Op zoek… Porsche 964 coupé of 944 cabrio.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Op zoek… Porsche 964 coupé of 944 cabrio.

• Maker
    Discussie
  • Beste leden,

In het bezit van een heel zeldzame 964 Carrera 4 WTL (geen jubi), wordt het stilaan te riskant hier veel mee buiten te komen en eens durven ‘achter te laten’.
    Daarom ben ik op zoek naar een goede/correcte 964 (tot inschrijving 05/1991) of 944 S2, liefst cabrio.
    Eventueel komt een SC of 3.2 ook in aanmerking.
    In elk geval een wagen die momenteel als oldtimer kan worden ingeschreven.

Budget afhankelijk van de wagen zelf natuurlijk. In elk geval mag de verkoper ervan uitgaan dat de auto in super goede handen terecht komt 😀

Alvast bedankt!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Welkom DK en altijd leuk om het wagenpark uit te breiden (en je moet je vrouw wat vertellen natuurlijk), maar praktisch gezien begrijp ik je argumentatie niet helemaal.

‘In het bezit van een heel zeldzame 964 Carrera 4 WTL (geen jubi), wordt het stilaan te riskant hier veel mee buiten te komen en eens durven ‘achter te laten’.

Ik denk dat het boeventuig het niet veel uitmaakt of ze een knappe 964 coupe meenemen of een 964 dikbil. En wat moet je met een bolide als ie niet meer buiten mag komen, daar knapt ie uiteindelijk ook niet van op …

En als je bent rijden met je 944 en gezin, staat je dikbil risicovol thuis (cq in de stalling) …

Maar goed, elke beredenering om het P wagenpark uit te breiden is een goeie denken we hier op PFB, hahaha. Voor ons hoef je je niet te excuseren … geneer je niet … desnoods stapelen … :drink:

Succes met de leuke zoektocht anywayz!

succes met je zoektocht, ik heb al moeilijkere klussen gehad zelle :up:

Er is dus niks mis met je kunnen. Jouw eerste berichten hier op PFB moeten via een moderator passeren zoals bij elke nieuwe poster.
          Dit gebeurt gewoon om het spammen hier te beletten. :salut:

[quote=”deepee” post=232898]welkom DK en succes met je zoektocht naar een add in voor je garage queen.
            al blijf ik het een rare afweging vinden tss 944 cabrio en 964 coupé ?? het zijn twee totaal verschillende auto’s qua beleving en rijgedrag.[/quote]

Laatste poging om bericht te beantwoorden, het lukt me gewoonweg niet… Deze keer probeer ik het via ‘quote’.
            Ik zoek een mix van mijn BMW E30 (perfect met de kids, zomerauto) en de 996 4S (sensatie – zonder er daarvoor zot mee te rijden!).
            Vermoed dan ook dat een 944 cabrio eerder daaraan beantwoordt dan een 964. Nochtans, mijn hart ligt wel bij die laaste 🙂

Attachments:
            • IMG-20151231-WA0026b-2-3.jpg

test

test… lukt me echt niet te anwoorden…

Derde keer goede keer, precies nog niet erg vertrouwd met het gebruik van dit forum en al 2 keer een antwoord geformuleerd dat niet verschijnt.
                  Kort samengevat: Zou de leegte willen opvullen tussen BMW E30 cabrio en 996 4S. Dus een auto die wat meer ‘sensatie’ biedt dan de E30, maar langs de andere kant ook een auto die je al eens durft te parkeren. Vandaar waarschijnlijk ook mijn voorkeur voor 944 cabrio, ook al ligt mijn hart bij de 964 😀

Attachments:
                  • IMG-20151231-WA0026b-2.jpg

Verdorie, een hele tekst als antwoord getypt maar ben precies nog niet vertrouwd met het gebruik van deze website.
                    Kort samengevat: zou de leegte tussen BMW E30 en 996 4S willen opvullen, ttz een auto die toch voldoende sensaties biedt en die je gerust eens kan parkeren zonder het nodige angstzweet. Daarom dat eigenlijk een 944 cabrio ook, en misschien zelfs eerder,

in aanmerking komt.

edit moderator: als je de forumregels volledig had gelezen dan had je geweten dat je eerste 3 posts dienen goedgekeurd worden door ons :mrgreen: Ondertussen ben je de 3 al gepasseerd en ben ik zo vrij geweest om enkele te verwijderen :up:

Het is een afwegen tussen de voorliefde voor de 964 en het meer praktische en leuke van een 944 cabrio (met kids).
                      Een paar jaar terug, na lang zoeken, ‘onze’ (lees: ooit van mijn ouders) BMW E30 cabrio teruggevonden en gekocht. Heel leuk met de kids, maar die biedt natuurlijk weinig sensatie. Intussen ook een 996 4S coupé, maar een relatief moderne wagen is toch zo… modern.
                      Zodoende op zoek naar een oldtimer om niet nog maar eens hoge belastingen te moeten betalen. Als de wetgever niet al te snel is (wetgeving dient aangepast te zijn vóór 2018), bestaat alsnog de kans een vroege 968 te vinden. De eerste Porsche waar ik ooit in gereden heb en zoals de BMW, old memories never die!
                      Is dat een redelijke uitleg of zit ik er toch helemaal naast? 😉

Attachments:
                      • IMG-20151231-WA0026b.jpg
                      J

Idd, een heel rare keuze die je wil maken…
                        (Voor mij eigenlijk geen keuze, 964 all the way…)

welkom

welkom 😀

welkom DK en succes met je zoektocht naar een add in voor je garage queen.
                            al blijf ik het een rare afweging vinden tss 944 cabrio en 964 coupé ?? het zijn twee totaal verschillende auto’s qua beleving en rijgedrag.

[quote=”DK” post=232876]
                              In het bezit van een heel zeldzame 964 Carrera 4 WTL (geen jubi), wordt het stilaan te riskant hier veel mee buiten te komen en eens durven ‘achter te laten’.
                              Daarom ben ik op zoek naar een goede/correcte 964 (tot inschrijving 05/1991) of 944 S2, liefst cabrio.
                              [/quote]

Luxeprobleem nietwaar 😉
                              Succes met je zoektocht :up:

Mijne 964 staat sedert vandaag te koop. Indien interesse PM maar. :salut: :salut: :salut:

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.