op zoek naar een originele 944

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 op zoek naar een originele 944

• Maker
    Discussie

• 44 lover
    Deelnemer

Hallo,

Misschien even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier op het forum.
      Ben een 45 jarige uit het Gentse. Toonzaaladviseur van beroep…..verkoopster dus.
      Omdat ik niet hou van de huidige wagens ben ik op zoek naar een propere 944 vanaf 1985. Liefst met een open dak en servostuur. Schijnt een handige wagen te zijn om te gaan winkelen en is bovendien een model die ik zeer graag zie..twee vliegen in één klap dus.
      Ik dacht hier op het forum wat wijze raad te kunnen krijgen waar ik moet op letten bij een eventuele aankoop.
      Ik heb geen haast maar helaas wel een beperkt budget.
      Alle info is welkom.
      In ieder geval bedankt voor de tips.
      44 lover

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
      • originele 944

De beschrijving lijkt me eerlijk.
        is misschien de moeite waard om eens te gaan kijken
        lijkt me ook geen al te hoge prijs; (er is dus nog buget over om de mankelementen weg te werken 🙂 ) )

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/oldtimers/323717924-porsche-944-2-5-coupe-k6-1985-rood.html

mvg,

Ik zie dat mijn post hier nog eens als link gezet wordt…

Begrijp dat wat met mijn P gebeurd is bij iedere auto kan gebeuren (niet hetzelfde)

Maar iedere aut heeft een of ander punt waarvan het gekend is dat ze daar gevoelig aan zijn…
          Ik had bij de mijne alle facturen bij van onderhouden en de historiek en alles…

Had gewoon pech, omdat ik een gok gemaakt had…

Ik wist dat de 16klepper daar gevoelig aan was, en ging hem in de winter nakijken en glijplaatjes/ketting/waterpomp en distributie vervangen…

Maar heb de gok gemaakt dat ik er tot de winter wel nog mee zou kunnen rijden…
          En het is die gok geweest die ervoor gezorgd heeft dat de kosten zo hoog opliepen!
          anders was het een ‘normale’ kost geweest en nu is er een hoger bedrag mee gemoeid. maar weet ik wel precies wat er aan is, wat er allemaal vervangen is.

zie ook deze post voor het tussentijds resultaat
          https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=6592
          normaal ergens deze week heb ik hem terug 🙂 )

en ik denk dat er bij ieder merk wel zo een verhaalte vinden is van iemand die een 2de hands auto koopt en direct in de (onvoorziene) kosten valt… Alleen bij een Porsche wordt er dan niet meer logisch nagedacht, een ander merk doe je weg en je zoekt een andere 2dehands auto 🙂 )

😉

Wim

Ik denk dat je een paar dingen nu door elkaar haalt. 💡
              Een goed verzorgde Porsche zal ook geen probleem geven. (lees: benodigd onderhoud op de juiste termijn.)
              Nu komt het punt wat ik bedoel, maar wil hier geen kwaad bloed zetten bij de 944 eigenaren. 😳
              De meeste kopen een Porsche 924 of 944 binnen hun budget, Hoi Hoi we hebben en rijden Porsche.
              Toen deze van 1ste eigenaar kwam, zal hij best goed onderhouden geweest zijn., omdat hij hem nieuw gekocht heeft.
              Dan de 2de eigenaar, koopt voor relatief weinig geld de 944 en onderhoud hem, maar niet meer zo het hoort.
              Op het moment dat hij zware kosten ziet aankomen, schrikt hij toch wel een beetje van de prijs, en wagen gaat in de verkoop met de niet gewenste beurt.
              3de eigenaar (Sjonnies) kan zeer goedkoop een droom Porsche kopen en komt alles tegen van achterstallig onderhoud,
              Maar doet er niks aan, en op het juiste moment verkopen voor de echte kosten komen.
              4de eigenaar is liefhebber en brengt met de nodige kosten 😥 zijn lievelingetje weer in originele staat, en zal hem koesteren.
              Daarbij komt nog bij dat Porsche, omdat het toch een verkapte halve race wagen is gevoelig is voor onderhoud omdat het maximale vermogen voor op de weg uit de motor gehaald is, en dat kun je natuurlijk niet vergelijken met een 1.8 golfje met 75 PK of 90 Pk. :mrgreen:
              Dus meer vermogen, wil ook zeggen meer onderhoud, omdat alles slijtage gevoeliger is.

Dus een dure Porsche 944 wil altijd nog niet zeggen dat je een goed je hebt of andersom. 💡
              Belangrijkste is dat ze via rekeningen waar chassisnummer en naam eigenaar opstaat kunnen overleggen wat de laatste tijd gebeurd is aan de auto van onderhoud.

Dus laat draadje open, kan nog interessant worden. 😆

Hallo iedereen,
                Nota genomen van het bericht hierboven. Als alle 944-tigers zo’n fragile machientjes zijn geef ik er zeker de brui aan……of is bovenstaand verhaal gewoon een doemscenario van de mijnheer met de dure reparaties. Ik dacht dat Porsches oerdegelijke machines waren.
                Mijn buurvrouw heeft een Golfje GTI van 20 jaar oud, in mooie originele staat met meer dan 260.000 km op de teller…..buiten alle nodige onderhoud, zonder ingewikkelde toestanden zoals koppenrevisie en zo, nog nooit een sleutel opgestaan. Misschien moet ik me daarmee content stellen. Ook een mooi wagentje met pit en handig om mee boodschappen te doen of naar zee te rijden…..
                Graag zou ik mijn bericht afgesloten willen zien, moderator.
                Ook wil ik iedereen bedanken, vooral de mensen met een positieve boodschap….
                Groetjes 44-lover.

Praktijkvoorbeeld, hier op het forum!

zie ook post voor hen die het niet (meer) weten 🙂 )

Hallo mannen,

“En liefst achter den toog een begripvolle, geduldige, rondborstige, … verkoopster, met ervaring, ca. 45 jaar, die op zoek is naar … een 944.”

Komt mijnheer met zijn dure Porsche soms niet aan zijn trekken thuis of is hij net zoals ik trouwens, nog vrijgezel(le)…..???
                    In ieder geval, wat het ook moge wezen, 5000 € of 12500 €, ik denk dat ik beter nog wat spaar om de dure reparaties nadien te kunnen betalen…..jullie verhalen over de tweedehandsmarkt van de 944 zijn zo uiteenlopend dat ik het voorlopig althans voor bekeken hou. Ik denk dat ik beter nog wat verzin voor ik begin.
                    Toch bedankt voor de talrijke reacties en bijgeleerd heb ik in ieder geval…..
                    Groeten 44 lover. (blijft toch een mooie praktische wagen …dat is zeker !)

Pintjes meebrengen?

Niets van, koel en vers getapt moeten ze zijn, zoals het hoort.
                      En liefst achter den toog een begripvolle, geduldige, rondborstige, … verkoopster, met ervaring, ca. 45 jaar, die op zoek is naar … een 944.

😉 😈 😉

@WH: klinkt goed, breng jij de pintjes mee? 🙂 )

Anoniem

Ok, ik ben ook wel te vinden voor een levensbeschouwlijke discussie aan den toog.
                          Van de gesprekken over 944-ers zal ik me best onthouden 🙂 )

Cheers!

Als ik niet mis ben is dit een gewone 2.5 maa rmet de voorbumper/spoiler van de Turbo/S2..
                            is mss een teken dat hij eenongevalletje gehad heeft.. (kan ook gewoon een facelift geweest zijn) maar is eens uit te klaren.

staat wel bij een handelaar, dus mss wel garantie…

heethoofden aan de toog“!!!

De toog is de universiteit van het leven.

Zo “heet” ging het er toch niet aan toe? Een hartig overleg moet toch kunnen, beter dan inhoudloos gezwans, of niet soms.

Trouwens die 944-S-1987 bij jakelic-automobile.de

http://www.jakelic-automobile.de/de/ja_ … &suchwort=

2.5 liter Saugmotor?

ca. € 30 000.00 optische Perfectionsmaznahmen?

Verkauf in Kundenauftrag?

[size=150:bw12aft5]14 900.00 EUR?[/size]

Foto’s: voorbumper niet origineel = S 2 model, Cup velgen niet origineel – telefoon velgen wel, andere spatborden vooraan – 16 ventiler, …
                                Let wel, niet dat dit niet mag hoor, maar…

Welke plaats aan de toog moeten wij deze 944 dan geven …
                                Deze zal dan wel geen “volledige kop revisie” nodig hebben.

😆 😈 😆

Anoniem

@ 44lover

Laat je niet afschrikken, pursue your dream! Laat je gewoon adviseren door iemand die je vertrouwt en laat de heethoofden lekker verder aan de toog discussieren 😉 )

Kijk hier eens naar, een dure kerel, maar 100% betrouwbaar, hij heeft me al vaker geholpen en alles wat hij me beloofde over de Carrera 3.2 die ik bij hem kocht, klopte ook.

Er staat nu een 944 op zijn website

http://www.jakelic-automobile.de

Groeten

Wim

@44 lover: gewoon rustig uitkijken er komt zeker wel eens een (goed) exemplaar langs voor die prijs
                                    maar zoals ik je al in PB had gestuurd, kijk op factuur voor wat er allemaal vervangen is en wanneer
                                    en neem best iemand mee me kennis van zaken… de kans dat er iets misloopt bestaat altijd, maar ze wordt gewoon kleiner.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                  • Het onderwerp ‘op zoek naar een originele 944’ is gesloten voor nieuwe reacties.