Op zoek naar een leuke 928S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Op zoek naar een leuke 928S

• Maker
    Discussie
  • Dag medeliefhebbers,

Ik speel al een tijdje met het idee om er wat klassiekers bij te kopen. Ik zit wat in een tweestrijd tussen een 964 en een 928. Ze zijn op zoveel vlakken verschillend, dat ze eigenlijk niet te vergelijken zijn, maar dat hoeft ook niet. Ik denk dat ik er ongeveer wel uit ben dat het een 928 wordt. 

Ik heb het niet zo voor de facelift, dus het zou een manuele 928S moeten worden. Nu blijkt de markt hiervoor niet zo heel groot te zijn, en zijn de prijzen ook lang niet meer wat ze volgens de aankooptips waren in 2016. Voor 9000 euro heb je geen goede 928 meer. Je hebt er eigenlijk zelfs geen wrak meer voor. Maar goed, dat is wat het is. Goedkoper zullen ze niet meer worden, en als je er één wil, dan moet je de prijs er maar voor betalen.

Aangezien ik mijn Cayman ook via een tip op dit forum heb gevonden (hij stond niet echt goed online geadverteerd), probeer ik het ook maar eens voor een 928.
    Zoals ik zei, een prefacelift manuele S geniet de voorkeur. Ik heb niet de tijd of de plaats om zelf een restauratieprojectje aan te vatten (al lijkt me dat ook wel plezierig), dus het zou een technisch gezond exemplaar moeten zijn, dat liefst ook cosmetisch niet te afgeleefd is.

Ik heb ondertussen al heel wat avonden vanalles gelezen en bekeken. Lang leve het internet!
    Zijn er, naast de lijst aankooptips, nog andere zaken waar ik op moet letten?

De uitrusting verschilt precies nogal van auto tot auto. Ik heb wel vanalles op mijn wishlist, maar op zich geen breekpunten. Wel zo nog wat vragen, zaken die wel of niet reeds beschikbaar waren op een 928S, etc.
    – Elektrische stoelen lijken me wel leuk. Ik vind de oudste modellen echt fantastisch, maar die heb ik nog niet gezien met stoelverwarming. Dit was waarschijnlijk enkel vanaf de modernere stoelen te krijgen. Was de stoelkeuze eigenlijk effectief een optie? Of zijn de exemplaren met modernere stoelen achteraf omgebouwd?
    – Soms is er wel een kofferdekselknop, soms niet. Blijkbaar niet standaard? Of is dat pas vanaf een bepaald bouwjaar gekomen?
    – Is airco niet standaard? Soms ontbreekt de knop AC op het paneeltje.
    – Hebben ze normaal allemaal cruise control?

– Hoe zit het eigenlijk met buitenlandse exemplaren? Krijg je die ingeschreven in België? Europese zouden niet echt een probleem mogen zijn, maar soms staan er ook Amerikanen tussen (die wss wel toegelaten zijn in Duitsland), maar wil liever niet voor verrassingen komen te staan.

– Stel dat het interieur toch wat belabberd is. Wat mag ik grofweg rekenen voor het overtrekken van de zetels (voor een achter), eventueel met vernieuwde vulling?
    – Idem dashboard, toch een pijnpuntje. Als dat gefixt moet worden en herovertrokken, hoeveel lichter wordt mijn beurs dan?
    – Soms zijn de kunststof spoilers nogal verweerd, alsook de raamlijsten. Zijn die makkelijk te vinden, of heft men daar ondertussen ook al overal Porsche-taks op?

Dit is er bvb. wel eentje die ik zou overwegen: mobile
    Natuurlijk wel erg ver om eens mee te gaan rijden. 
    Het ambetante aan de “kleine” markt is ook dat het nie zo evident is om er even een aantal te gaan proefrijden om te ontdekken hoe ze wel (en niet) horen te rijden. Aan de prijzen te zien zijn ze allemaal fantastisch goed…

Anyway,
    Alle opmerkingen of ervaringen zijn zeer welkom!
    Bedankt alvast!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
    • Bedankt! 
      Met een beetje geluk staat hij hier eind deze week al te blinken, de transportfirma kan hem morgen reeds ophalen in Duitsland.
      Dan hopelijk niet teveel vertraging bij het inschrijven!

mooi!

mooi mooi … veel plezier ermee….

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst , trouwens een mooie kleurencombo  

Super mooi

Gefeliciteerd !!!
                Hier ga je ongetwijfeld nog veel plezier aan/mee beleven.

Proficiat met de aankoop, ziet er zeer netjes uit.

XXX

Knappe bak, proficiat.
                    Veel plezier met de winterwerken en veel posten hé.

Ik heb vandaag getekend! De 928 uit Nürnberg vertrekt binnenkort naar hier.
                      Het resultaat van de aankoopkeuring was positief. De auto is mechanisch in uitstekende staat; start, rijdt en schakelt zoals het hoort. Enkele kleinere zaken moeten nog aangepakt worden (een losse spiegel links en een niet-werkende spiegelverstelling rechts) en ook de remmen en banden zal ik nog vernieuwen. Hiervoor nog wat van de prijs kunnen onderhandelen en uiteindelijk tot een akkoord gekomen :-).

Ik hoop hem binnen een week of 2 in ontvangst te kunnen nemen, en daarna vlot in te schrijven. Fingers crossed.
                      Met de winter voor de deur dan ook meteen tijd voor wat TLC in het interieur, en misschien wil ik nog wel de originele cruise control inbouwen (met oog op de “Grand Touring” tripjes die ongetwijfeld zullen volgen!).

Ik open een nieuw topic met foto’s zodra hij arriveert. In the meanwhile hier alvast enkele van de verkoper.

De persoon die ik ken is op professionele basis voor en na en rekent iets van ongeveer 1 euro de km naargelang de rit

Een autoaanhangwagen huren kost 60 euro per dag + 10 euro voor de riemen.

Laat gerust weten! Ik had al enkele opties bekeken en prijzen opgevraagd, maar uiteraard nog niks beslist. Voor hetzelfde geld valt de inspectie tegen.

Voor transport ken ik misschien wel iemand

De man die de wagen voor me gaat inspecteren is een atypische Duitser. Ik krijg maar geen duidelijke afspraak vast.
                                Hij heeft zelf een eigen garage waar hij blijkbaar teveel werk heeft. Ondertussen is het nu reeds voor de derde keer “ik heb volgende week tijd”, tot volgende week komt en hij geen tijd heeft.
                                Ik heb nu nog wat extra partijen aangesproken daar in de buurt van Nürnberg en hoop dat ik iemand kan vinden die op korte termijn effectief tijd kan maken. De auto staat wel gereserveerd voor mij, dus dat is al goed. Maar ik had gehoopt om die misschien als verjaardagscadeau te kunnen ontvangen (binnen een maand) en dat wordt toch telkens moeilijker. Transport is ook niet op een paar dagen geregeld natuurlijk.
                                Anyway, to be continued dus.

“Idd, dan ben je hem kwijt. Heb het ooit ook meegemaakt met een vriend die een 964 WTL zocht. Ik had eentje gevonden voor hem waar alles van klopte maar hij is een geboren twijfelaar en toen hij eindelijk een beslissing nam had Porsche Classic Gelderland hem al opgekocht. ”

Hahaha, meen je dat nou, was dat het afgelopen jaar? Ik was daar namelijk vorig jaar en heb buiten bij mijn bolide een praatje met de eigenaar gemaakt en hem erop aangesproken waarom ie (nog) geen 964 wtl in zijn collectie had, hahaha. Hij had er toen wel eentje in onderhoud staan, maar dus niet in zijn bezit.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.