Opge-LUCHT – 911 erbij : een ’83-er SC Grand Prix Weiss

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Opge-LUCHT – 911 erbij : een ’83-er SC Grand Prix Weiss

  • Maker
    Discussie

  • Geert Trippas
    Deelnemer

      Hier is ie dan, de trotse en supertevreden nieuwe eigenaar van deze beauty :

      Verhuisd van een PFB-forumlid naar een forumlid,
      verkoper en nieuwe eigenaar gelukkig !

      Thanks to PFB :first:

      Een 4-tal jaar geleden hadden we besloten om de zoektocht naar een 911 starten.
      Tijdens de zoektocht op het PFB terecht gekomen en sedert dien er nog geen minuut spijt van gehad.

      Destijds de pro’s en contra’s tegen elkaar afgewogen en een bewuste keuze gemaakt voor een 996 cabrio -projectwagen. (wagen met gedemonteerde defecte motor).
      xx-aantal maanden verder de 996 eindelijk terug op punt gekregen en daarna enkel genieten.
      Vervolgens zijn we zoveel mogelijk beginnen deelnemen aan de forum-events zoals de LTP’s , Dinslaken-trips, P-Puur meetings, de cars & coffee’s, enz.
      Kortom , we hebben ons geamuseerd en hebben veel enthousiaste liefhebbers leren kennen en vrienden gemaakt :up:

      Wij zijn tevreden met onze 996 en ie voldoet aan al onze verwachtingen.
      Dus ook niet meteen de behoefte om hier iets aan te wijzigen , gezien de energie die we ingestoken hebben en de goede herinneringen die we er al van hebben.

      Doch sedert de kinderjaren heb ik ook altijd een zwak gehad voor de luchtgekoelde Porsche 911. Eén van DE iconen in de automobielgeschiedenis. Als kind zijnde er altijd naar opgekeken en vooral de SC stamt uit die periode.
      We waren al een tijdje rustig aan’t uitkijken naar een luchtgekoelde , doch met de huidige vraagprijzen is het uitkijken geblazen om je niet te laten vangen door een serieuze financiële miskoop !
      Reeds enkele wagens gewikt en gewogen, doch de ‘klik of match’ die we zochten bleef uit.

      Tot vorige week zondag , nog nagenietend van de Bloesemrit in Alken waaraan toch wel aardig wat mooie G-modellen deelnamen, we plots de forumpost van ‘911addcict’ ( Hugo) tegenkwamen.
      Het was een mooie omschrijving van een liefhebberswagen die te koop aangeboden werd en het sprak ons onmiddellijk aan.
      Als de wagen in werkelijkheid zo mooi was als op de foto’s , dan zou de knoop snel doorgehakt worden.

      En ja hoor , de SC ziet er werkelijk nog toppie uit , ondanks zijn flinke km-stand.
      We waren meteen verliefd , op de wagen …
      Men ziet onmiddellijk dat de wagen goed onderhouden werd, alles ziet er nog strak en hard uit , de historiek en de vorige eigenaars van de wagen zijn gekend , de wagen rijdt zoals het hoort :driver: en heeft de revue gepasseerd bij CCR en 991-Rescue.
      De bodemplaat ziet er onverwacht goed uit , mechanisch OK en het onvermijdbare drupje olie is ook aanwezig 🙂
      De wagen is geen showroomwagen , maar dat was ook niet waar we naar op zoek waren.
      De wagen ziet er gewoon goed uit en is bovendien uitgerust met een ongeschonden interieur, schuifdak, zéér goedwerkende airco én met de Fuchsen naar ons hart in een perfecte staat :coolness:
      Alles functioneert aan de wagen zoals het hoort en slechts een aantal kleinigheden moeten we eens aanpakken , maar niet nu …
      Eerst gaan we ervan genieten :happydance:
      Intussen zijn we de technische schouwing reeds gepasseerd met glans en is ie ingeschreven op O-platen.

      De wagen zal door heel wat forummers al IRL gezien zijn en in de toekomst zullen er nog wel talrijke gelegenheden komen waar we elkaar gaan ontmoeten.

      Momenteel gaan we héél spaarzaam om met de wagen en staat ie te pronken in onze garage , want de 911 SC gaat nog 1 maal terug naar de vorige eigenaar voor een speciale gebeurtenis.
      Helaas kan ik er dan zelf niet bij zijn (even een Toscana-tripje maken :coolness: ) , doch de wagen zal zoals beloofd beschikbaar zijn.

      Hugo, nogmaals bedankt voor je eerlijkheid en we zullen je goede zorgen en toewijding aan de wagen verder zetten ! :hail:

      Geert

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
      • Ik moet echt mijn leven gaan reorganiseren, een beetje minder werken misschien en wat meer op het forum.
        Ik heb dus gisterenavond Geert gezien ,,, en ik wist het NIET.

        PROFICIAT!!!!!!! :first: :first: :first:

          Bedankt om jouw versie te hebben medegedeeld.
          Veel rijplezier

            De SC targa van 1982 zag er van buiten zeer goed uit na recent te zijn herspoten (van grijs naar zwart). Ik kocht hem voor 10K€ in 2002. Het enige wat ik zogezegd moest doen, was het interieur opknappen en eventueel de koppeling vernieuwen. De wagen was mij aanbevolen door een kennis die er zogenaamd wel wat vanaf wist.

            Nadat ik vol goede moed aan het (ronduit stinkende) interieur was begonnen (gezocht naar nieuwe deurpanelen, vernieuwen van de zetelbekleding door een specialist…) had ik de 911 bij een specialist afgeleverd (Peter Van Caeckenbergh heette hij denk ik, een toen vrij jonge kerel) om de koppeling aan te pakken, bleek dat er wel meer aan de hand was. Eerst mechanisch, dan structureel. De wagen had ernstige roestproblemen aan de dorpels, wellicht na een ongeval. Ik had er ondertussen 7K€ ingestoken, schat ik.

            Toen kwam de BMW Z4 uit en heb die besteld (toenmalige 986 Boxster bekoorde me niet en de 987 Cayman bestond ook nog niet). Uiteindelijk heb ik de auto overgelaten aan een mechanieken die wist waar hij aan begon, met veel verlies trouwens: voor 7K€. Dus 10K€ deficit! :loser:

            Wellicht koop ik ooit nog wel eens een 964, maar die zal verdraaid in showroomstaat moeten staan!

              Tzal zwart worden dus, en buiten grand prix Weiss.
              Als je spreekt over “geen goede basis”, bedoel je daarmee dat je er teveel kosten moest aan doen?
              Of te ver om nog te maken?
              Momenteel krijgt de motor een volledige revisie.
              Ikzelf ben heel het interieur aant strippen (wist je al)
              Ik hou enkel nog de onderdelen die goed zijn bij.
              Na dit ga ik dus onderstel verwijderen. Daarvoor ben ik op zoek naar zo’n carroseriewagen.
              Daarna gaat hij integraal naar ccr ( hebben een voorlopige overeenkomst ) voor ergens oktober/november binnen te brengen.
              Hopelijk heb ik geluk…..

                Van waardebepaling weet ik weinig. Maar ik zou mijn goesting doen. Op een witte koets is beige nog ok, op een rode niet echt… Zwart zal weinigen afstoten.

                Ik ben ooit aan een SC targa ’82 begonnen die in zwart herspoten was vooraf. Het interieur was karmijn rood. Uiteindelijk was de auto geen goede basis en heb ik het project stopgezet.

                  Just, was niet gaan kijken naar omschrijving bij verkoop.
                  Ik twijfel nu om origineel (zie bijvoegsel) te gaan of toch zwart (dochter vindt dat mooier)
                  Zou dat een verschil kunnen geven in waardebepaling?

                  Attachments:
                  • image.jpg
                  • image-2.jpg

                    Het interieur is zwart: 911SC 1983 te koop

                      Hey Geert,
                      Proficiat.
                      Ik heb zelf 1 van 82 recent aangekocht. Originele kleur carrosserie zou ook grand prix weiss moeten zijn (momenteel rood).
                      Ben hem volledig aan het strippen. Ik dacht dat intitieur zwart was maar blijkt nu bruin leder en beige tapijten te zijn geweest. Overspoten met verf.
                      Mijn vraag is: is jouw interieur ook bruin met beige?
                      Indien ja: zou je een paar foto’s kunnen doorsturen van het interieur aub.

                      Grt
                      Pedro (alias Libero)

                        Dank U voor de positieve feedbacks en we zullen nog wel eens ene op. :drink:

                        Morgenochtend gaat ie nog 1 maal terug naar de vorige eigenaar.
                        Van die gelegenheid zullen we enkele foto’s van laten nemen en hier posten.
                        Doch na de Toscana trip …

                          Hey Geert, proficiat met je mooie aankoop! :applaus:
                          Ik hoop hem binnenkort eens IRL te bewonderen :up:

                            sorry voor mijn late reactie, ik vind hem super, dikke dikke proficiat met je aanwinst en zoals je erover schrijft is het love on first sight
                            :respect2: :applaus: :up:

                              Proficiat Geert !
                              Veel rijplezier gewenst :driver:

                              Fijn dat ons forum weer geholpen heeft twee Porsche liefhebbers blij te stemmen !

                                Geert,

                                Leuk te lezen dat de wagen bij menig Forummer in de smaak valt.
                                Ik vond hem schitterend en heb er veel plezier aan beleeft.
                                Toffe aan het Forum is dat hij in handen is van een Porscheliefhebber die hem in goede staat zal houden.
                                Deze wagen verdient het om nog jaren gekoesterd te worden, en biedt daarvoor het echt klassieke luchtgekoelde pure rijplezier.

                                En alvast een dikke dank je wel dat ik hem voor de speciale gelegenheid nog 1 maal mag gebruiken.

                                Groeten.

                                Hugo (911 addict)

                                XXX

                                  Knappe wagen Geert, genieten maar :up: :up: :up:

                                    Mooi verhaal, gefeliciteerd!! :up:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.