Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › opties
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
20 september 2008 om 23:54
Wat betekenen de volgende opties van een 997 S:
-sportabgasanlage
-sportfahrwerk
Wat houd de “sportschakelaar” in.Is dat standaard op een S?Invloed op de motorsound? -
MakerDiscussie
-
Hmm, als je toch van wagen verandert en je komt al van een 993 waar je jaren mee gereden hebt… Zou het voor mijzelf ook niet weten en ik vrees dat ik ook naar de 997S zou gaan.
Alleen al maar om eens met de nieuwe evolutie te rijden maar hopelijk niet snel beu wordt (té comfortabel ???? … )Moeilijke keuze, maar persoonlijk zou ik net iets meer neigen naar de 993TT 😀
De keuze zou voor mij snel gemaakt zijn : [size=150:344mzomj]997 [/size]S !!
Anoniem22 september 2008 om 04:06[quote=”jokke”:15qp8st2]Wat betekenen de volgende opties van een 997 S:
-sportgasabanlage
-sportfahrwerk
Wat houd de “sportschakelaar” in.Is dat standaard op een S?Invloed op de motorsound?[/quote]PASM is standaard op de “S”, de sportuitlaten enkel bij het Sportchrono pakket.
Wel kunnen de sportknop+ uitlaten achteraf worden gemonteerd.
Let wel het volledige Chrono pakket niet.
Dus de sportknop zonder Sportchrono pakket schakel je elektronisch de demping aan of af op de uitlaten.
In combinatie met het Sportchrono pakket reageert bij gas geven de motor directer, remmen iets allerter, PSAM ingeschakeld (H – 1 cm), PSM reageert iets trager,kleppen op de uitlaten open, het GT3 gevoel dus.Sportfahrwerk: de ophanging is 2cm lager PASM altijd ingeschakeld en niet uitschakelbaar.
Zou ik niet direct nemen, staat wel iets sportiever.Uw vraag 993TT of 997S? Doe in ieder geval een testrit met beide.
Zelf ben ik een 911 liefhebber oa ex 993 4S-er en meer dan 1 j opzoek geweest naar een “TT”, zelfs tot in Madrid.
Van alles gezien en gereden,echter voor een eerlijke prijs niks gevonden… of ben ik misschien te kieskeurig te werk gegaan?
Uiteindelijk ben ik gevallen voor de luxueuzere 997, ben misschien toch oud aan het worden(?), maar wel met het Sportchrono pakket+ en dat dan weer vanwege de
midlive….
Toch is de 993TT één van mijn favoriete Porsches.
Heb ik genoeg twijfel gezaaid ?
Je hart volgen!4S [/quote]…..ik vraag me gewoon af wat je in de eerste plaats wenst te doen met het voertuig,………………………………………………………….
Wat er ook komt,het is een tweede wagen die zoals nu soms een aantal weken in de garage blijft.Het is de porschepassie die regeert.Dus vanuit dit standpunt zou de 993 TT een logische keuze zijn maar er is zeer veel kaf tss het koren.
[quote=”jokke”:2g8ak85m][quote=”4s”:2g8ak85m]sportuitlaat en sportophanging,
ik meen te weten dat er een optie bestaat dat de wagen nog enkel cm verlaagd,
de sportanlage gaat gepaard met de chrono op het dash
eentje aan het zoeken?
zoja een zeer goede keuze, hopelijk kan ik aan de zoektocht eveneens volgend jaar beginnen[/quote]
Twijfel tussen de (“perfecte”) 993turbo en 997 S.[/quote]
heb onlangs een paar perfecte 993 turbo’s gezien, maar ik kan je verzekeren dat die meer gaan dan de nieuwprijs van een 997 s,
heb je topic gelezen waarin je een keuze wenst te maken tussen een 993 tt en een 997 s,
ik vraag me gewoon af wat je in de eerste plaats wenst te doen met het voertuig,
een ‘perfecte’ 9932 tt aankopen voor dagelijks gebruik lijkt me niet verstandig, ikzelf heb een 993 4s en rijd er zelf niet dagelijks mee, gezien de lage kmstand, welke ik wens te behouden ga ik naar volgend jaar toe uitkijken naar een 997s, dan blijft de 993 gespaard van veel gebruik,
het zijn volgens mij twee verschillende wagens …
de ene is de laatste generatie van een evolutie van de eerste 911 tot dan, de cockpit, de motor … noem maar op, ook het rijgevoel
ik heb regelmatig de gelegenheid om met nieuwe sportwagens te rijden waaronder voornamelijk aston martin en kan je zeggen dat die wagens niet meer het gevoel geven dat je ermee rijdt, alles gaat zo maar voorbij,
dat zal je zeker en vast niet hebben met een 993, hoe het zit met de 997 weet ik persoonlijk niet
de 997 is dan volgens mij de eerste waardige 911 in het nieuwe gamma, is bewonderingswaardig mooi afgewerkt, heeft blijkbaar een betrouwbare motor en heeft de looks 100%
aan jouw de keuze
vintage or new … de laatste 997 is uiteraard super maar zou hem enkel willen hebben moest ik besluiten om niet meer handgeschakeld te gaan rijden
[quote=”4s”:16hcxyhi]sportuitlaat en sportophanging,
ik meen te weten dat er een optie bestaat dat de wagen nog enkel cm verlaagd,
de sportanlage gaat gepaard met de chrono op het dash
eentje aan het zoeken?
zoja een zeer goede keuze, hopelijk kan ik aan de zoektocht eveneens volgend jaar beginnen[/quote]
Twijfel tussen de (“perfecte”) 993turbo en 997 S.
sportuitlaat en sportophanging,
ik meen te weten dat er een optie bestaat dat de wagen nog enkel cm verlaagd,
de sportanlage gaat gepaard met de chrono op het dash
eentje aan het zoeken?
zoja een zeer goede keuze, hopelijk kan ik aan de zoektocht eveneens volgend jaar beginnen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.