op zoek naar vroegere eigenaar 944 turbo

Home Forum Porsche Talk op zoek naar vroegere eigenaar 944 turbo

• Maker
    Discussie

• Kristof Van Hoof
    Deelnemer

Hoi

Ik heb recent een blauwe 944 turbo van 1990 gekocht. De auto heeft niet veel historie van voor 2013, behalve een aantal documenten van de DIV van een vroegere eigenaar uit Gent.
      Ik heb naam en adres van de man maar er is enkel een geheim telfoonnummer volgens 1207 en verder vind ik ook nergens info van de man. Blijkbaar is hij eigenaar geweest van 1997 tot +/- 2011. Het zou fijn zijn hem eens te kunnen spreken over de auto.
      Weet hier iemand misschien wie dit kan zijn ?
      Info evt via PB.

Groeten
      Kristof

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
      • Heb dit persoonlijk ook al gehad dat de nieuwe eigenaar van mijn vorige wagen aan mijn deur stond met enkele vragen over het onderhoud. Omdat de garage die het onderhoudboekje invulde geen gegevens mag geven zonder toestemming van de vorige eigenaar blijkbaar. Omdat de garage mij ook op zijn vraag niet wilde contacteren heeft die man het dan zelf uitgevogeld hoe hij mij kon bereiken. Eerlijk ,was even raar om plots je oude wagen terug voor je deur te zien ….maar toffe gast en hij kreeg van mij de info plus getekend blaadje voor de garage…hij kan er maar goed mee zijn hè …

+1 :applaus:
          Zelf ook contact gehouden en foto’s gestuurd van de werkzaamheden en dat werd in dank aanvaard.

PM

[hide]Ik ben ook bezig met iets soortgelijk Kristof. Zeer leuk wat je allemaal te weten komt van de wagen, tot over de landsgrenzen heen.
            De mijne komt van Italië. Succes in alle geval!! :salut: [/hide]

Voila, nog iemand die het snapt :respect2: !

Zou het kunnen dat degenen hier die met nieuwere autos rijden, minder belang hechten aan dit soort dingen dan wie mee rmet het ouwe spul bezig is ?

[quote=”vandamme” post=253079][

Weetje, als ik een auto verkoop, dan wil ik er persoonlijk verder niets meer van horen. Behalve dan de directe koper, als hij eventueel een praktische vraag heeft.

En for what it’s worth.. Hoe weten we dat hij die mens wel om de juiste reden zoekt?? [/quote]

Dat hangt toch van het type auto af vind ik…
                Bij liefhebbersauto’s zie ik het probleem niet… vaak is er zo nog wat historiek te vinden, ik denk dat het Kristof daar om te doen is.

Heb in het verleden zo al eens een porsche gekocht voor onderdelen zonder papieren, via via bij de oude eigenaar terecht gekomen, langs geweest maar die was op reis, bij de buren zijn gsm nummer gevraagd, gebeld, even later mogen langskomen en de papieren en boekjes meegekregen en een boel verhalen over de wagen en zijn andere porsches…

Heb zelf al vaak foto’s ontvangen van nieuwe eigenaars of zelf gestuurd naar oude eigenaars als er een setje andere velgen opstaat enz

sorry, kon het niet laten 😉

roflmao-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16.gifROFLMAO

Dan ben ik er met open ogen ingetrapt 🙂 🙂

Hij heeft me goed liggen gehad 🙂 🙂

:mrgreen:

Ik vermoed dat Kristof met dat antwoord even sarcastisch bezig was… 🙂

Persoonlijk vind ik dit nog al raar .

Je heb een auto gekocht ,ik veronderstel dat je die dan ook bekeken hebt . Die kleur was toen ook al een kleurboek ,en de airco zal toen ook al niet gewerkt hebben .

Als het allemaal zo slecht was ,waarom heb je hem dan gekocht ??

+1

Persoonlijk zou ik graag ontdekken dat mijn oude wagen goed is terechtgekomen en zou ik de huidige eigenaar met alle plezier te woord staan. Zo’n mensen zijn er dus ook…

Zou, zoals eerder in dit topic werd aangehaald, een old school briefje sturen met daarin je contactgegevens… Op hoop van zege!

Allemaal waar.
                                Eigenlijk zoek ik die man om hem een proces aan te doen omdat hij de 944 ooit zo slecht heeft laten herspuiten dat het een kleurenboek is. Hij heeft er ook een heel lelijke bling bling rado ingebouwd, echt niet te doen. Hij mag blij zijn dat ik er niet direct naartoe rijd om hem zijn vet te geven :what: En de airco werkt ook al niet en dat met dit weer 😳

Moest iemand hier de eigenaar kennen hoeft hij dat ook niet openbaar met naam en toenaam en adres hier te posten hé. Hij zou zelfs eerst die man zelf kunnen aanspreken en vragen of hij met mij contact wil. Toch allemaal niet zo moeilijk ?

123

[quote=”de_koen” post=253068]Als je naam en adres hebt, gewoon langs rijden met de wagen en gaan vragen ?
                                  Indien al verhuisd, dan weten de huidige bewoners meestal wel het nieuwe adres[/quote]

Weetje, als ik een auto verkoop, dan wil ik er persoonlijk verder niets meer van horen. Behalve dan de directe koper, als hij eventueel een praktische vraag heeft.

Dat de koper van de koper, x aantal jaar later aan mijn deur zou kloppen, of de koper van mijn huis loopt lastig te vallen omdat hij mijn auto gekocht heeft van mijn koper.

1 ik snap de toegevoegde waarde niet
                                  2 ik ben geen vragende partij om op die manier lastig gevallen te worden.

Foto en gegevens van auto op forum en vragen of de vroeger eigenaar misschien zijn oude auto kent…tot daar aan toe.
                                  Maar een netwerk aanspreken om iemand te vinden, of effectief lopen aankloppen in het wilde weg is not done.

En for what it’s worth.. Hoe weten we dat hij die mens wel om de juiste reden zoekt?? Ik ken de poster niet, en ik weet ook niet met zekerheid dat hij die ex eigenaar niet op een of ander manier kent maar niet kan vinden. (omdat die misschien niet gevonden wil worden)

Als je naam en adres hebt, gewoon langs rijden met de wagen en gaan vragen ?
                                    Indien al verhuisd, dan weten de huidige bewoners meestal wel het nieuwe adres

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.