Opnieuw verpakken en revisie motor luchtgekoeld – ervaren helper of totale uitbesteding – wie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Opnieuw verpakken en revisie motor luchtgekoeld – ervaren helper of totale uitbesteding – wie

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb een aantal projectjes op de planning wat betreft motoren. Het liefst zou ik met goed referentiemateriaal (werkboeken van Porsche en van een aantal gekende auteurs), het juiste gereedschap (eigen plus uitlenen of deels uitbesteden) en een goede ervaren hulp zoveel mogelijk zelf willen uitvoeren. Uiteraard zijn er altijd werkjes die moeten uitbesteed worden. Bedoeling is daarbij tot in de puntjes alle voorschriften (draaimomenten etc) en best practices toe te passen zodat de motor er telkens mechanisch en cosmetisch perfect en origineel bij komt te staan. Het hoeft dus niet snel snel en ongeveer, maar vooral juist/correct te gebeuren. Het is een hobby en een groot deel van het plezier zit in het zelf eraan werken en het technisch volledig begrijpen van alle mechaniek.

    Het liefst zou ik een ervaren mechanicien vinden, een soort leermeester, die me kan helpen en eventueel meer als ik weer met een totaal gebrek aan vrije tijd te maken krijg. Gaat dus sowieso maar om een halve tot hele dag per week. Hij/zij kan rekenen op een bijzonder geïnteresseerde en snellerende leerling :-). Uiteraard tegen passende (les)vergoeding.

    Uiteraard maak ik me geen illusies en de kans is dus groot dat ik een of meerdere projecten totaal moet uitbesteden. Ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar de beste adressen om een motor te laten doen: betrouwbaar, correct, goed uitgerust en zeer verzorgd werk. Als het in België kan en zelfs in of rond de provincie Antwerpen dan is dat goed voor de locale economie. Ik heb er echter geen probleem mee om voor dergelijke opdrachten naar Nederland of Duitsland te gaan.

    Graag jullie aanbevelingen met daarbij de belangrijkste reden aub. Alvast bedankt :respect2:

    Werken zijn:
    – Een project zou het herverpakken betreffen van een motor die perfect draait, maar vier jaar geleden (17000 km na revisie) werd uitgebouwd in het kader van een restauratie (originele mfi was ook net gereviseerd)
    – Revisie van motor met olielekken en tikkend geluid
    – Revisie van motor die draait maar laatste 30 jaar zo goed als niets heeft gereden

    Alle reacties zijn welkom, zowel op het topic als via PM.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • kan de kwaliteit van 911RESCUE te Kontich alleen maar bevestigen (in het verleden altijd eerlijk en correct behandeld geweest, en zijn uitgevoerde werken zijn nog steeds in opperbeste staat – bv. olieretour, …)

      0

        Bedankt voor de reacties hierboven en via PM.

        0
        XXX

          Piessens in Wilrijk heft heel wat weet over het reviseren en werken aan luchtgekoelde machientjes. Tom zit in het bestuur van Porsche Classic Club België, niet dat dit iets zegt over zijn kunnen maar hij is daar het technisch aanspreeekpunt. Zijn vader Robert heft ook jaren ervaring. Oh ja, Tom zal zeker voldoende uitleg geven, ‘tettert’ nogal graag… (Antwerps woordje, heeft niets met tetten te maken – voordat Sensa weer op de kar springt :engeltje: wil gewoon zeggen; praat graag en veel).
          Je hebt 911 rescue in Kontich, Kent de luchtgekoelde ook goed.

          0

            Bollocks heeft bij auto-tech in Merchtem werken aan zijn bolide gedaan …maar weet niet hoe hij dat met serge ,de chief , heeft geregeld… misschien vraagje stellen aan Bollocks …

            0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.