optrekproblemen 944 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 optrekproblemen 944 turbo

  • Maker
    Discussie

  • AC

      Hallo medefanaten,

      Ik heb ondertussen al superveel plezier beleefd aan men 944 turbo, op hier en daar wat kleine kosten die niet onoverkomelijk zijn.
      Maar nu heb ik de laatste paar ritjes weer iets raar aan de hand, als ik soms gas geef reageert de motor totaal niet, het toerental valt zelfs naar beneden??? Alhoewel de turbodrukmeter op het dashbord toch wel omhoog schiet op dit moment, wat ik wel heel bizar vind. Want minder toerental en meer turbodruk is niet bepaald theoretisch correct denk ik dan… 😯

      En het is meestal in het begin als ik net ergens vertrokken ben, eens ik dan een paar keer heb kunnen doortrekken is het probleem volledig van de baan… 😯

      Nu ben ik eerlijk gezegd nog niet actief gaan zoeken naar het probleem, maar ik dacht vooralleer ik de pistons door mijn garage laat vliegen 😉 hoor ik eens eerst bij jullie achter misschien soortgelijke ervaringen?

      alvast bedankt voor eventuele reactie’s,

      Christof

    11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • AC

        Ah ja, heb de WD 40 uiteraard op de klep zelf gespoten, omdat deze nogal stroef ging…

        AC

          Kijk dat is weer al een goede uitleg se. Het is zo dat ik hier wat kan bijleren, was niet slecht bedoeld hoor. Ik wou trouwens met die WD 40 ook enkel maar het probleem lokaliseren. En ben me heel goed bewust dat ik deze waarschijnlijk wel zal moeten vervangen, of zoals je zelf zegt herstellen.
          Doe je dit dan zelf of moet je die luchtmassameter ergens binnen doen??

          Het is wel zo dat ik deze wagen nog niet zo lang in mijn bezit heb en dat hij bij de vorige eigenaar heel lang heeft stil gestaan. En daarmee weet ik dat ik me aan nog dingen zal kunnen verwachten. Maar ik wil natuurlijk wel eerst zeker zijn voor ik iets ga vervangen om zo onnodige kosten uit te sparen. Ik ben maar ne gewone werkman die weg is van porsche… 😉

            [quote=”AC”:3glirngn]O, mijn excuses hiervoor ik zal hem meteen vervangen als ik u hiermee een plezier kan doen… 😯 [/quote]

            Vervangen is niet nodig, herstellen is namelijk mogelijk …

              [quote=”AC”:373cmj1x]Inderdaad, het was wel degelijk de luchtmassameter. Ik was deze aan het nakijken en heb opgemerkt dat deze kurkdroog stond en soms wat bleef hangen.
              Ik heb er serieus wat WD 4O ingespoten en heb het tot hiertoe niet meer meegemaakt en dat is nu toch al zeker 2 weken.
              En als het toch terugkomt wordt het gewoon vervangen denk ik.

              Bedakt voor jullie hulp…

              Groeten Christof. 😀 [/quote]

              Het blijven hangen is een gevolg van een uitgesleten weerstandsstrook in het elektronische gedeelte van de luchtmassameter.

              De wd40 die U (laten we hopen) op de klep zelf hebt gespoten zal het probleem enkel op korte termijn oplossen (overwippen van de naald). De WD zal na een tijdje toch de cilinders ingezogen worden en daar opgestookt worden.
              Dat deze klep kurkdroog staat is dus volkomen normaal en je kan bijna stellen dat het zo moet.

              mvg
              Jack-in-the-box

              AC

                O, mijn excuses hiervoor ik zal hem meteen vervangen als ik u hiermee een plezier kan doen… 😯

                  Luchtmassa meter herstellen met WD40?

                  🙄 👿 🙄

                  Er zijn er hier die een luchtmassa meter op een zeer adequate manier kunnen in orde brengen: jack-in-the-box.

                  AC

                    Inderdaad, het was wel degelijk de luchtmassameter. Ik was deze aan het nakijken en heb opgemerkt dat deze kurkdroog stond en soms wat bleef hangen.
                    Ik heb er serieus wat WD 4O ingespoten en heb het tot hiertoe niet meer meegemaakt en dat is nu toch al zeker 2 weken.
                    En als het toch terugkomt wordt het gewoon vervangen denk ik.

                    Bedakt voor jullie hulp…

                    Groeten Christof. 😀

                    Wim

                      Had ik er ook bij staan. 😉

                        Luchtmassameter

                        AC

                          Jawadde, das nen hele boterham.
                          Dat zal serieus zoeken worden, maar het moet echt wel opgelost worden, dus ik ga zo snel mogelijk wat beginnen testen. Ik dacht eigenlijk met eerst wat sensors te beginnen, omdat het me straf zou lijken dat het een mechanisch probleem is (zoals drukleidingen die lekken of turbo stuk), aangezien het probleem helemaal verdwijnt na je wat hebt kunnen doortrekken.

                          In elk geval al bendankt voor de tips Wim, en ik hou jullie zeker op de hoogte.
                          Moest er intussen nog iemand een ingeving hebben steeds welkom…

                          Groeten Christof

                          Wim

                            Een paar mogelijke boosdoeners. 😉

                            * Verstopt luchtfilter-element

                            * Verstopte luchtinlaat van turbo naar inlaatspruitstuk

                            * Luchtlekkage tussen turbo en inlaatspruitstuk

                            * Luchtlekkage tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop

                            * Turbodruksensor inlaatspruitstuk defect

                            * Luctmassameter defect

                            * Lekkage tussen turbine – ingang en uitlaatspruitstuk

                            * Verstuivers verkeerd afgesteld of stuk

                            * Brandstofpomp te weinig druk

                            * Versleten zuigerveren en / of cilinderbussen

                            * Motorproblemen (kleppen-zuigers)

                            * Compressorkant van de turbo vervuild

                            * Turbo beschadigd

                            * Overdrukklep verkeerd afgesteld

                            Zal inderdaad even zoeken zijn, maar denk dat dit de voornaamste punten zijn.

                          11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.