- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door .
-
Discussie
-
23 december 2021 om 21:17
Dag medeliefhebbers,
Ik speel al een tijdje met het idee om er wat klassiekers bij te kopen. Ik zit wat in een tweestrijd tussen een 964 en een 928. Ze zijn op zoveel vlakken verschillend, dat ze eigenlijk niet te vergelijken zijn, maar dat hoeft ook niet. Ik denk dat ik er ongeveer wel uit ben dat het een 928 wordt.
Ik heb het niet zo voor de facelift, dus het zou een manuele 928S moeten worden. Nu blijkt de markt hiervoor niet zo heel groot te zijn, en zijn de prijzen ook lang niet meer wat ze volgens de aankooptips waren in 2016. Voor 9000 euro heb je geen goede 928 meer. Je hebt er eigenlijk zelfs geen wrak meer voor. Maar goed, dat is wat het is. Goedkoper zullen ze niet meer worden, en als je er één wil, dan moet je de prijs er maar voor betalen.
Aangezien ik mijn Cayman ook via een tip op dit forum heb gevonden (hij stond niet echt goed online geadverteerd), probeer ik het ook maar eens voor een 928.
Zoals ik zei, een prefacelift manuele S geniet de voorkeur. Ik heb niet de tijd of de plaats om zelf een restauratieprojectje aan te vatten (al lijkt me dat ook wel plezierig), dus het zou een technisch gezond exemplaar moeten zijn, dat liefst ook cosmetisch niet te afgeleefd is.Ik heb ondertussen al heel wat avonden vanalles gelezen en bekeken. Lang leve het internet!
Zijn er, naast de lijst aankooptips, nog andere zaken waar ik op moet letten?De uitrusting verschilt precies nogal van auto tot auto. Ik heb wel vanalles op mijn wishlist, maar op zich geen breekpunten. Wel zo nog wat vragen, zaken die wel of niet reeds beschikbaar waren op een 928S, etc.
– Elektrische stoelen lijken me wel leuk. Ik vind de oudste modellen echt fantastisch, maar die heb ik nog niet gezien met stoelverwarming. Dit was waarschijnlijk enkel vanaf de modernere stoelen te krijgen. Was de stoelkeuze eigenlijk effectief een optie? Of zijn de exemplaren met modernere stoelen achteraf omgebouwd?
– Soms is er wel een kofferdekselknop, soms niet. Blijkbaar niet standaard? Of is dat pas vanaf een bepaald bouwjaar gekomen?
– Is airco niet standaard? Soms ontbreekt de knop AC op het paneeltje.
– Hebben ze normaal allemaal cruise control?– Hoe zit het eigenlijk met buitenlandse exemplaren? Krijg je die ingeschreven in België? Europese zouden niet echt een probleem mogen zijn, maar soms staan er ook Amerikanen tussen (die wss wel toegelaten zijn in Duitsland), maar wil liever niet voor verrassingen komen te staan.
– Stel dat het interieur toch wat belabberd is. Wat mag ik grofweg rekenen voor het overtrekken van de zetels (voor een achter), eventueel met vernieuwde vulling?
– Idem dashboard, toch een pijnpuntje. Als dat gefixt moet worden en herovertrokken, hoeveel lichter wordt mijn beurs dan?
– Soms zijn de kunststof spoilers nogal verweerd, alsook de raamlijsten. Zijn die makkelijk te vinden, of heft men daar ondertussen ook al overal Porsche-taks op?Dit is er bvb. wel eentje die ik zou overwegen: mobile
Natuurlijk wel erg ver om eens mee te gaan rijden.
Het ambetante aan de “kleine” markt is ook dat het nie zo evident is om er even een aantal te gaan proefrijden om te ontdekken hoe ze wel (en niet) horen te rijden. Aan de prijzen te zien zijn ze allemaal fantastisch goed…Anyway,
Alle opmerkingen of ervaringen zijn zeer welkom!
Bedankt alvast!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.