opzoek naar een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 opzoek naar een 993

• Maker
    Discussie

• Cool Stany
    Deelnemer

Hallo,

Vandaag mijn eerste stappen gezet in mijn zoektocht naar een mooie 993.
      Er één zien staan op het net in Aartrijke en ben dan maar gaan kijken +- 100 km enkel gereden.
      Staat bij een garagist die niet merk verbonden is en heeft deze in zijn showroom te koop staan.
      Een zwarte 993 c2 met zwart lederen interieur en turbo velgen.
      Persoonlijk vind ik dit een mooie combinatie.
      Eens daar aangekomen vizl mij direkt op dat de wagen herspoten was.
      Niet zo goed gedaan, redelijk wat stof en siliconen in het spuitwerk en bij wat verder controleren
      bleek de 993 eerst een zilvere geweest te zijn die achteraf in het zwart was gespoten.
      Koffer en motorruimte staan nog in het zilver.
      De historiek van de wagen was ook niet compleet en in het algemeen stond de wagen niet echt
      gezond.
      Roestvorming onder de ruitrubbers van de beide zijruiten achteraan.
      Vond het spijtig dat het niet de wagen is waarvan ik hoopte dat hij zou zijn.
      Mijn zoektocht gaat verder naar een 993.
      Iedere verdere tips i.v.m een 993 of ergens één te koop zijn steeds welkom.

Mvg
      Costa

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
      • [quote=”Costa” post=128165]Hallo,

mijn budget ligt tussen 25 en 30000 euro[/quote]

Ja, zoals Luc al gezegd heeft zal het geen gemakkelijke opgave worden om er een te vinden die in goede staat is en dat voor die prijs.

Wil u niet echt ontmoedigen maar ne goeie 993 vinden voor minder dan 30.000€ :think: :think: :think: , succes in ieder geval met de zoektocht en als ik iets zou tegenkomen :salut: :salut: :salut:

Dit soort auto;s heb ik er ook genoeg gezien destijds, dat heeft mij doen besluiten
            om mijn eigen auto te bouwen met compleet bouwverslag als naslagwerk….
            Weet je tenminste wat je hebt…

Opletten voor de roest duivel (vooral aan de ruiten )en zeker niet te rap kopen ,maar eerst enkele gaan bekijken en vergelijken .Dit is ook een leuke kant van de zoek actie !De wagen waar je naar gaan kijken hebt zou ik zeker laten staan (slecht gespoten en dan nog in een ander kleur doet voor mij alle deuren dicht ).Succes met het zoeken naar je droom wagen .En laat je niet ontmoedigen door enkele opgeknapte wrakken .

Keek zo’n 8 tot 9 jaar terug naar een 993, de prijzen lagen nog geen eens zoveel hoger 💡
                Heb later maar de “tweede” spaarpot gepakt en een S gekocht, vond die zooooo mooi en nooit geen spijt van gehad.
                Bezit hem nog steeds, werkelijk een topper om mee te rijden :up:

Hallo,

mijn budget ligt tussen 25 en 30000 euro

Hallo,ik kan je helaas niet verder helpen maar het zal niet gemakkelijk worden om er eentje te vinden die in goede staat is. De auto die je hierboven beschrijft is duidelijk “handen af”.
                    In ieder geval niet te snel beslissen en elke auto goed nakijken.
                    Kun je ons vertellen welk budget je ter beschikking hebt?

7 reacties aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.