Op zoek naar onderdeel P993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Op zoek naar onderdeel P993

• Maker
    Discussie
  • Beste mede-forumers

Ik ben al heel de winter onderdelen bijeen aan het sprokkelen om de toerenteller in mijn 993 te vervangen door één met OBC.
    Ondertussen alle onderdelen gevonden behalve 1 stom stekkertje dat blijkbaar héél moeilijk te vinden is.
    Het is de 26pin stekker die achterop de tacho geplaatst word. Dit is op de OBC tacho een stekker met meer pinnen.
    Ik heb al verschillende dealer in tweedehands stukken gemaild (Van Zweeden, VanKessel, FG Porsche, Jomaparts en nog enkele in de UK.
    De enige die er wel één heeft is LAdismantlers in de USA maar deze vraagt 150$ wat me toch wel redelijk overdreven lijkt om een plastic connector.

Vandaar mijn vraag aan jullie : enig idee waar ik dit nog kan vinden of heeft toevallig een van jullie zoiets liggen? In de foto hieronder zie je de stekker die ik zoek.

Alle tips welkom!

O ja, de officiele P-dealer verkoopt enkel de volledige kabelboom voor mucho dineros $$$

Jul07_03.jpg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • hey hey
      ben blij voor je dat het gelukt is.
      die sven molenaar vertelde mij dat hij heel veel onderdelen heeft
      vooral van de 911 3.2 serie.hij doet zijn best .voor liefhebbers van klassiekers

en het is een zeer vriendelijke man :applaus: :drink:

Net antwoord van Sven Molenaar gekregen, hij heeft er eentje liggen voor 30€.
        Besteld en betaald!!

Bedankt Targa 84, dat was de gouden tip die ik nodig had. :respect2: :happydance: :up:
        Nu nog effe iets warmer weer en het projectje kan beginnen.

Net effe in de documenten zitten neuzen die Hellraiser had doorgestuurd (waarvoor dank) maar helaas, de connector staat er niet in.
          Ni simpel om aan die connector te geraken…..

We zoeken voort.

ik zit me een gelijkaardig probleem, niet normaal wat ze voor een stom stekkerke durven vragen…. ik zal mijn dozen met kabelboomstukken ook eens gaan plunderen en te koop aanbieden op de tweedehandssites…

@Daxmanian, kan je even je mailadres in pb zetten? Dan mail ik effe de pdf door 😉

@targa 84 : Bedankt, ik zal er eens een mailtje naar sturen.

@Hellraiser
                : Die van de 964 zou ook moeten passen hoor, is dezelfde stekker. Als je daar een nummer van kan opsnorren, graag :respect2:

Idd, heb net even in PET gekeken en tot de 964 staat er nog een bladzijde
                  met losse stekkers, maar bij de 993 niet meer…

porsche sven molenaar in zandvoort
                    zou je ook kunnen proberen
                    :driver:

Hey Fabian,

Enig idee hoe ik aan dit nummer kan komen? Ik weet wel dat dit soort type van connector nog wordt gebruikt op andere plaatsen in de 993.

Bedankt alvast hé :up:

Dit zal een AMP ( of mischien TYCO) stekker zijn,
                        Probeer het AMP nummer boven water te krijgen kan zijn dat deze in meerdere merken zit …

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.