opzoek naar een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 opzoek naar een 993

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Vandaag mijn eerste stappen gezet in mijn zoektocht naar een mooie 993.
    Er één zien staan op het net in Aartrijke en ben dan maar gaan kijken +- 100 km enkel gereden.
    Staat bij een garagist die niet merk verbonden is en heeft deze in zijn showroom te koop staan.
    Een zwarte 993 c2 met zwart lederen interieur en turbo velgen.
    Persoonlijk vind ik dit een mooie combinatie.
    Eens daar aangekomen vizl mij direkt op dat de wagen herspoten was.
    Niet zo goed gedaan, redelijk wat stof en siliconen in het spuitwerk en bij wat verder controleren
    bleek de 993 eerst een zilvere geweest te zijn die achteraf in het zwart was gespoten.
    Koffer en motorruimte staan nog in het zilver.
    De historiek van de wagen was ook niet compleet en in het algemeen stond de wagen niet echt
    gezond.
    Roestvorming onder de ruitrubbers van de beide zijruiten achteraan.
    Vond het spijtig dat het niet de wagen is waarvan ik hoopte dat hij zou zijn.
    Mijn zoektocht gaat verder naar een 993.
    Iedere verdere tips i.v.m een 993 of ergens één te koop zijn steeds welkom.

Mvg
    Costa

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Van harte proficiat ! :applaus:
      We gooien er een slotje op .
      Veel succes .

993 gevonden
        dit topicje mag op slot*slotje

dan zal je best u sc’ke toch maar houden zeker 😯

[quote=”bully” post=128390]klikhierop

Zou die niks kunnen met een SC van 78, mag hem niet houden van de madam. Andere P. = de SC buiten en dat prikt wel een beetje 🙄

Hallo Bully,

Volgens mij wel, maar ik heb er enkel een testrit mee gereden en hij gaat volgende week weg naar de
              Porsche garagist(onafhankelijke) om naar de technische controle te gaan en oh uit te voeren.

Costa

Loopt de motor mooi?

Hallo,

in bijlage enkele foto’s van mijn 993 wanneer ik deze ben gaan afhalen en een schuur.
                  Zoals je kan zien op de foto staat de P onder een goede laag stof.
                  Het renovatie project kan beginnen nu.

Costa

Attachments:
                  • IMG_0670_2013-05-01.JPG
                  • IMG_0669.JPG

:applaus: :applaus: :applaus:

Hallo,

Zaterdag is het zover, dan ga ik achter mijn eerste Porsche in mijn leven.
                      Het is een zilvere 993 geworden.
                      Opgelet het is wel een renovatie projeckt(prijs is evenredig)
                      Maar het geluk om er eentje te hebben is er niet minder om :happydance:
                      Foto’s volgen zodra de luchtgekoelde in de garage staat.

Mvg
                      Costa

Invoeren(3 cent), keuren en nrplaat aanvragen, das alles. :up: :up: :up:

Hallo,

De 993 die Bully doorgestuurd heeft lijkt wel een goede 993 te zijn.
                          Hoe zit nu eigelijk juist inéén om een buitenlandse µporsche op Belgische nr-plaat
                          te zetten?
                          Moeten hierdan extra taksen betaald worden om het voertuig in België in te schrijven?

Costa

De mijne heeft er nu 271000 km. Ik ervaar dit niet als een nadeel.
                            ER zat een onderhoudshistoriek bij en alles aan de wagen functioneert zoals het hoort.
                            En de prijs was ook heel goed.

Den Bully weet ze toch altijd te vinden…
                              Hoe doe hij het
                              :respekt:

[quote=”Costa” post=128318]Ik heb er eentje gezien op het net met 250000km.
                                Deze hoge km-stand is dit een probleem voor de 993? [/quote]

Liever een nette, goed onderhouden 993 met zo’n Km-stand kopen dan eentje waarvan je niet zeker weet of het klopt – of eentje die langdurig heeft stilgestaan 💡

Km-standen van 300 a 400 DKm zijn echt geen uitzondering bij een 993 – maar je ziet er ook die voor de 150 Dkm al een gehele of gedeeltelijke motor-revizie achter de rug hebben …

‘t valt en staat allemaal met de prijs 😉

… en de keuze hangt ook af van hoeveel Km je zelf per jaar denkt te gaan rijden.

klikhierop Zonder inruil kan je een leuke prijs maken 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.