- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 juni 2012 om 13:23
Hallo forumleden,
sinds enkele weken piept de ophanging van mijn Boxster als het versleten roest bed van mijn grootmoeder :puke:
Na veel zoeken denk ik dat de control arm bushing moet vervangen worden. Ik heb al vele malen het euvel proberen op ter lossen met allerlei smeerproducten zoals WD40 of ZEP45, doch zonder resultaat.
er was een moment dat het leek te lukken, alles gesmeerd, terug op voorste wielen, goed op en neer duwen en … geen squeaken 😀 Ik dacht dat het opgelost was. auto uit de garage , een toerke gereden, draai terug op den oprit en .. terug piepen. Heel de operatie herhaald, opnieuw oké, tot ik heen en weer aan het stuur draaide => nog harder squeaken.
Heeft iemand gelijkaardig probleem gehad? Moet ik toch nog opnieuw proberen met de smeermiddelen of grote pijn (in de portemonnee) en de stukken vervangen? Zie foto’s bijgevoegd. Vermoedelijk gaat het om de bushing van de control arm (licht blauwe pijl))
Graag jullie ervaring hiermee :respekt:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.