ophanging vooraan 3,2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ophanging vooraan 3,2

  • Maker
    Discussie
  • specialisten,

    even volgende vraag; een tijdje geleden zag ik dat mijn RV band ongelijk afgesleten is. Ook heb ik de indruk dat mijn voorwiel bovenaan iets meer naar binnen staat. Ik weet dat mijn 3,2 ooit een ongeval heeft gehad, dus vrees ik het ergste… :censored:
    Nu, ik heb ondertussen nieuwe banden klaarstaan, en we zouden de P ineens willen uitlijnen.
    Dus de vraag: kan je buiten de sporing ook de hoek (ik denk KPI) regelen?
    Ik ben me stilaan aan ‘t voorbereiden en was al eens gaan kijken naar eventueel een ‘fusee’ zoals we dat in de volksmond noemen. fout gedacht! Blijkbaar is dit een volledige poot? En niet echt goedkoop ook…
    Heeft er iemand ervaring met deze onderdelen en misschien advies van waar ik deze eventueel het best aankoop? Waarschijnlijk ook ineens de twee kanten. Wat kan men regelen aan de voorwielen?

    Alle advies is welkom!!

    Gijsbeer.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Hier heb je ze allemaal

      Dan heb je wel de volledige nieuwe poot met demper van een beter merk als die originele Boge’s.
      Prijzen zijn wel per stuk :wtf:

      Anders Van Kessel, die mannen kunnen u zeker voorhelpen !

      0

        Bij deze is mijn indruk bevestigd…
        Twee nieuwe voorbanden geplaatst en op de uitlijner gezet. Veerpoot stond al maximum naar buiten, en bij het verder speuren er toch op uit gekomen dat de rechterpoot dichter bij het wiel staat dan links, dus degelijk poot krom!! :censored: Het scheelt geen centimeters, maar zoveel kan je ook niet regelen.
        Nu een vraag: weet iemand of bij eerste montage in de fabriek er losse schokdempers worden geplaatst in de veerpoot? Of zitten de eerste in olie, zoals bij VW vroeger? Als de dempers kunnen overgezet worden kom ik er met een poot vanaf… Scheelt weer enkele cijfers op de rekening :mrgreen:

        Gijsbeer.

        0
        Wim

          Bij Porsche kun je vooraan alles regelen dus ook de camber.
          Het kan natuurlijk zijn dat door het ongeluk dat hij gehad heeft wat je schrijft, de veerpoot niet verder naar buiten te krijgen is om het wiel vlakker te laten lopen.
          Het beste is om bij iemand die goede apparatuur heeft de Porsche eens goed te laten uitlijnen.
          dan weet je hoe de zaken ervoor staan.

          Om direct een nieuwe voorpoot te kopen zou ik niet doen, want als de auto on vakkundig gemaakt is zou dan deze aankoop voor niks zijn.
          En ik doel dus nu op de maten van Porsche, als die niet kloppen vooraan, dan staat het pootje ook verkeerd ook al plaats je een nieuwe.

          0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.