Op zoek naar een leuke 928S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Op zoek naar een leuke 928S

  • Dit onderwerp bevat 64 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door Tommy.
  • Maker
    Discussie

  • Tommy
    Deelnemer

      Dag medeliefhebbers,

      Ik speel al een tijdje met het idee om er wat klassiekers bij te kopen. Ik zit wat in een tweestrijd tussen een 964 en een 928. Ze zijn op zoveel vlakken verschillend, dat ze eigenlijk niet te vergelijken zijn, maar dat hoeft ook niet. Ik denk dat ik er ongeveer wel uit ben dat het een 928 wordt. 

      Ik heb het niet zo voor de facelift, dus het zou een manuele 928S moeten worden. Nu blijkt de markt hiervoor niet zo heel groot te zijn, en zijn de prijzen ook lang niet meer wat ze volgens de aankooptips waren in 2016. Voor 9000 euro heb je geen goede 928 meer. Je hebt er eigenlijk zelfs geen wrak meer voor. Maar goed, dat is wat het is. Goedkoper zullen ze niet meer worden, en als je er één wil, dan moet je de prijs er maar voor betalen.

      Aangezien ik mijn Cayman ook via een tip op dit forum heb gevonden (hij stond niet echt goed online geadverteerd), probeer ik het ook maar eens voor een 928.
      Zoals ik zei, een prefacelift manuele S geniet de voorkeur. Ik heb niet de tijd of de plaats om zelf een restauratieprojectje aan te vatten (al lijkt me dat ook wel plezierig), dus het zou een technisch gezond exemplaar moeten zijn, dat liefst ook cosmetisch niet te afgeleefd is.

      Ik heb ondertussen al heel wat avonden vanalles gelezen en bekeken. Lang leve het internet!
      Zijn er, naast de lijst aankooptips, nog andere zaken waar ik op moet letten?

      De uitrusting verschilt precies nogal van auto tot auto. Ik heb wel vanalles op mijn wishlist, maar op zich geen breekpunten. Wel zo nog wat vragen, zaken die wel of niet reeds beschikbaar waren op een 928S, etc.
      – Elektrische stoelen lijken me wel leuk. Ik vind de oudste modellen echt fantastisch, maar die heb ik nog niet gezien met stoelverwarming. Dit was waarschijnlijk enkel vanaf de modernere stoelen te krijgen. Was de stoelkeuze eigenlijk effectief een optie? Of zijn de exemplaren met modernere stoelen achteraf omgebouwd?
      – Soms is er wel een kofferdekselknop, soms niet. Blijkbaar niet standaard? Of is dat pas vanaf een bepaald bouwjaar gekomen?
      – Is airco niet standaard? Soms ontbreekt de knop AC op het paneeltje.
      – Hebben ze normaal allemaal cruise control?

      – Hoe zit het eigenlijk met buitenlandse exemplaren? Krijg je die ingeschreven in België? Europese zouden niet echt een probleem mogen zijn, maar soms staan er ook Amerikanen tussen (die wss wel toegelaten zijn in Duitsland), maar wil liever niet voor verrassingen komen te staan.

      – Stel dat het interieur toch wat belabberd is. Wat mag ik grofweg rekenen voor het overtrekken van de zetels (voor een achter), eventueel met vernieuwde vulling?
      – Idem dashboard, toch een pijnpuntje. Als dat gefixt moet worden en herovertrokken, hoeveel lichter wordt mijn beurs dan?
      – Soms zijn de kunststof spoilers nogal verweerd, alsook de raamlijsten. Zijn die makkelijk te vinden, of heft men daar ondertussen ook al overal Porsche-taks op?

      Dit is er bvb. wel eentje die ik zou overwegen: mobile
      Natuurlijk wel erg ver om eens mee te gaan rijden. 
      Het ambetante aan de “kleine” markt is ook dat het nie zo evident is om er even een aantal te gaan proefrijden om te ontdekken hoe ze wel (en niet) horen te rijden. Aan de prijzen te zien zijn ze allemaal fantastisch goed…

      Anyway,
      Alle opmerkingen of ervaringen zijn zeer welkom!
      Bedankt alvast!
       

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
      • Hij komt inderdaad van onder het stof uit een Spaanse garage/opslagplaats (waar nog enkele Mercedessen stonden ook). 

        Ik denk dat ik misschien de gok wel wil wagen, maar ik mis de nodige know-how om er een geïnformeerde beslissing in te nemen.
        Ik heb de foto’s hier gezet: google drive

        Zouden hier geïnteresseerden zijn die eventueel willen meegaan om een kijkje te nemen?

          Ik ken niets van een 928, vind ze eigenlijk maar niets, maar deze combinatie kan me wel bekoren. 
          Er staat bij dat hij slechts 1 eigenaar heeft gehad, dan is die kilometerstand misschien wel correct.

            Mijn ervaring met 928: Reken tussen de 1000-2000 euro per jaar stilstand om de wagen technisch terug 100% te krijgen 

              Deze wekt mijn serieuze interesse: mobile.de
              (niet wit/grijs/zwart, geen zwart interieur, erg proper interieur, de juiste stoelen, geen amerikaan, etc.)

              Heeft meer dan 10 jaar gewoon stilgestaan en in de tijd daarvoor waarschijnlijk ook niet veel gereden. De kilometerstand is belachelijk laag en dus waarschijnlijk niet correct, maar het interieur wekt niet de indruk dat er een paar honderdduizend km teruggedraaid zijn. Dus zo overdreven zal het wel niet zijn. 
              Hij heeft een aantal plekjes waar de verf behoorlijk diep weg is, dus hij heeft cosmetisch wel wat TLC nodig.
              Ik heb reeds een aantal extra foto’s van de verkoper, maar het zou handig zijn mochten enkele ervaringsdeskundigen hier hun mening willen geven. PM me even, dan stuur ik ze door.

              Frankfurt is niet bij de deur (500km voor mij), maar misschien nog net haalbaar om eens op en af te rijden. Idealiter kunnen we de auto dan meteen meenemen als het er goed uitziet. Ik ken een bevriend garagist die eventueel wel mee kan, maar specifieke 928 kennis heeft hij ook niet.

              Ik neem aan dat je met zo’n auto die zo lang stilgestaan heeft, best niet gewoon naar huis rijdt, maar die beter op een trailer zet.

                Hoeveel zorgen moet ik me maken als alles op de auto nog uit ’84 stamt? Riemen, remmen, (vloeistoffen hopelijk niet), …
                Geen werk aan de motor gedaan, maar lage kilometerstand en soepel lopend blok. (kilometers kunnen whatever zijn, maar het interieur is in elk geval niet afgeragd)

                Uiteraard geen glazen bol, maar met een hoge startprijs toch niet risicoloos..

                  deze staat bij een porsche centrum te koop, Porsche Zentrum Niederbayern/ Plattling
                  https://finder.porsche.com/de/de-DE/details/porsche-928-s-coupe-gebraucht-6QDOL5
                   

                    Aaldering is gekend voor zijn zogezegd speciale, zeldzame, … duurgeprijzde wagens
                    Trouwens in 1989 werd de S4 al verkocht. Dus datum 1ste inschrijving kan je ook al vragen bij stellen (wss eerst met Z-plaat rondgereden of jarenlang in de showroom stilgestaan).

                      Zou kunnen dat er wat uitgaven waren om het karretje te optimaliseren.

                        ‘t zal wel weer met de energiecrisis of oorlog te maken hebben
                        Die tweedehands auto verkopers zijn niet normaal, die tellen er maar op los en doen want ze gek zijn met hun prijzen…

                          Vandaag zag ik deze passeren: https://www.gallery-aaldering.com/porsche-928-s-1989/

                          Ik wist dat ik die nog gezien had, tot een paar maand geleden stond die bij vintagegarage voor 27k te koop (met 1000km minder op de teller).
                          Die huidige prijs bij Aaldering is toch gewoon absurd?!

                          ASI

                            Mocht ik iets zien op de site van de club laat ik het zeker weten… …
                            De verkoopprijzen komen van DEZE site.

                              Bedankt voor de tip, vooral de link naar de clubpagina!
                              De gele is niet echt mijn ding. Ik heb het vooral voor de prefacelift koets.

                              Ik ben nog steeds op zoek ja. Ik zag er onlangs één opduiken in Keulen, maar ik was blijkbaar niet de enige want hij was de dag erna al verkocht.

                              ASI

                                Hallo,
                                Nog steeds op zoek?
                                Interesse in een kanarie met identiteiscrisis?
                                Het gaat om een handgeschakelde S uit 1983 volledig omgebouwd naar S4.
                                Hierbij alvast een paar foto’s.
                                Voor alle duidelijkheid, ’tis de mijne NIET 
                                Je zal terug je beste Frans moeten bovenhalen want ‘t is zo’n 3 uur rijden vanuit Brussel.
                                Link naar de wagen: KLIK
                                Er staan er nog een paar… … …
                                Veel suc6

                                  Ik denk dat de prijs wel ok is, de carrosserie ziet er (op foto althans) prima uit. Het interieur heeft de gebruikelijke slijtage, de zetels zijn wel eens opnieuw overtrokken geweest. Het vinyl op de tellerpartij blinkt wel heel erg. Verder kunnen de tapijten waarschijnlijk een dieptereiniging gebruiken, en missen er ook wel enkele puntjes op de verlanglijst. De verkoper heeft hem zelf mechanisch aangepakt, en hij ‘zou moeten in orde zijn’. Documentatiegewijs dus geen hoogvlieger.

                                  Enfin, de perfecte 928 ga ik uiteraard niet vinden, maar deze staat net iets te ver om ter plaatse te gaan kijken en te rijden.
                                  In elk geval bedankt voor de hulp! En ik zoek dus nog even verder.

                                    Thanks,
                                    Parijs is nog doenbaar om eens op en af te gaan, Nice is 1200km van hier. Het zal er dus al goed moeten uitzien om tot daar te rijden. Spannend wel!

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.