Opgelet oplichter aan het werk via carrosseriebedrijf

Home Forum Porsche Talk Opgelet oplichter aan het werk via carrosseriebedrijf

• Maker
    Discussie
  • Onder het motto een gewaarschuwd man is er 2 waard….oplichter aan het werk met een fake carrosseriebedrijf in Welle genaamd retro classic speed shop, vraagt voorschotten maar levert geen enkele wagen op, koopt velgen en accessoires in maar betaald geen leveranciers…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Kerel was zo flink om op facebook de grote jan uit te hangen, op te scheppen met allerhande luxeartikelen (was alweer in blijde verwachting van zijn oude jongensdroom een nieuwe panamera die afgeleverd zou worden door Carrera motors) en zijn nieuwe vriendin. Bood oa garagemateriaal, velgen aan via verkoopsites, plaatste een zoekertje waar hij werk zocht aan zee als kelner – een job waar hij zogezegd 18 jaar ervaring in had – uiteraard met kost en inwoon zodat hij zich niet hoefde in te schrijven. Vervolgens zijn we de dame in kwestie beginnen googelen en zo te weten gekomen dat hij in De Haan verbleef. Politie van De Haan heeft hem vervolgens opgepakt en naar Denderleeuw over gebracht voor verhoor. In dat verhoor heeft hij plechtige beloofd om het nooit meer te doen en alle schade te vergoeden. Uiteraard is daarmee volgens de Belgische magistratuur alles opgelost…..case closed. Dat zijn bmw break niet ingeschreven, gekeurd was en voorzien was van nummerplaten die hij ergens leende bedekken ze met de mantel der liefde. Wagen staat ondertussen in de 4de garage alwaar ze ons al 3 maanden beloven dat hij “volgende week” klaar is.

En? Nog nieuws in deze zaak?

Idd blauwe targa

Maar heb je je bolide al terug kunnen halen of is deze nu ook zoek?

Is de wagen van topic starter een blauwe 911 targa g model ?

maar daarmee weten we nog steeds niet hoe die kerel heet, hoe hij eruit ziet, …

Mushroom, als je ooit politieke ambities hebt…

mijn stem heb je !

Ik heb de zaak niet zo gelaten hoor, ik heb geprocedeerd en de zaak gewonnen. De onderkruiper heeft wel nog eerst even geprobeerd om mij 60k te laten aftikken. Gelukkig heeft de rechtbank dat verhaaltje weten te doorprikken.
                    De 50k die ik eiste stond gewoon zwart op wit, daar was geen speld tussen te krijgen, maar toch proberen hé?
                    ‘t Ding met die sujets is dat zij anders redeneren dan normale mensen. In hun “wereldje” hebben ze pech gehad, maar de volgende keer gaan ze wél kunnen laten zien welke zakenmannen ze wel niet zijn. Dan gaan ze wél aan de hele wereld kunnen tonen hoe grandioos ze wel niet zijn. Als ze dan weer op de fles gaan -terug een hoop mensen meetrekkend- dan hebben ze weer domweg pech gehad, maar de volgende keer is de goeie keer… etc…

Pas op, deze viel dan nog mee, dan heb je nog de echte zotten die er vanalles gaan bij fantaseren :first:
                    Wete, als ik een bedelaar 5 euro geef dan geeft mij dat een goed gevoel. Als diezelfde bedelaar mij bepikt voor 5 euro wordt dat goed gevoel een slecht gevoel, nochtans is de uitkomst voor mij hetzelfde nl. ik ben 5 Euro lichter. De manier waarop is alleen anders. Als je me bepikt, zelfs al is het maar voor één Euro, mag je je de rest van je leven aan weerwerk verwachten, tot ik die Euro terug heb. Eerlijk is eerlijk.

Soit, ‘t ging hier over ene die zag dat er geld omgaat in ouw bakken opknappen maar alleen dat geld zag en niet alles wat er bij komt kijken: personeel, kennis, infrastructuur, etc…

Dieven, leugenaars, oplichters en andere ratten moeten uit de maatschappij worden geweerd. Ze willen op het zweet van anderen, die heel hun leven eerlijk aan de kost zijn gekomen, zich nu op een slinkse manier zich verrijken zonder iets te hebben gedaan (behalve dan mensen oplichten).
                      @Mushroom: Niet blauw blauw laten deze zaak. Geef er alle aandacht en energie aan maar let op dat je jezelf niet ‘identificeert’ met de zaak en het je leven niet domineert of dat dit een obsessie wordt. Het is een tegenslag die je kan overwinnen al kan ik je ‘gevoel’ hierbij volledig begrijpen. Iemand in vertrouwen nemen en dan zo worden behandeld is vreselijk en laf. Iedereen kan in zijn leven eens ‘uit de bocht gaan’ maar in dit geval (oplichting) is dit niet per toeval. De recidive is blijkbaar een betreurenswaardige levenshouding. Die man heeft hulp nodig: eerst van justitie en dan geestelijke hulp om hem zijn schandelijk gedrag en wat er (eventueel) kan worden aan gedaan, onder ogen te laten zien. Stel je er op in dat, indien hij al zal (kunnen) worden geklist, het dan nog zal moeilijk zijn voor jou om iets te recupereren. Oplichters jagen hun ‘easy money’ zo door de schouw en…een kei…
                      Sterkte en ik hoop dat alles toch nog goed komt voor jou.

Wim

Voor alles zitten we op social media, maar om eens een bedrijf doorlichten of erachter googelen doen we dan plots niet. 🙁

Heb al zo dikwijls mee gemaakt dat mensen die ook bij ons geweest zijn voor prijsopvraag zich daarna te laten verleiden door iemand die het voor een lager bedrag deed, maar achteraf nog eens een X bedrag geld kwijt waarneem het goed/overnieuw te laten doen.

En dan nog liefst zonder BTW want scheelt 21%, en achteraf gene poot om op te staan.

Een paar voorbeelden zijn hier al eens voorbij gekomen. :popcorn:

+1 :what:

Je bent voor 3500 euro bestolen, en hopen dat hij je wagen (welke wagen zou dat zijn vraag ik me af) al niet verpatst heeft want dan ben je helemaal gepluimd.
                            Van dieverij gaat mijn bloed koken, dergelijke oplichters zouden hun slachtoffers dubbel moeten terugbetalen met de opbrengsten van dwangarbeid in gevangenschap….
                            :what: :what: :what:

Zelfs voor één Euro :first:
                              Zo’n “soort” moet je pakken, anders blijven ze gewoon verder doen.

Bedankt voor de info en dat is inderdaad pure oplichterij. Ik zou alleen maar met gevestigde waarden in zee gaan en dan nog ben je nooit helemaal zeker. Een kleine zelfstandige kan zomaar ineens de boeken neerleggen en daar sta je dan.

@Mushroom, ga je voor 420 euro weer die koe uit die sloot halen? :mrgreen: Sorry, je vraagt erom. :happy:

Aan de bedrijfsnaam in deze hebben we niet zoveel, daar de zaak opgedoekt is.

Is de (echte) naam van deze oplichter bekend bij iemand?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.