Openbaarheid kentekenregister?

Home Forum Zeverhoekje Openbaarheid kentekenregister?

• Maker
    Discussie
  • Hoe openbaar is het kentekenregister eigenlijk?

Voorheen kreeg ik al post op naam van apk-bedrijven en Porsche dealers.

Maar nu ook al van opkopers ”U heeft een 911 en …” :wtf:

Weten jullie toevallig wie er allemaal toegang hebben tot die gegevens in NL en BE? :think:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik bedoel maar, dan trachten we er een beetje terughoudend mee om te gaan (de buren wisten het niet eens na 10 jaar), maar een beetje crimineel weet (als ie wil) precies wat waar staat. Nou ging ik er al vanuit dat ze je precies weten te vinden als ze je moeten hebben, maar vind het toch wel schokkend dat die gegevens blijkbaar zo maar ‘vrijelijk’ beschikbaar zijn. Ofwel, onze overheid maakt dus blijkbaar handel met onze privacy en veiligheid. :ass:

0

mart heeft een geel kenteken dacht ik? dus die valt onder NL wetgeving. maar je komt op de openbare weg, dus …
        eens iemand post vat op een locatie waar veel porsches samentroepen (best, boxstel, …) hoef je niet meer te doen dan foto’s maken aan de ingang (of voor de luiaards online zoeken op ondermans foto-albums).

PS ik zou me idd ook zorgen maken indien een wildvreemde weet wat er in je garage staat en je daarover aanspreekt of -schrijft :bounce:

0
        Wim

Voor ons als RDW lid alles. 😉

Voor België zou ik het niet weten. 😳

0

Wat volgt geldt voor Belgie :

tiens tiens tiens… en ik die dacht dat er geen gegevens mochten uitgewisseld worden … blijkbaar bestaan er toch procedures … of Uwe handelaar die heeft gevolgd, weet ik niet. Je kan altijd klacht indienen bij http://www.privacycommission.be. De documenten staan op hun website. Ik zou het toch overwegen.

http://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving/gegevensuitwisseling/definities_en_procedures

De procedure

1. De instelling die toegang wil krijgen tot het bestand van de DIV moet een bepaald aantal documenten invullen en terugsturen naar de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer (Drukpersstraat 35, 1000 Brussel). Deze documenten zijn beschikbaar op de website http://www.privacycommission.be, rubriek “Machtiging aanvragen > Sectoraal comité voor de Federale Overheid”.

punt 2 en 3 weggelaten, zie link voor volledige informatie

4. Onder voorbehoud van de instemming van de genoemde begunstigde met de afspraken in de door de DIV voorgestelde overeenkomst, alsook met de bepalingen van de informaticalay-out (de begunstigde / de ontvanger maakt zijn akkoord kenbaar door terugzending van de 2 door hem ondertekende exemplaren van de opgestelde overeenkomst naar de DIV), start de IT-afdeling van de FOD Mobiliteit en Vervoer de testfase van de elektronische gegevensuitwisseling op.

punt 5 weggelaten

6. De genoemde overeenkomst wordt in de rubriek “Wegverkeer > Inschrijving van voertuigen” van de website van de FOD Mobiliteit en Vervoer bekendgemaakt.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.