Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 944 › op zoek naar een originele 944
- Dit onderwerp bevat 49 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 7 maanden geleden door MRD-Porsche.
-
MakerDiscussie
-
11 maart 2010 om 21:43
Hallo,
Misschien even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier op het forum.
Ben een 45 jarige uit het Gentse. Toonzaaladviseur van beroep…..verkoopster dus.
Omdat ik niet hou van de huidige wagens ben ik op zoek naar een propere 944 vanaf 1985. Liefst met een open dak en servostuur. Schijnt een handige wagen te zijn om te gaan winkelen en is bovendien een model die ik zeer graag zie..twee vliegen in één klap dus.
Ik dacht hier op het forum wat wijze raad te kunnen krijgen waar ik moet op letten bij een eventuele aankoop.
Ik heb geen haast maar helaas wel een beperkt budget.
Alle info is welkom.
In ieder geval bedankt voor de tips.
44 lover -
MakerDiscussie
-
[quote=”kleinekastenteufel”:3k3kaq4j]
Wij hebben ook nooit geschreven dat “elke 944 na 90 000 km. een volledige kop revisie moet hebben”.[/quote]Neen , enkel de type2 3.5 NA
[quote=”kleinekastenteufel”:3k3kaq4j]wij blijven ze koesteren tot ze eventueel ook opnieuw kop revisie en onderhoud nodig heeft: minstens om de 90 000 km. [/quote]
[quote=”kleinekastenteufel”:3k3kaq4j]
Wij twijfelen helemaal niet aan uw persoonlijke ingesteldheid. De foto’s van uw vroegere en blinkende bolide’s met bijhorende verkoopprijs zijn echter niet relevant in deze overwegingen.Het zijn de coördinaten van op heden te koop aangeboden 944’s voor minder dan 5 000.00 € die iets kunnen bijbrengen.[/quote]De witte 2 jaar geleden , de rode vorig jaar . Ik volg de tweedehandsprijzen en wagens hobbymatig al jaren dagelijks .
Mij was niet opgevellen dat de prijzen de laatste 2 jaren verdubbeld waren , maar eerder constant gebleven voor de 944 .[quote=”kleinekastenteufel”:3k3kaq4j]Foto’s van wagens met enige garantie, met correcte historiek, in zeer propere, correcte, deuk vrije, originele en schadevrije toestand. Te koop voor max. 5 000.00 €, met grote onderhoudsbeurt zoals enkele post hierboven gedetailleerd, met onbeschadigd interieur, goede banden en remmen…
[/quote]Daar ik praat over particuliere wagens en dus prijzen is er geen garantie bij (is bij geen enkele particuliere verkoop) De rest is vanzelfsprekend als ik een auto zoek . Grote onderhoudsbeurt moet voor mij niet dadelijk voor de verkoop gedaan zijn , maar wel elke onderhoudsbeurt op de voorgeschreven kilometers .
Is dit toevallig net het kilometeraantal bij verkoop dan wel natuurlijk . Is die aantoonbaar 4000km en 4 maanden geleden gebeurd niet .Verder ga ik het hierbij laten .
Mijn bijdrage is geleverd en de topicstarter doet ermee wat zij nuttig vindt .
Ik hoop dat ze van haar schrik afgeraakt die ze hier gekregen heeft en de zoektocht niet opgeeft.Moet toch eens lezen (onderhoud boekje) wat Porsche zelf voorziet aangaande vervangen distributie riem, span- & looprol, ketting nokkenassen met spanner,…
Iedere Porsche mekanieker met enig aanzien bevestigd ons steeds dat 90 000 km. al heel ruim genomen is. Wij hebben ook nooit geschreven dat “elke 944 na 90 000 km. een volledige kop revisie moet hebben”.
Wij twijfelen helemaal niet aan uw persoonlijke ingesteldheid. De foto’s van uw vroegere en blinkende bolide’s met bijhorende verkoopprijs zijn echter niet relevant in deze overwegingen.
Het zijn de coördinaten van op heden te koop aangeboden 944’s voor minder dan 5 000.00 € die iets kunnen bijbrengen. Foto’s van wagens met enige garantie, met correcte historiek, in zeer propere, correcte, deuk vrije, originele en schadevrije toestand. Te koop voor max. 5 000.00 €, met grote onderhoudsbeurt zoals enkele post hierboven gedetailleerd, met onbeschadigd interieur, goede banden en remmen…Wij zijn benieuwd.
🙂 twisted: 🙂
Zoals ik eerder schreef , laat je niet afschrikken .
Ikzelf heb 2 944’s Type 2 verkocht die prima in orde waren met de historiek erbij onder jouw bedrag .
Zoals gezegd , als je een wagen vindt , neem iemand mee met kennis van zaken en laat je niet door je hart leiden .
Met wat gedoeld en zoeken kom je jouw droomwagen tegen voor jouw bedrag die wel in orde is .
Als zoals iemand hier beweert elke 944 na 90.000km een volledige koprevisie zou moeten hebben zou Porsche enorm geblundert hebben .
Ikzelf wil de eerste Porsche 944 eigenaar nog zien die me met aantoonbare ECHTE facturen kan bewijzen dat hij zijn wagen elke 90.000km deze behandeling laat doen .De foto’s van mijn gewezen 944’s die onder je prijs zijn verkocht (Witte 1988 voor 4750€ , rode 1986 voor 3750€)
Beide zeer goede propere 944’s . Neen geen nieuwe showwagens maar wel beide zeer propere correcte deukenvrije en steeds onderhouden rijderwagens in originele lak en schadevij verleden .Als ik al jullie verhalen lees krijg ik steeds meer schrik om aan dergelijke wagen te beginnen. Vooral dan omdat ik er niets van ken en er dus bijgevolg zelf niet kan aan sleutelen. Misschien is dit een exclusiviteit voor handige Harry’s of voor mensen met een groter budget dan het mijne. In ieder geval maak ik uit de reacties op dat ik mijn dromen misschien wel dromen zullen blijven…
Bedankt voor de reacties, spijtig dat de meningen nogal extreem uiteenlopen.[quote=”Dr. Carpenter”:crtniyjf]In het verleden heb ik 2 944 S2 (coupé met uitneembaar targa-dakje) gehad. Tijdens mijn zoektochten vond ik toch ook dat je voor 5000 euro niks fatsoenlijks kon vinden (ik zocht zowel naar 2.5 als 3.0 liters). Afgeleefde, vuile, stinkende auto’s waar vanalles aan scheelde. Van carrosserie over mechaniek tot electriciteit. Kortom, auto’s die al 16 eigenaars hadden gehad en waarvan er niet één het geld had om ‘m correct te onderhouden. Oke, de auto’s rijden en ge zit in een Porsche. Daar is ‘t dan mee gezegd. Een uitdraa van de vermogenbank zou ik niet eens willen bekijken. Wat blijft daar nog van over?
En dan begint het: het ene mankement na het andere. Dan dit en dan dat. Dan gaat het al vlug tegenvallen.. Een ‘perfecte’ 944 heeft ook zijn prijs en daar moet naar gezocht worden. Dat kan soms lang duren. Maar als je een goeie hebt, het zijn SCHITTERENDE (helaas ondergewaardeerde) en snelle auto’s die veel rijplezier bieden en nog altijd heel vlot meekunnen in het hedendaagse verkeer.
Maar dat is mijn gedacht maar natuurlijk 😉 [/quote]kan ik me toch wel een beetje in vinden, niet dat het allemaal afgeschreven autos zijn, verre van, maar over het onderhoud…… dit is helaas eerder de realiteit dan andersom uitzonderingen daargelaten. ik zie ze bij mij voor onderhoud en zie het dikwijls het achterstallige onderhoud wat soms $$$ teleurstellingen met zich meebrengt. Maar het moet ook gezegd dat juist omdat het zo een sterke auto is dat ie met achterstalling onderhoud zo goed mee omgaat. de 944 is idd zwaar ondergewaardeerd terwijl het een heerlijke auto is om mee te rijden, in die tijd zijn tijd zelfs ver vooruit. maar achterstallig onderhoud zie ik helaas ook wel bij menig 911je…. een porsche goed onderhouden kost geld, laten we daar eerlijk in zijn, of je moet zoals vele onder ons zelf handig zijn. Eigenlijk als ze mij vragen of een porsche duur is, is het antwoord altijd hetzelfde, nee, hoeft niet perse duurder te zijn dan een polo te kopen, maar kan wel veel duurder zijn/worden in het rijden. De onderdelen zijn niet bepaald goedkoop en dan maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit of je een 944 perfect in orde wil hebben of een normale 911 uit ongeveer dezelfde tijdperiode. het werk blijft ongeveer hetzelfde maar de “return on investment” ligt wel hoger voor een mooie 911 dan voor een 944. en daar knijpt dikwijls wel de schoen. De verwachting is dikwijls als ze een 944 voor vanwege zijn door de band lagere aanschafprijs(ondergewaardeerd) vinden dan een oude 911 de onderdelen evenredig goedkoop zijn en dat is helaas niet altijd, zeker niet bij de nieuwe onderdelen. en dan blijft natuurlijk ook de vraag hoe perfect je hem wil hebben…
dan maar niet kopen? jawel, een porsche koop je niet uitsluitend om een vervoermiddel te hebben maar om een PORSCHE te hebben en de 944 hoort daar zeker bij… 😀 gewoon kopen als dat je passie/droom is, alleen goed uitkijken of je een mooi exemplaar kunt vinden en als je er zelf niet genoeg verstand van hebt, iemand meevragen die voor je kan meekijken. Een aankoopkeuring kun je ook overwegen om in te schatten wat er nog bij kan komen als je hem eenmaal hebt als de verkoper hier aan wil meewerken. Het blijven tenslotte autos van 20+ jaar oud….veel succes met een misschien toekomstige heel mooie auto….een auto die steeds meer de waardering krijgt die het verdient en waar de perfecte exemplaren in de tijd alleen maar duurder van zullen worden.
grts,
rob
In het verleden heb ik 2 944 S2 (coupé met uitneembaar targa-dakje) gehad. Tijdens mijn zoektochten vond ik toch ook dat je voor 5000 euro niks fatsoenlijks kon vinden (ik zocht zowel naar 2.5 als 3.0 liters). Afgeleefde, vuile, stinkende auto’s waar vanalles aan scheelde. Van carrosserie over mechaniek tot electriciteit. Kortom, auto’s die al 16 eigenaars hadden gehad en waarvan er niet één het geld had om ‘m correct te onderhouden. Oke, de auto’s rijden en ge zit in een Porsche. Daar is ‘t dan mee gezegd. Een uitdraa van de vermogenbank zou ik niet eens willen bekijken. Wat blijft daar nog van over?
En dan begint het: het ene mankement na het andere. Dan dit en dan dat. Dan gaat het al vlug tegenvallen.. Een ‘perfecte’ 944 heeft ook zijn prijs en daar moet naar gezocht worden. Dat kan soms lang duren. Maar als je een goeie hebt, het zijn SCHITTERENDE (helaas ondergewaardeerde) en snelle auto’s die veel rijplezier bieden en nog altijd heel vlot meekunnen in het hedendaagse verkeer.
Maar dat is mijn gedacht maar natuurlijk 😉Bullshit of niet.
Wij garanderen dat geen enkele van die “zeer goede correcte 944 NA, makkelijk te vinden voor ca. 5 000.00 €” de bedoelde revisie en/of groot onderhoud heeft gehad. Iedereen beweert het wel, tot er harde bewijzen gevraagd worden!
Rijden op eieren noemen wij dat. Veel staan er definitief aan de kant met gebarsten cilinder kop en en beschadigde kleppen.
Altijd zijn er ook nog wat kosten te voorzien voor koetswerk, interieur, banden,… Dit kan ook snel oplopen tot een paar duizend euro, zelfs als men alles op een zuinige manier organiseert.De onze is niet te koop, wij blijven ze koesteren tot ze eventueel ook opnieuw kop revisie en onderhoud nodig heeft: minstens om de 90 000 km. Wij weten ook wel dat de meeste kopers zich blindstaren op de prijs en slechts 5 000.00 willen uitgeven omdat er op dat niveau zoveel aanbod is.
Wie hier tegen de algemene trend durft in te gaan zal wel iets losweken, dat nemen wij erbij.
🙄 👿 🙄
[quote=”kleinekastenteufel”:r7p55t4o]Beste 44 lover – 944 vanaf 1985 type 2 – budget 5 000.00 €?
Voor dit respectabel bedrag kan je geen goed exemplaar vinden.
Een goede 944 is ééntje die recentelijk een groot onderhoud met kop revisie heeft gehad.
Zo’n onderhoud alleen kost al rap 4 000.00 €
Een goede 944 van de 2de generatie waarvan het koetswerk, interieur, banden behoorlijk zijn en die mechanisch goed is voor 30 000 zorgeloze km. zal al rap zo’n 12 000.00 € kosten.
[/quote]
Ik heb al veel bullshit van je gelezen (en heb steeds gezwegen) hier op het forum maar dit slaat echt alles . 🙄 😕
Mensen die net als jou denken dat hun 944 goud waard is en vraagprijzen hebben van 12.000€ voor een 944NA van 1985 blijven na jaren nog zitten met hun gouden ezel .
Mensen die hier info nodig hebben willen de realiteit en geen afschrikverhalen .
Een zeer goede correcte 944NA van 1985 tot 1989 (dus idd type 2) is met wat zoekwerk en geduld makkelijk te vinden voor +/- 5000€
Al die andere die duurder staan zijn TE DUUR en blijven duur staan .
Er zijn voorbeelden genoeg geweest om dit te aanvaarden ❗Hallo,
Ik heb me ondertussen een boek aangeschaft van de 944 enzovoort.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 2.5 liter omwille van de jaarlijkse wegenbelasting en omdat die rapper oldtimer worden. Graag ééntje met een groot open dak Targadak? en zeker als vrouw, ééntje met een servostuur toch handig als je gaat winkelen. Kleur speelt natuurlijlk ook wel een rol maar die is ondergeschikt aan het servostuur en open dak. Liefst…ja liefst…..een rode of een witte maar zeker geen opzichtelijke wagen.
Ik zal eerstdaags eens contact opnemen met auto’s Dekens. Heb inderdaad een witte zien staan op hun site. Hebben die mensen een goede reputatie? Heeft er iemand ervaring…???? Dank voor de reacties. 🙂 ) )Beste 44lover,
Nog niet naar de site gekeken van autosdekens.be ❓ 😉
Gr.
44 Lover,
zoals ik zei, zijn de vraagprijzen op het net de afgelopen jaren flink omhoog gegaan. Je kan een zéér goed exemplaar vinden voor 5000 euro. Je gaat dan iets langer moeten zoeken, maar zoals reeds gezegd, kan de zoektoch even fijn zijn als de vondst.
Alvast Succes, moest ik er eentje weten staan, dan geef ik het door.
Misschien best voor medeforummers eens doorgeven wat je precies zoekt: kleur, targadak ja/nee, lederen bekleding ja/nee, 2.5/2.7/3.0S2/2.5turbo etc.
Gr Talitho
Goedemorgen,
Bedankt voor de talrijke reacties, alle info is nuttig.
Wat mij wel verwonderd is dat de ene meneer weet te vertellen dat ik voor mijn budget van 5000 € wel iets moet vinden en dat de andere meneer een budget voorziet van 12.000 euro. Zou de reëele prijs er niet ergens tussenin liggen. Als dat zo is zou ik dan maar beter mijn plannen opbergen zeker ??
❓ ❓Beste 44 lover – 944 vanaf 1985 type 2 – budget 5 000.00 €?
Voor dit respectabel bedrag kan je geen goed exemplaar vinden.
Een goede 944 is ééntje die recentelijk een groot onderhoud met kop revisie heeft gehad.
Zo’n onderhoud alleen kost al rap 4 000.00 €
Uit de praktijk: wijzelf hebben onze 944 – S – 1987 zo’n beurt laten ondergaan bij 180 000 km.
Dichtingen en ringen, span- & loop rol, distributie riem, waterpomp ruil, thermostaat, koelvloeistof, ketting nokkenassen, kettingspanner, olie, oliefilter, ruitenwissers, servo riem, servo pomp ruil, servo olie, bakolie, luchtfilter, bougie set, DME relais, werkuren:
totale kostprijs bij niet officiële Porsche dealer maar goede werkplaats: ca. 4 800.00 €
Een goede 944 van de 2de generatie waarvan het koetswerk, interieur, banden behoorlijk zijn en die mechanisch goed is voor 30 000 zorgeloze km. zal al rap zo’n 12 000.00 € kosten.
😉 😈 😉
Anoniem12 maart 2010 om 16:50Welke kleuren hebben je voorkeur?
Ik weet een goudbruine staan, maar dat vind je misschien niet zo geschikt 😉
- Het onderwerp ‘op zoek naar een originele 944’ is gesloten voor nieuwe reacties.