Opfrissing velgen RSR look

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Opfrissing velgen RSR look

• Maker
    Discussie
  • Vandaag mooi weer en ik had een vrije middag (uiteraard wel standby voor de klanten) dus ik dacht, laat ik mn keuringsvelgen voor mn 911 Iroc projectje eens opfrissen.

Er komen eigenlijk 17 duims driedelige fuchsen op maar om naar de keuring te rijden heb ik uiteraard de originele velgen van de wagen nog liggen, die heb ik vandaag in RSR look gezet.

Nu zit ik wel met de vraag wat te doen met de centercaps ? zilver of zwart ?

sorry voor de blackberry kwaliteit van de foto’s

IMG00101-20120315-1227.jpg

IMG00098-20120315-1208.jpg

IMG00102-20120315-1820.jpg

IMG00104-20120315-1821.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Anoniem

Ja soms zijn het moeilijke beslissingen die je moet maken.
      Aan de andere kant zijn het ook luxe problemen en dus ook weer niet zo belangrijk.
      Momenteel rijd ik nog met mijn turbo en kan ik nog wat rondkijken en nadenken intussen.

Dat zijn idd overwegingen die je moet maken, als t zowiezo een totaalrestauratie gaat worden kan je idd beter naar origineel gaan, in mijn geval brachten de flatnose onderdelen genoeg op om de nieuwe kit te betalen, én ik had het voordeel dat mijn achterspatborden erg goed gedaan waren en dat de bodem en dergelijke goed was, dus bij mij kwam het aan op:
        -andere bumper voor en achteraan plaatsen
        -andere spoiler
        -volledig opnieuw lakken
        -interieur naar wens aanpassen en de technische kant in orde zetten

Moest ik voor restauratie naar origineel gekozen hebben was ik heel wat meer budget kwijt geweest…

Anoniem

Ja zo heb ik er al 1 😥 vandaar dat ik denk om te gaan restaureren inclusief nieuwe bodem en dergelijke. Kost dan veel geld als het goed moet zijn.
          Om dan tegelijk naar niet origineel te gaan is niet verstandig vrees ik.

Goed rondkijken op de koopjessites, zoeken naar een flatnose, die kosten meestal niet erg veel en dan gaan kijken naar de toestand, je moet je er wel van vergewissen dat de basis goed is, als je die aanvaardbaar vind dan kan je het overwegen…
            Maar goed uitkijken, want wagens die zo verbouwd zijn naar flatnose hebben vaak (niet altijd) een schadeverleden.

Anoniem

Ik ben zelf ook helemaal weg van de brede porsche’s.
              Ik heb al gedacht de mijne (turbo 1986) om te bouwen a la singer.
              Ik vrees echter voor een te felle waardevermindering na ombouw 😥
              Zoiets als de uwe kopen in slechte staat en dan zelf terug opbouwen is dan verstandiger denk ik.
              Maar waar vind je zoiets ❓

deze staat al zo breed van in de seventies dus, t zal wel lukken.
                Vandaag nog een terratrip en een terraphone op de kop getikt om in de RSR in te bouwen.

terratrip2.jpg

Anoniem

Als hij al zo is gekeurd geweest zal het geen probleem zijn denk ik.
                  Als je nu nog een auto zoveel verbreed dan is het wat anders vrees ik 😥

is zo al elk jaar gekeurd geweest, ophanging is nog steeds origineel, velgen zijn zo breed dat ik geen spoorverbreders nodig heb én de bandenmaat staat vermeld op de keuringspapieren, dus in principe kunnen ze niet echt veel zeggen, en ze hebben dat tot op heden ook niet gedaan, maar het is nu wel enkele jaren geleden dat hij gekeurd geweest is, maar ik voorzie geen problemen… En anders is het oldtimer of rallykeuring.

Anoniem

[quote=”mcklusky” post=93151]binnenkort meer foto’s, hij moet voor de zomer gekeurd zijn en bollen ;-)[/quote]

Hoe regel je de keuring ❓
                      De achterkant is toch serieus verbreed denk ik.

[quote=”mcklusky” post=93202]Dit is een blijver Koen,[/quote]

Kijk , dat hoor ik nu graag :respect2:

Dit is een blijver Koen, heb hem al enkele jaren en hopelijk mag hij nog lang blijven… ik bouw hem helemaal naar mijn wensen.
                          Oliekoeler is intussen ook binnen, volgende week kunnen we de motor gaan inbouwen en weer alles gaan afbouwen.

Echt een vette bak geworden .
                            En ik ben voorstander van die groene velgen , al zijn die andere ook lekker .
                            Benieuwd of deze wagen deze keer wel bijgehouden wordt en onze David en Katrien eindelijk mee gaan rondbollen in een Porsche :driver:

binnenkort meer foto’s, hij moet voor de zomer gekeurd zijn en bollen 😉

Echt propere porsche David, ben blij dat ik er eindelijk wat meer foto’s van zie.

Anoniem

Zwart is inderdaad :puke:
                                  Het zijn de zwarte centercaps van mijn andere velgen.
                                  Nu even zoeken naar de juiste kleur om de centers grijs te spuiten.
                                  Zal wel een RAL kleur zijn denk ik. De velgen zijn gepoederlakt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.