originele 18 inch Speedline Cup 1 velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 originele 18 inch Speedline Cup 1 velgen

• Maker
    Discussie
  • Heren Velgenkenners,

Bij mij achterop zitten originele 18 inch Speedline Cup velgen. Onder meer te herkennen aan de 40 velgschroeven in ruwe (niet verchroomde) vorm. Zie de eerste bijgevoegde foto. Uitgerust met het bij de 964 1993 serie behorende grijze logo in het midden.

Bij mij voorop liggen ogenschijnlijk precies dezelfde velgen, met 3 kleine verschillen. Het betreft 38 velgschroeven (ipv 40), verchroomd en met een andere vorm. De velgen zijn minimaal 10 jaar oud. Zie de andere bijgevoegde foto.

Zouden dat dan deze velgen zijn?

RH 3.6 speedline style — 3 piece wheel package

Vervolgens, ik ben op zoek naar een nieuwe (2-delige) pakking geschikt voor de originele 40 bolds velg, mijn achterwiel dus. Voor de zekerheid (demontage) zouden een paar extra schroeven ook geen kwaad kunnen.

Weet iemand een adresje voor het verkrijgen van deze onderdelen, met name de pakking?

Attachments:
    • _IJS1559.JPG
    • _IJS1556.JPG
6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Interessante statement 911-NL, maar ik heb ze nog niet gezien. Dus dan zou RH de pakkingen waarschijnlijk ook in het assortiment hebben. Wordt vervolgd. Ben dus op zoek naar die pakkingen, dan kunnen we in de winter op het gemakje een ‘originele’ pakking erop leggen, zodat m’n drukverloop probleempje rechtsachter eindelijk wordt opgelost. De kosten van zo’n 2-delige pakking bedragen ongeveer 250 euro zover ik begrepen heb, maar dan moet ik wel aan de goeie zien te komen dus (40 bolds), die ‘originele’ schroeven kan nog wel eens een lastige worden, beter niks slopen denk ik … :wtf:

Ik wist wel dat het bijzondere velgen waren, heb immers niet voor niks voor de ‘Wilde Wielen’ gekozen (die liggen er ook onder op het plaatje in het dikke Porscheboek), waarin maar 1x een 964 wtl wordt getoond. Maar dat ze zo bijzonder zijn das dan weer nieuw voor me, wel erg leuk! Ik poetste altijd al direct de remrommel van de nog warme velgen na het rijden, maar ik denk dat ik ze ook maar tussendoor ga poetsen, hahaha, niet fris meer wat die dingen kosten, beetje netjes houden!

Maar hoe poetsen jullie tussen de schroefjes en de binnenste velgrand, mijn vingers met poetsdoek passen daar eigenlijk niet goed tussen. Heel afentoe doe ik schroefje voor schroefje, maar dat is eigenlijk niet te doen. Hebben jullie al een speciale poetstechniek voor de schroeven en het randje gevonden, zonder je vingers tot tintelen toe te poetsen (beurse vingertoppen). Gebruiken jullie daar soms tactische hulpstukken voor, of hoe hou je dat bij? 😯

Voor het complete verhaal, die vroegere Italiaanse OEM fabrikant heette volgens mijn info trouwens officieel: RS Speedlines.

Die Keskins velgen hebben slechts 32 bolds, dus dat is weer een ander wiel. Andere prijsklasse ook trouwens. Dan heb je de Kinesis Supercups voor de 993 RS, maar die hebben holle staanders (= andere vorm). En je hebt Speedline Alessio’s (foto onder) met verchroomd binnen deel. Deze velg schijnt een stuk zwaarder te zijn dan de originele, zo’n 14 kg, dat wil je ook niet meemaken, dat schijnt minder te rijden.

0

Ik weet dat er speedline zijn en RH maar ook Keskin lijkt erop 😕
        Achterop de velgen moet toch wel iets terug te vinden zijn die herkomst en type vermelden .

0

De RH’s zijn er ook met 40 boutjes per velg 😉

0

IK heb die RH’s ook op de 968 liggen

0

Zover ik heb begrepen was Speedline een Italiaans bedrijf dat onder meer velgen voor de Porsche Rs en Ferrari maakte. De fabrikant bestaat niet meer, originele velgen worden dan ook niet meer gemaakt.

Maar hoe moeten we dit zien dan, qua originaliteit? Dit zijn ze toch? Is de enige nieuwe 40 bolds Speedline velg leverancier die ik tot heden kan vinden.

Set of 4 Genuine Porsche alloy wheels
                We DO NOT sell any replica alloy wheels

Front alloy wheels: 18×8″ ET52
                Wheel part number: POR 96536213600

Rear alloy wheels: 18×10″ ET61
                Wheel part number: POR 96536214000

Alloy wheel finish type: Porsche Silver Metallic

Warranty length: 2 years congruent with manufacturer’s warranty terms and conditions

Caps: centre caps not included. Choose from the green section

Availability: UK stocked items despatched in 1-3 days. Germany stocked items despatched in 3-5 working days. Backordered items despatched in 9+ working days
                Recommended for models from MY93

0
              6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.