- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 februari 2007 om 11:03
Ik zit al enkele jaren bij Ethias met 2 auto’s en 2 motoren. De onlangs bijgekomen 993TT heb ik er ondertussen ook verzekerd voor :
– BA
– bestuurder
– rechtsbijstandPrijs : rond de 415 euro, btw in. Wel 2 voorwaarden, nl. dat ik er niet mee naar het werk rijdt en dat ik maximaal 10.000 km per jaar ermee doe. Geen probleem voor mij om aan die voorwaarden te voldoen.
MAAR… ik heb ook gevraagd om de wagen te kunnen verzekeren tegen brand en glasbreuk. DA GAAT NIE zeggen ze. Je moet hem dan ook verzekeren tegen o.a. diefstal en stormschade, ne multi-risk noemen ze dat. 1800 euro ZONDER BTW MENEER ! Ik dacht in mijn eigen “kust mijn…, da ziede van hier !”
Verzekeren tegen diefstal interesseert mij nl. geen lap. Ten eerste omdat – als je het verplichte alarm moet installeren – de wagen in feite nooit gestolen kan worden. Komt er dus op neer dat ze een wagen willen verzekeren voor iets dat onmogelijk kan gebeuren. En ten tweede heb ik een systeem dat ik ga inbouwen waarmee ik via mij gsm en het internet continu kan opvragen waar de wagen zich bevindt. Ik kan hem dus ten allen tijde terugvinden. En in stormschade heb ik ook geen interesse want dan blijft hij mooi in zijne stal staan.
Nu zou ik iedereen eens willen vragen
– bij welke maatschappij men met de P verzekerd is
– waartegen allemaal
– wat men daarvoor betaaltIk ben dus op zoek naar een verzekering die een klant wil verzekeren tegen wat de klant vraagt, niet tegen wat men hem opdringt…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.