Ophanging links squeaking

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Ophanging links squeaking

• Maker
    Discussie
  • Hallo forumleden,
    sinds enkele weken piept de ophanging van mijn Boxster als het versleten roest bed van mijn grootmoeder :puke:
    Na veel zoeken denk ik dat de control arm bushing moet vervangen worden. Ik heb al vele malen het euvel proberen op ter lossen met allerlei smeerproducten zoals WD40 of ZEP45, doch zonder resultaat.
    er was een moment dat het leek te lukken, alles gesmeerd, terug op voorste wielen, goed op en neer duwen en … geen squeaken 😀 Ik dacht dat het opgelost was. auto uit de garage , een toerke gereden, draai terug op den oprit en .. terug piepen. Heel de operatie herhaald, opnieuw oké, tot ik heen en weer aan het stuur draaide => nog harder squeaken.
    Heeft iemand gelijkaardig probleem gehad? Moet ik toch nog opnieuw proberen met de smeermiddelen of grote pijn (in de portemonnee) en de stukken vervangen? Zie foto’s bijgevoegd. Vermoedelijk gaat het om de bushing van de control arm (licht blauwe pijl))
    Graag jullie ervaring hiermee :respekt:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • dank voor de update ,en de informatieve prijsindicatie!

0

Hallokes,
        het euvel is opgelost ! :relaxman: en het was juist op tijd om mee te doen aan de zomersproetjesrit 😆
        In mijn eerste berichtje dacht ik dat het de verbinding was aangeduid door de licht blauwe pijl. Als test had ik deze los gemaakt en het squeaken was weg, dus dacht ik dat het die controle arm was (onderdeel A).
        Nieuwe gekocht en oude vervangen, maar wat bleek? Juist ja, nog steeds dat ge-squeak !. ruzie
        Even naar Carnewal gebeld (toffe gast die Gert) en mocht direct langs komen. de dag daarna mocht ik boxsterke al terug komen halen. Beide onderste draagarmen vervangen (onderdeel A). En gedaan met squeaken ! :relaxman:
        Gert had nog een set draagarmen liggen (weliswaar niet nieuw, maar nog zeer goed, afkomstig van iemand die regelbare draagarmen had laten steken). Kostprijs voor beide draagarmen : 284 € (excl. btw) zonder plaatsingskosten.
        Al bij al was ik dus zeer blij hiermee en kon ik met gerust hart naar de zomerrit

0
        PB

Dat is zéker geen slecht idee, hoe meer info we hebben,
          des te minder we geript kunnen worden. 😎

0

misschien is het wel leuk/informerend dat we in de mate van het mogelijke bij een herstelling/vervanging de andere forumleden een indicatie geven van wat het gekost heeft… Op die manier leren we beter in te schatten wat iets kan kosten indien we het ooit zelf tegenkomen, of als we naar een okkazie gaan kijken met bepaalde gebreken… of misschien zelfs om sneller aan te voelen wanneer iemand er ons probeert op te leggen… :mrgreen:

0

Probleem verholpen ! :relaxman:
              Beide onderste controlarmen vervangen (zie onderdeel A op vorige foto).
              De rubbers & bushing aan kant van longitudinal (body) waren versleten.
              Nu is het weer leuk om te rijden :driver: .
              Tot op de zomersproetjesrit !

0
              PB

[quote=”Mushroom” post=100451]Je had geen radio of zo? :sarcastisch :mrgreen: :happy:[/quote]

:happy: :happy: :happy: :mrgreen: :happy: :happy: :happy:

0

[quote=”Mushroom” post=100446]Is een gekend probleem bij 986 & 996.
                  In theorie de volledige armen te vervangen (is zo bij OPC), kost als ik me niets laten wijsmaken heb 1600 Euro.
                  Carnewal zou alleen de bushings vervangen en daar zou je gered zijn met 400 Euro. Nogmaals: prijzen die ik van horen zeggen heb…[/quote]

Ik heb indertijd € 1.200 betaald bij OPC voor het vervangen van de 4 draagarmen. Had wel geen probleem met “squeaking” zoals jij het noemt, was meer een “kloppend” geluid…

0

Mush nog juist een radio maar voor deftige boxen was het geld op . 😳 😉

0

Je had geen radio of zo? :sarcastisch :mrgreen: :happy:

0

Een tip die ze me ooit eens hebben meegegven als het kraakt of piept zet dan de radio luider . 👿 😥
                        Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet mee kon lachen 👿

0

Is een gekend probleem bij 986 & 996.
                          In theorie de volledige armen te vervangen (is zo bij OPC), kost als ik me niets laten wijsmaken heb 1600 Euro.
                          Carnewal zou alleen de bushings vervangen en daar zou je gered zijn met 400 Euro. Nogmaals: prijzen die ik van horen zeggen heb…

0

controlarmbolt.jpg

controlarms.jpg
                            Hier de fotokes :mrgreen:

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.