- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 maart 2010 om 00:20
Ok.. het electonica probleem lijkt opgelost.. het volgende probleem meldt zich 😥
bij elk putje of heuveltje hoorde ik iets rammelen vooraan rechts. Dacht eerst dat er een sleutel was beginnen te slingeren uit m’n kit vooraan, maar niets was minder waar. Dus toch maar eens omhoog gekrikt voor de zekerheid. Ik moet wel zeggen, dit is echt van de ene op de andere moment lijkt me gekomen, want voorheen had hij dit niet.
Bevindingen tot nu toe: wiel staat zeer los en kan zowat een halve centimeter bewegen als je er mee wiebelt. Voor zover ik het kan terugleiden tot de root-cause is het de amortisseur. Die knakt en wiebelt ook mee zoals het wiel. En als’k de amortisseur blokkeer door een schroevendraaier ertussen te blokkeren dan blijft het wiel stabiel.
Nu ik ben niet zo ervaren in Porsche-mechaniek, ik ben eigenlijk maar een handige 2-takt-motor hobbyist. Wat ik opmerk in de kofferruimte vooraan is dat die amortisseur met het probleem ook niet zo strak staat aangedraaid met de grootste vijs in het midden als de andere kant. Ik gok dat dit de schroef van de amortisseur zelf is, om die wat hoger op te trekken ofzo? De andere 3 imbussen die er rond zitten, heb’k nog geen idee van waarvoor ze dienen, maar dat ga’k eens bekijken door een vraagbak te zoeken.
Iemand een idee? amortisseur versleten? Ik hoor ook vaak mensen bezig over rubbers.. tips are welcome! 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.