Opgelet oplichter aan het werk via carrosseriebedrijf

Home Forum Porsche Talk Opgelet oplichter aan het werk via carrosseriebedrijf

• Maker
    Discussie
  • Onder het motto een gewaarschuwd man is er 2 waard….oplichter aan het werk met een fake carrosseriebedrijf in Welle genaamd retro classic speed shop, vraagt voorschotten maar levert geen enkele wagen op, koopt velgen en accessoires in maar betaald geen leveranciers…

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • Hem voor de rechtbank trekken.
      ‘k Heb van zo ne gluiperd 50k te goed. Psychopaten heet dat. Zo’n mannen geloven hun eigen leugens. Moest je *zijn* verhaal horen, hij zou je een dienst bewezen hebben. Smerig volk, maar weinig aan te doen. Die begint binnenkort weer met een ander bedrijfje en klopt daarmee ook weer wat geld uit de mensen hun zakken.
      Spijtig dat de pm’s van het oude forum verdwenen zijn of ik ging zelfs achter mijn 420 Euro aan, al kostte het me een paar duizend Euro om ze te recupereren. Waardigheid, ‘t is weinigen gegeven. (laatste paragraaf mag gedelete worden hoor, not looking to stir the pot, maar zoals jullie zien is het van alle tijden en gebeurt het overal) :salut:

Je geld zal je waarschijnlijk kwijt zijn, hopelijk heb je de wagen snel terug…. bij een onderzoek zou heel de boel wel eens verzegeld kunnen worden en alles wat er binnen staat, zal binnen moeten blijven tot einde onderzoek…. Sta er op dat je de wagen ASAP terug kan gaan halen, als dat nog niet gebeurd is….
        Ik dacht dat ik die advertentie ook ergens gezien had, meen me zelfs te herinneren dat ik in mijn herinneringen heel Welle aan het aflopen was om me voor te stellen wie dit zou kunnen zijn of welke oude garage hij overgenomen had…. (Ben jaren naar HKD – tegenwoordig IKSOD geweest…, ken de streek dus ook een beetje)

Hopelijk komt alles goed!

Klacht ingediend, kerel staat echter ambtshalve uit geschreven…in mensentaal: heeft “toevallig” sinds 06/2016 geen gekende verblijfplaats meer in België.

Voor wat het waard is : ik geloof dit verhaal. Lijkt mij een schoolvoorbeeld van “misbruik van vertrouwen”. Lijkt er ook op dat dit niet de eerste keer (en waarschijnlijk ook niet de laatste keer is) dat dit gebeurd.

Heb je klacht neergelegd bij de politie?

Wij van Ninove en in contact met hem gekomen via flashy advertentie in magazine rondom dat bij de streekkrant zat. Terplaatse gaan kijken om een offerte te laten op maken en vastgesteld dat er 2 911’s stonden waar hij zogezegd mee bezig was, eentje dat in mijn ogen een waardeloze geplukte schaal was en een amerikaanse versie die volgens hem enkel binnen was om te polieren maar anyway toch laten vangen….navraag gedaan in de streek en idd niemand had er ooit al van gehoord.

Afgelopen maandag verder zitten speuren dat mijn neus lang was en info gevonden dat hij talrijke eerdere streken op zijn palmares had staan oa organisatie van een eetfestijn in naam als voorzitter van een Aalsterse karnavalsgroep…tuurlijk dat hij met de kaartenopbrengst ging lopen en de zowel de “klanten” als de rest van de groepsleden in de kou liet staan.

Zelfs de facebook pagina is verdwenen .

Ik ben van Denderleeuw en eerlijk gezegd heb ik nog nooit van deze zaak gehoord

Tuurlijk hebben jullie een punt om het verhaal te horen alvorens voor jezelf uit te kunnen maken of dit verzonnen is. Zou nooit de intentie hebben om iemand “zomaar” te beschuldigen en daarmee zijn zaak een slechte naam te geven. In dit geval wil ik enkel de mede porsche liefhebbers behoeden voor de praatjes van een zielige kwakzalver maar aangezien dit openbaar is wil ik hem ook niet wijzer maken omtrent het gerechtelijk staartje dat dit wss zal krijgen.

Wagen werd in het desbetreffend bedrijf afgeleverd op 25/5 met de afspraak dat carroserie werken + volledige herlakking aangepakt gingen worden en dit binnen een tijdspanne van 2 weken, hij zou er immers met zijn “personeel” fulltime aan de slag mee gaan. Vroeg en kreeg een voorschot van 2500 euro.

Tevens mooie praatjes dat er een fotoboek aangelegd ging worden en dat de werken aan de wagen ten allen tijde – na telefonische afspraak – bezichtigd mochten worden. Zo gezegd zo gedaan en na 1 week gebeld om de vorderingen te bekijken, helaas was zijn dochter dan net bevallen en kon hij ons niet ontvangen. Bij de 2de poging liet hij weten een paar dagen verlof te nemen om aan de drukte/succes van de zaak te ontsnappen. Vervolgens nam hij zelf contact op om te melden dat de toestand van de wagen slechter was dan bij aanvang gedacht: achterste binnenspatborden zouden vervangen moeten worden en dus wou hij nog een voorschot van 2000 euro, 1000 euro gekregen.

Die spatborden moest hij in Duitsland zelf ophalen – om de datum van op levering niet in het gedrang te brengen – aangezien ze niet op voorraad waren bij de gekende webwinkels.

Dit was goed verlopen, nieuwe afspraak gemaakt afgelopen maandag om de werken te zien. Kerel niet komen opdagen aan zijn locatie, na een 10 tal telefoontjes kreeg ik het bericht dat hij een ongeval had en in het ziekenhuis lag.

Stroomversnelling hoger geschakeld en zelf op onderzoek getrokken, eindconclusie aan de wagen werden behalve het verwijderen van de achterste lichtbalk, koplampen geen werken uitgevoerd.

Voila, doe ermee wat je wil maar ondertussen is zijn facebookaccount verwijderd en zal hij zich meer dan hoogstwaarschijnlijk in Welle niet meer voordoen als koetswerkhersteller. Elders in België misschien dan weer wel…

vandamme heeft een punt!

Veralgemening en mensen of bedrijven met de grond gelijk maken op sociale media is een ziekte van deze tijd en een beetje voorzichtigheid bij het uiten van beschuldigingen kan geen kwaad.
                    Graag de feiten delen met ons zodat we weten waarvoor we moeten oppassen.

Thx!

123

Ik vind dat je minstens een compleet verhaal moet kunnen bieden en vragen beantwoorden als je dergelijke beschuldigingen op een publiek forum zet.

Later meer, work in progress…

Vertel ons meer … wat is er gebeurd?

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.