Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Orange Mecanique
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door 911_NL.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
En weer eens stapje verder …
https://www.youtube.com/watch?v=igTyUP3JwJA
… moest helaas wel (weer) de linker SSI warmtewisselaar er onder vandaan halen op de aandrijf-as te kunnen monteren :wtf:
Het is inderdaad de 993 geworden – voor die dag …. maar toch ook nog kans gezien om de dorpel-bekleding en dorpel-lijsten aan beide kanten te doen ➡
Tevens nog even bezig geweest met de pedalenbox … gashendel en remlichtschakelaar gemonteerd en afgesteld ..
To Be Continued 😉
Morgen weer ‘n dagje knutselen – en wss verder met het afbouwen van het interieur …
Bekleding zit er – op de bestuurderszijde en middentunnel na helemaal in 8)
… maar mocht er ‘n brug vrij zijn, dan wijk ik uit naar de motor- en remmen-beurt voor de 993 :wtf:
[quote=”Mushroom” post=92748]Van 2007 al aan bezig? [/quote]
In 2007 aangeschaft – mee gereden tot na de zomer en in November was dan (als laatste) ook de bestuurdersstoel uit het interieur. Toen alle bumpers en de schermen gedemonteerd.
Tevens heb ik toen de slijptol in de bak van het schuifdak gezet.
De carrosserie heeft 160 uur onder de handen van de plaatwerker gezeten ➡ belangrijk is dan dat het een vakman is die ook van doorwerken weet, want rekenen kunnen we allemaal 😉
Deze 911 had in een verleden aan de linkerzijde schade gehad, welke gerepareerd was door ‘n restaurateur van Engelse klassiekers … de beste man had beter stukadoor kunnen worden, of beeldhouwer 😐
Naast de kokerbalken – en alles wat daar in zit –
-zijn ook de balk aan het vooronder –
– en beide binnenschermen (deels) vervangen :respect2:
Ook heeft de plaatwerker het schuifdak dicht-gelast .. met het originele dakplaatje ➡ de spuiter complimenteerde met het vakwerk, want alleen de verkleuring, daar waar gelast was, gaf dat aan de buitenzijde weg :first:
[quote=”Mushroom” post=92748]Blijft die dan de hele tijd bij die carrossier staan? [/quote]
Ja en Nee – maar thuis heeft’ie (helaas) nog niet gestaan sinds ik met de demontage begonnen was ➡
[quote=”Mushroom” post=92748] Doe je veel zelf? [/quote]
Voor wat ik kan – en waar ik de tijd voor heb … dat laatste geeft ookal ‘n beetje weer waarom het relatief lang duurt 💡
Ik heb bijna alles zelf gedemonteerd – en uitgebouwd …
[quote=”Mushroom” post=92748]Uit elkaar halen zou’k nog zien zitten, verf afstrippen ook.
[/quote]… daar bespaar je al een heleboel kosten mee – en is MI ook erg leuk om te doen – behalve het afstrippen dan ➡ het schoonmaken van de koets is door ‘n leerling/student gebeurd … die heeft letterlijk anderhalve week aan de koets zitten krabben, poetsen en schuren.
Scheelt mij ‘n paar euro’s en een hele hoop ergernis 😀
[quote=”Mushroom” post=92748]Lassen zou ‘k al moeten laten doen en motor en versnellingsbak reviseren ook. [/quote]
Dat lassen – als je dat niet zelf goed kunt – zou ik inderdaad uit besteden – aan iemand die verstand heeft van Porsche – dit t.a.v. de nauwkeurigheid en juiste afwerking … helaas zie je pas bij het demonteren (of zeg ik: slopen) wat er allemaal aan plaatwerk vervangen dient te worden …
Ze waren bij mij al aardig ingeteerd op het beoogde (plaatwerk) budget – en nog maar net halverwege :wtf:
[quote=”Mushroom” post=92748] motor en versnellingsbak reviseren ook.
[/quote]Als die nog functioneren, dan zou je dat in een later stadium kunnen doen.
Mijn initiële plan was ➡ de koets en dan ‘n seizoen rijden, vervolgens het interieur en weer ‘n seizoen rijden, vervolgens de motor en bak, weer een seizoen rijden … van het rijden is nog niks gekomen en het budget zijn we zeker met 50% overschreden (ben overigens het laatste jaar gestopt met de facturen bij elkaar op te tellen 😕 )[quote=”Mushroom” post=92748]Dan nog lakken en alles monteren = ook laten doen 😐
[/quote]Als je kunt demonteren – ergo: alles gedemonteerd hebt, lukt het je vast ook om het een en ander te monteren ➡
– belangrijke factor hierbij is overigens, geduld, de ruimte en de tijd 😉
[quote=”Mushroom” post=92748]Best niet zelf aan beginnen denk ik 😉 [/quote]
Als je geen 2 linkerhanden hebt, kan je best zelf het 1 en ander doen … en al zou je er 2 keer zo lang over doen dan een professioneel – who cares ? –
Maar als je zelf je geld sneller en makkelijker kunt verdienen dan je aan een restaurateur, monteur en spuiter uit kunt geven ….
Terzijde: Ik heb 3 verschillende adressen waar de werkzaamheden zijn/worden gedaan … Specialist (montage en onderdelen), Plaatwerker en Spuiter.
:first:
Retecool en dat oranje staat ‘m prachtig.
Van 2007 al aan bezig? Ik krijg ook weer zin… 😳
Blijft die dan de hele tijd bij die carrossier staan? Doe je veel zelf?Uit elkaar halen zou’k nog zien zitten, verf afstrippen ook.
Lassen zou ‘k al moeten laten doen en motor en versnellingsbak reviseren ook.
Dan nog lakken en alles monteren = ook laten doen 😐
Best niet zelf aan beginnen denk ik 😉 Lees je mee Wim? 😉[quote=”cabrio wim” post=92648]
Heb hem eenmaal in het echt gezien bij Erwin, toen was hij net gespoten. 8) [/quote]Dan stond’ie er wss zo bij …
… ongeveer ‘n jaar geleden :wtf:
Zo zijn we eind 2007 begonnen …
… om vervolgens (begin 2008) naast de nodige balken en andere plaat delen, ook het linker-portier en linker-achterscherm te vervangen ➡
Alle details zal ik jullie voor nu besparen … als’ie helemaal klaar is komt er ‘n boek uit
[quote=”Funny” post=92638]Vandaag Porsche scene live gekocht ,ik zag snel dat er ook een oranje 911 in staat .Olaf de zijnen ?[/quote]
Nee – je kan al zien dat die WTL uitgevoerd is – en verre van origineel :sarcastisch …. als je overigens dat artikel leest, waarin ze zeggen dat er nog zoiets gebouwd wordt – en d(i)e prijs daar van ziet … krijg je volgens mij net 3x niks 💡
Begint er al goed uit te zien Olaf.
Heb hem eenmaal in het echt gezien bij Erwin, toen was hij net gespoten. 8)Even doortrekken, kun je deze zomer rijden. 😉
Vandaag Porsche scene live gekocht ,ik zag snel dat er ook een oranje 911 in staat .Olaf de zijnen ?
Geen off-topic meer 😛
Je kan hier vandaag de dag dat forum niet meer openen of de lekkerste dingen staan erop.
Olaf (911_NL), feel free om in deze thread updates te geven, of nog wat lekkere foto’s…
Als je graag een andere topic-titel hebt laat je ‘m maar even weten.Ok, we gaan nu vreselijk Off Topic …. en het heeft echt niks meer met Fuchsen en polijsten te maken :wtf:
[quote=”Mushroom” post=92593]
Wat heb je gevraagd? Het oranjest oranje dat er bestaat, liefst met oranje vernis erover? [/quote]Nee,
Ik had ooit ‘n kleur in m’n hoofd … en voor de grap de spiegels van de 4S (ook) in deze kleur gezet ➡
… toen zei m’n Porsche Specialist dat die kleur (voor 73’er RS) niet periode correct was – en heeft hij mij ‘n juiste(re) kleur laten zien ➡ welke bij daglicht exact het zelfde (b)leek :respect2:
‘t is dus maar net hoe het licht valt 😉
[quote=”911_NL” post=92588]’t lijkt heel wat, maar het is nog (lang) niet klaar 😐
[/quote]
Zei hij bedeesd…
Dit is gewoon
Wat heb je gevraagd? Het oranjest oranje dat er bestaat, liefst met oranje vernis erover?
Hij is *waanzinnig* mooi! :respect2:‘t lijkt heel wat, maar het is nog (lang) niet klaar 😐
[size=2]Electra voor 99% functioneel, motor en bak zitten er in en draaien – interieur voor 85% bekleed … [list][*]carburateurs moeten nog (goed) afgesteld worden[*]alle remleidingen moeten nog getrokken worden[*]gaspedaal, koppeling, handrem[*]sloten voor en achterklep[*]einddemper zit nog vol met gaten[*]etc, etc[/list]
Al met al nog een hoop kleine dingen voordat’ie de weg op kan …. hopelijk deze zomer :respect2: [/size]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.