opzoek naar deze kleur

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen opzoek naar deze kleur

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik ben opzoek naar deze kleur van porsche, dit zou de kleur grijs kerguelen zijn.
    Maar als ik kijk naar andere foto’s vindt ik dat er precies een kleurverschil blijkt te zijn.
    Is deze een kleur die je enkel vindt bij een bepaald type van Porsche?

Attachments:
    • 33867804.jpg
    • 33867803.jpg
13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • ik vrees dat we u gaan mogen tegenspreken… 😉

Kijk maar eens in een FlatSix of whatever bij de 2ehands, hoeveel ‘gris kerguelen’ je wel niet ziet. Dit zal dus zeker geen speciale kleur zijn.
      Zoals we weten hebben de Fransen graag voor alles hun eigen naam of term, en de Kerguelen zijn naar het schijnt een eilandengroep die Franse kolonieën waren, en dit grijs zou genoemd zijn naar de kleurschakeringen die daar in het water (of de wolken?) zouden te zien zijn bij stormweer… oulaladida… 😉

Nu, het feit dat dit bij ons dus Seal grey zou zijn kwam dus van het OPC Knokke, en ik ga er van uit dat zij het wel beter zullen weten dan me, myself and I 😀

Anoniem

Dacht ooit eens gehoord of gelezen te hebben dat het kleur Kerguelen er is gekomen voor een speciale reeks of iets met een officiele dealer in Frankrijk te maken had .
        Net zoals er voor 60 jaar invoer Porsche door Pon een beperkte reeks 911 te verkrijgen was .
        Spreek me gerust tegen als het foutief is .

Wim

En daar heb je al 5 kleur varianten in. 😆

ik ben dan bang dat ik seal grijs ga krijgen dan… 😕

Door de kleurcode te vragen. Indishc rot auf Deutsch is bv Guards red, etc.

Bert

porschky schrijft:

ik heb destijds, omdat dit mijn lievelingskleur was, deels gekozen voor die 993 4S omdat die effectief ook in dit ‘kerguelen’-grijs was. Toen ik nadien aan OPC Knokke vertelde van mijn trieste ervaring met die wagen (valse papieren, valse keuring,…), wisten ze niet over welke kleur ik het had als ik sprak van ‘kerguelen-grijs’. Blijkt dus dat die benaming enkel in Frankrijk gebruikt wordt (en ik kende die naam inderdaad vanuit mijn Flatsix boekjes en consoorten), maar dat dit dus wel degelijk het meer gekende ‘seal grey’ of ‘seal grau’ is bij ons!

Dus als je hier in Belgie vraagt naar de kleur’kerguelen grijs’ krijg je eigenlijk de kleur’seal gray’.
                Maar als ik nu die kleur wil, weet jij dan hoe ik eraan kan geraken?

lol op dezelfde minuut hetzelfde antwoord 🙂 nice one Wim 😀

rjf

Was ik ook net aan het denken 😯

Trekt verdacht hard op de kleur van mijn seal grey boxster haha

ik heb destijds, omdat dit mijn lievelingskleur was, deels gekozen voor die 993 4S omdat die effectief ook in dit ‘kerguelen’-grijs was. Toen ik nadien aan OPC Knokke vertelde van mijn trieste ervaring met die wagen (valse papieren, valse keuring,…), wisten ze niet over welke kleur ik het had als ik sprak van ‘kerguelen-grijs’. Blijkt dus dat die benaming enkel in Frankrijk gebruikt wordt (en ik kende die naam inderdaad vanuit mijn Flatsix boekjes en consoorten), maar dat dit dus wel degelijk het meer gekende ‘seal grey’ of ‘seal grau’ is bij ons!

Wim

Dit is ook je bedoelde kleur.

Dus je ziet wat lichtinval kan doen met een kleur.

verschil ligt volgens mij aan de verlichting. Binnenverlichting <> natuurlijk licht buiten

Wim

Binnen TL, buiten daglicht, dus dit zal altijd een ander kleureffect geven. 💡

Deze zou ook dezelfde kleur zijn:

Wat volgens mij een andere keur is 🙄

Attachments:
                              • 26003.jpg
                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.