Opgelet met Plastidip

Home Forum Zeverhoekje Opgelet met Plastidip

• Maker
    Discussie

• Wim

Even een waarschuwing over het gebruik met plastidip.

Een klant van ons dacht dat het leuk zou zijn om zijn BWM achterspoiler in de rode Plastidip te zetten.
      Dus koopt via internet het produkt en gaat aan de slag.
      Nadat hij dit gedaan had bleken de reacties van familie en vrienden niet zo positief.
      Dus hij deze morgen het spul verwijderd, komt in paniek naar ons met het volgende achterblijvende resultaat 😥

Alles geprobeerd met speciale poets e.d maar zonder resultaat, wat achterblijft is een Barbie spoiler.
      Dus spuiten van spoiler is enige oplossing om dit weer goed te krijgen.

Niet leuk voor eigenaar, en jullie zijn gewaarschuwd voor je het op de lak van jullie lieveling gaat gebruiken.

Firma is aansprakelijk gesteld, en oplossing zal ik in verloop van tijd hier plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • J

Bladerunner, velgen zijn geen probleem hoor.

Attachments:
        • IMG_2376.JPG
        • IMG_2375.JPG

Met de hogedruk reiniger en de lans voor klinkers is het er zo af.
          Heb het even op mijn grill gehad van mijn merz, maar was niet sterk genoeg. 1 steentje en er was al beschadiging aan de plasti dip.

Ik had nog oude velgen liggen , winterbanden erop en van het weekend gespoten met MOTIP (removable coating).
            Kinderspel en knap resultaat. (veel sneller dan altijd banden veranderen)

Attachments:
            • IMG_2943.JPG

Ik heb eens velgen gekocht gehad waar de plastidip opzat.
              Was zwarte op originele BMW velgen.
              Ik heb het eraf gedaan en de velgen verschenen als nieuw vanonder de dip.
              Gaat er wel moeilijk af, neem maar minimum een uur per velg.

Mijn madam wil plots zwarte of antraciet velgen op haar Mini Countryman. 🙄 🙄
                De wintervelgen kunnen er nu toch op, dus dacht ik OK, even laten spuiten of poederlakken. Maar…, kostprijs 80 euro per velg. 😐
                “OK schat wat denk je” vroeg ik.
                “Maar ja, als ik ze dan volgend jaar toch maar terug origineel wil?” 😯

Dus dacht ik aan Plasti Dip, iemand ondertussen ervaring met dit product op velgen?

Had ik ook gelezen.

Ben al lang van zin om de velgen van de 944 te plastidippen. Het komt er echter niet van en soms denk ik om ze gewoon terug te spuiten met verf. (zomervelgen)
                  De wintervelgen eventueel zwart dippen maar om te laten glanzen heb je dan weer die glossifier voor nodig. Heb je daar ervaring mee?

Even iets belangrijk meegeven ivm plastidip primer. Als je deze gebruikt dan is de plastidip niet meer verwijderbaar! Staat ook letterlijk op de bus.

PB

Ik heb zelf ervaring met Plastidip op de velgen van mijn Audi, het is simpelweg te fragiel (net als wrappen) om er een ganse wagen mee te doen. Het is ook om die reden dat de Boxster van The Misses niet geplastidipt is geworden.

[quote=”porsche” post=143297]Ik heb nog niet zo lang geleden bij het verwijderen van een wrap op een Porsche kofferdeksel (1 dag oud) omdat de klant niet tevreden was van het resultaat de vernis zien loskomen op sommige plaatsen..[/quote]

Dan is dat kofferdeksel vast en zeker eens (niet goed) overgespoten 💡

De roze vindt ik meer iets voor Astrid Bryan.

Keuze Plasti Dip of Wrap.
                          Aan beide zaken zitten voor en nadelen.

Ik heb nog niet zo lang geleden bij het verwijderen van een wrap op een Porsche kofferdeksel (1 dag oud) omdat de klant niet tevreden was van het resultaat de vernis zien loskomen op sommige plaatsen.
                          Ook niet leuk natuurlijk.

Persoonlijk vind ik het leuke zaken om accenten te leggen, zowel de wrap als de plasti-dip maar om je wagen nu volledig te laten doen, daar ben ik niet echt fan van.

Een kennis van me die zijn Porsche dagelijks gebruikt heeft vorig jaar in November zijn velgen laten Plasti Dippen in mat zwart met als enige reden deze te beschermen tegen de winterse toestand. In Maart dit jaar werd de Plasti Dip terug verwijderd en dat vind ik dan weer wel een geweldige toepassing. Zo heb je ook een voordelige oplossing om je velgen eens in een ander kleurtje te zetten.

[quote=”porsche” post=143268]
                            Het blijft speciaal natuurlijk 😀

Speciaal ? Ik vind het gewoonweg fantastisch in dat blauw met die zwarte velgen ! Dak ben ik minder zot van.
                            Weet alleen niet of ik het zelf zou durven. En al zeker niet volledig met plastidip.
                            Zou laten beplakken met folie niet veiliger zijn ?

Als ik ooit mijn wit beu ben dan laat ik hem doen in het roze. Doet me denken aan een 964 RS die ik ooit als snotaap gezien heb op een trackday op circuit Zolder. ‘t is alleen een kwestie van durven natuurlijk !

pink991.jpg

Ik vernam van de verdeler (www.plastidipping.be en http://www.plastidip.eu) dat de oorzaak bijna zeker bij de verdunner ligt.

Pasti Dip wordt namelijk in de detailhandel verkocht in spuitbussen, voor de doehetzelver en daar stelt het probleem zich niet.

Professioneel wordt het aan carrosserie en tuning bedrijven verkocht in Liter bussen. Dit product kan dan verdund worden met Plasti Dip Thinner. Hier dienen de juiste verhoudingen in acht genomen te worden.

Vermoedelijk is het daar misgelopen omdat Thinner een agressieve inwerking heeft op lak indien niet juist toegepast.

Er staat trouwens duidelijk vermeld, ik citeer:

Het gebruik en toepassing van PlastiDip Thinner is voor eigen risico. Doe eerst een test. De voorbehandeling en coating omstandigheden van PlastiDip in combinatie met PlastiDip Thinner beïnvloeden het resultaat van de coating en vallen buiten de verantwoordelijkheid van ClassicInternational. ClassicInternational wijst iedere verantwoordelijkheid voor, tijdens en na het opbrengen van PlastiDip af en aanvaardt geen aansprakelijkheid bij schade.

Ik vrees dat het daarom moeilijk zal zijn om de fabrikant aansprakelijk te stellen. Deze bevindt zich dan ook nog eens in Amerika dus, begin dit maar te bewijzen dat het hun fout is. 😕

Anderzijds las ik in de begin post van Wim dat de klant het zelf heeft gedaan, en zijn bestelling online heeft gekocht, dan veronderstel ik dat het gebeurd is met een spuitbus die je ook in de detailhandel kan kopen.

Men adviseerd in de gebruikshandleiding wel eerst een Plasti Dip primer te gebruiken. Dat zijn natuurlijk allemaal elementen die in je nadeel kunnen pleiten bij een klacht als zou blijken dat je deze niet nauwkeurig hebt opgevolgd natuurlijk.

Het blijft speciaal natuurlijk 😀

Wim

[quote=”911_NL” post=143028]Nu is de verkleuring op de lak van een kunststof spoiler .. wellicht gebeurt dit niet op de lak die op metaal zit :coolness:[/quote]

Het is geen kunststof spoiler olaf, maar een geheel met de achterklep, dus metaal.

Verder vandaag spoiler geschuurd, en de plastidip is dus volledig in de lak gedrongen en niet zo maat boven op.

Mja, PlastiDip was oorspronkelijk wel niet bedoeld om op lak te spuiten … :mrgreen:

[quote=”911_NL” post=143028][quote=”python” post=142980]Das niet zo netjes nee ,stel dat die zen hele auto gedaan had .[/quote]

Dan waren we waarschijnlijk wat wijzer geworden 😉

Nu is de verkleuring op de lak van een kunststof spoiler .. wellicht gebeurt dit niet op de lak die op metaal zit :coolness:

En nee, ik ga niet de proef op de zom nemen ….[/quote]

+1 Olaf ik zit ook in die richting te denken .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.