs ?[/quote]

In elk geval niet de mijne.
                  Ik betaal 699,00 € 😥 bij DVV voor mijn 993 (zonder diefstal,wel glasbreuk)terwijl ik daar ook nog een ford focus en een ducati 998 verzekerd heb.”Nie normaal” dus.[/quote]

Tijd om naar een goede makelaar te stappen !

[quote=”stefx911″:3kwiriwd]En wat noem je een scherpe prijs ?[/quote]

In elk geval niet de mijne.
                    Ik betaal 699,00 € 😥 bij DVV voor mijn 993 (zonder diefstal,wel glasbreuk)terwijl ik daar ook nog een ford focus en een ducati 998 verzekerd heb.”Nie normaal” dus.

Ik heb mijn verzekering ook een pak goedkoper, staat vooraan zelfs een 2 ipv een 3 🙂 En dit is een gewone verzekering zonder beperkingen in km of iets anders. Is wel mijn tweede wagen, dus kreeg ik een grote korting hiervoor…

Ben ik goedkoper af en zonder beperkingen

Zou ‘t moeten nazien, maar ik geloof 380EU of zo

En wat noem je een scherpe prijs ?

Ik ook Ethias.
                              Beperkt tot 10.000km, maar als je erover gaat, moet je gewoon even bellen, en passen ze de polis aan 🙂
                              Scherpe prijs eigenlijk voor BA en RB.

Vandaar waarschijnlijk dat ze ze niet opnemen in de polis 😉

Ik zit ook bij Ethias (nu toch nog) ook voor de min 10000km optie (voor beide wagens).

Wat ik jammer vond was dat in glasbreuk de koplampen niet zijn meegerekend (heb ik eens voor gebeld), jammer want de mistlampen vooraan zijn duurder dan een nieuwe voorruit steken en hebben meer kans op steenslag.

[quote=”chris_lbr”:5cf63vo8]Geef toe Luc, wij zijn geen van ons 2 normale gasten hé 😆 [/quote]

idd Chris dat is wel waar en we hebben alle twee en zeer grote liefde voor Porsche

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.