OPC Antwerpen verhuist naar Wommelgem langs E313

Home Forum Porsche Talk OPC Antwerpen verhuist naar Wommelgem langs E313

• Maker
    Discussie
  • Het Porsche Centre Antwerpen verhuist volgend voorjaar van het Kempisch Dok in Antwerpen naar een nieuwe showroom met garage in Wommelgem. Woensdag is symbolisch de eerste paal van die nieuwe vestiging langs de E313 neergepoot.

Amper drie maanden nadat Porsche Centre Antwerpen zijn bouwvergunning voor een nieuwbouw naast feestzalencomplex Royal Palace op de Uilenbaan had aangevraagd, gaf Wommelgem al groen licht voor die plannen. “Het doet deugd om je ergens welkom te voelen”, reageert manager Joris Clavie enthousiast op de vliegende start van de werken. Omdat het voormalige voetbalterrein de afgelopen weken bouwrijp was gemaakt, kon hij woensdag samen met Porsche-directeur Jean Heinen de eerste paal van de showroom verankeren. In het voorjaar moet de vestiging gebruiksklaar zijn.

bron GVA 23-05-13

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Wim

[quote=”gijsbeer” post=215991]
      Jij bent toevallig niet even komen schuilen voor de regen? Samen met Johan.[/quote]

Nee hoor, we hadden ons eigen tentje.
      Wij stonden met de Karmann naast jullie.

Proficiat Gijsbeer :first: Wel wat jammer dat jullie daar geen daglicht hebben in het magazijn. Daar had de architect toch wel aan mogen denken 🙄

Hey Wim,

Ik was daar ja.
          Jij bent toevallig niet even komen schuilen voor de regen? Samen met Johan.

Grtjes,

Gijsbeer.

Wim

[quote=”gijsbeer” post=215794]. ik ben sinds half juni werkzaam bij Porsche Centre Antwerpen!!
            [/quote]

Was jij dan ook bij die vriendelijke mensen van Porsche op Kasteel Belvédère aanwezig. :think:

Maar in ieder geval gefeliciteerd met de job. :up:

idd een match made in heaven. een magazijnier in een OPC met 2 eigen P’s voor de deur waar hij zelf aan sleutelt.
              mss eens een bezoekje brengen. schenken jullie koffie aan de magazijnbalie 💡

ooit vind je de job van je leven…proficiat!

Mijn domein is het magazijn 😀

Allé proficiat! Succes in de job! Ben je verkoper of magzijnier? (Of nog iets anders?)

Ondertussen is het weer veeeel te lang geleden dat ik het forum nog eens bezocht… het is best interressant te lezen wat de bevindingen, zowel positief als negatief zijn wat betreft de Porsche centers.
                      En… ik kan jullie ondertussen wel melden dat mijn moeite en inzet niet voor niks zijn geweest, want…. ik ben sinds half juni werkzaam bij Porsche Centre Antwerpen!!
                      :happydance:
                      :coolness:

OPCA.jpg

Porsche ruilde de Antwerpse locatie in het voorjaar van 2014 al in voor een ruimere nieuwbouw aan de E313 in Wommelgem. DCA, een wegen- en aannemingsbedrijf uit Beerse, kocht de garage aan de Westkaai van het Kempisch dok vervolgens van d’Ieteren over. Die garage bestaat uit twee delen: de showroom met het bekende torentje aan de kop van de Italiëlei, en de werkplaats aan de overkant van de August Michielsstraat. “Die werkplaats wordt volgend jaar afgebroken en vervangen door een flatgebouw en commerciële ruimtes”, zegt Luc Neefs, bestuurder van DCA. “De showroom en het torentje – toch een bekend stadsgezicht met architecturale waarde – blijven staan, en krijgen een commerciële invulling met winkels of kantoorruimte.” DCA wil de site vooral ontwikkelen omdat die erg goed gelegen is. “De ligging is zelfs uniek”, klinkt het. “Je zit er op een kruispunt van belangrijke buurten die in volle ontwikkeling zijn: Het Eilandje, de nieuwe Cadixwijk én het Kempisch dok, met het ZNA-ziekenhuis.”

“We plannen een blok met zes bouwlagen, op een totaaloppervlakte van 2.500 vierkante meter”, aldus Philip Mortelmans van het gelijknamige architectenbureau, dat de plannen uittekent. “De onderste laag zal die volledige oppervlakte beslaan, met commerciële ruimtes van zes meter hoog. We denken hierbij aan een invulling in het verlengde van het nieuwe ZNA-ziekenhuis, zoals bijvoorbeeld een groepspraktijk voor artsen of een polikliniek. Op de hoek aan de kant van het Kempisch dok is er plaats voor een horecazaak. De vier volgende lagen zullen veertig assistentieflats en vierentwintig luxeflats herbergen. Op de bovenste verdieping komen vier tot acht penthouses.”

“Het definitieve aanzicht van het gebouw ligt nog niet vast, maar door de U-vorm zal een maximaal aantal flats zicht bieden op het Kempisch dok”, zegt Luc Neefs nog. “Het ontwerp zit in de laatste fase van ontwikkeling, met de bouwaanvraag die ongeveer in december ingediend zal worden. We hopen in april 2016 te kunnen starten met de sloopwerken, en meteen daarop te beginnen met de bouw.”

De bouwwoede op het Eilandje is intussen al enkele jaren bezig, maar ook het gebied tussen de Cadixwijk en Antwerpen-Dam zal volgens het Gemeentelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan in de komende jaren onherkenbaar veranderen. Zo start in mei van volgend jaar de bouw van het ZNA-ziekenhuis aan het Kempisch dok: goed voor 65.000 vierkante meter en 135.000 patiënten per jaar. Dat ziekenhuis, met een centrale toren van negentien verdiepingen, zal geflankeerd worden door twee nieuwe woontorens die met hun 80 meter bijna even hoog zullen reiken. De Kempenstraat aan de zuidzijde van het dok wordt geknipt. De aanpalende vrachtwagenparking krijgt een groene invulling en een tramlijn, die het Eilandje en het ziekenhuis moeten ontsluiten.

D’ieteren zoekt momenteel nog een sales advisor voor Antwerpen.
                          De online vacaturetekst vind je hier.

porsche_salez.jpg

heeft toch veel met ingesteldheid te maken denk ik! Ikzelf werk in loondienst, en doe nog steeds mijn job met de glimlach, ook al is dat niet altijd simpel…
                            Vandaag in totaal ongeveer 15 minuten pauze gehad (genomen) omdat net om 10.00u en om 12.00u er klanten aan mijn balie stonden. Ik kan deze buiten kijken, of verder helpen, en een half uurtje later iets eten.
                            Vriendelijk zijn kost niks, en of er nu een klant voor mij staat met een VW lupo of een Audi Q7, dat blijft hetzelfde! Natuurlijk zijn er ook mensen die zelf al vol arrogantie binnenkomen, dan is de vriendelijkheid van mijn kant ook al wat minder… :what:
                            Be happy in your work, anders ben je verkeerd bezig! En als je tegen je zin moet gaan werken, dan duuuuurt de dag toch zoooooo lang…

😀

en soms krijg je er een héél goede klant bij, het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten

[quote=”Gunn” post=132454]Ergens heb je zeker gelijk bccars. Tzal wel aan mij liggen want ik ben altijd gewoon geweest als kleine zelfstandige om mijn klanten altijd (voor zover het kon) verder te helpen, al was het bijna nacht.[/quote]

Als zelfstandige weet ik helaas perfect wat je bedoelt 🙁
                                Maar we kunnen niet hetzelfde verwachten van mensen die geen zelfstandigen zijn en in loondienst werken denk ik. Misschien moeten we er zelfs van leren, want uiteindelijk laten we door onze goedheid en flexibiliteit soms van ons profiteren vrees ik. En vaak krijg je nog stank voor dank ook !

Ergens heb je zeker gelijk bccars. Tzal wel aan mij liggen want ik ben altijd gewoon geweest als kleine zelfstandige om mijn klanten altijd (voor zover het kon) verder te helpen, al was het bijna nacht.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.