Openen kofferdeksel met platte accu 991

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 Openen kofferdeksel met platte accu 991

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Lap, ´t Is dan gebeurd..
      Ik krijg de Porsche 991.2 niet meer open omdat de accu leeg is.
      Ongeveer een maand niet mee gereden.
      Kan ik het kofferdeksel openen om de accu te heropladen ?
      Ik keek wel op youtube, maar het gaat telkens niet over de 991.2 met een sleutel in de vorm van -jawel- een 911.

      Kunnen jullie bijstand op afstand verlenen ?
      Hartelijk dank.

      Hinske.  

       

        Hinske , je kan dit met een jump start doen , ik veronderstel dat je deuren open zijn !!! zoniet steek je sleutel in deurslot draai open en gelijktijdig aan de deurkruk trekken probeer dit zowel linkse als rechterdeur .
        Voor een jumpstart zie onderstaand filmje .
        (PS) voor een jumpstart heb je wel een 12 volt battery nodig dit gaat niet met een cetex lader .
        Lukt dit niet geef je nog maar eens een gil er zijn nog mogelijkheden maar dan moet je heel wat demonteren zoals je voorbumper en kan je aan de kabel trekken .

          Aan de achterkant van jouw sleutel in 911-vorm zit een baardsleutel.
          Hiermee maak je de deur manueel/mechanisch open.
          Dan volg je de procedure om ofwel te jumpstarten ofwel de klep te openen met een hulpbatterij ofwel een druppellader aanhangen.

           

           

            Beetje suf van Porsche dat ze dat nog steeds niet in orde hebben.
            Mijn BMW stond laatst 4 maanden stil starte zonder probleem.
            Een vriend van mij die vast zat in Colombia bij begin Corona had zijn BMW op een parkeerplaats staan bij Schiphol.
            Na 8nmaand ben ik die toen al 8bjaar oude BMW gaan ophalen. Die starte ook gewoon na 8 maanden buiten staan.

              Dank u wel, mannekes (of moet ik zeggen heren).
              Mocht ik in mijn poging(en) vastlopen dan trek ik weer aan de bel.
               

                Ja !! momenteel kunnen wij nog een beetje onze plan trekken met de oudejes , de moderne word al wat moeilijker of je moet al de software hebben .
                Buurman heeft problemen met zijne elentrike mercedes hij is de wanhoop nabij  mercedes  krijgt het probleem niet opgelost en doet beroep  op exsterne firma .Ook Renault zit met dit probleem .
                Nog een beetje en je en je moet ze binnen brengen bij UZ Leuven .

                  Tsja, waar is de tijd gebleven hey, een sleutelke in de deur steken en omdraaien en aan het kofferbak hendeltje trekken … vroeger was alles zo eenvoudig … ik leef dan ook een ouwerwets bestaan …

                    Ondertussen volgde ik braaf jullie instructies:
                    -Sleuteltje uit de 911-modelsleutel gehaald, portier geopend (na enkele vergeefse pogingen).
                    -Klepje vooraan linksonder in de auto geopend, rode ´fiche´ naar buiten getrokken.
                    -Accu uit mijn Toyotajeep gehaald, laadkabels aangesloten: + aan rode ´fiche´ en  – aan de ´massa´(aarding) van de deurklink.
                    -Drukken op sleutelknop voor openen van kofferdeksel; koffer = open.
                    -Acculader aangesloten, en na enkele uren accu weer volledig gezond, lijkt me.  De C-Tek bleef wel een 4 á 5-tal uren op stand 2 staan (en gaf al 11,74 Volt), maar nu na een nachtje staat ie op 6.

                    Nogmaals dank, porchisten.
                    Ik zette alles op een rijtje als ´reminder´ (voor mezelf  als technisch onervaren pipo).

                     

                      graag gedaan

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.