Home › Forum › Porsche Talk › Originele Amerikaan of Europese ombouw?
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
25 september 2013 om 20:28
Het zou wel eens kunnen dat de vraag al eens gesteld werd, maar kon niet meteen iets terugvinden of ik zoek op de verkeerde trefwoorden… Anyway, de vraag is eenvoudig: als je een oldtimer 911 zoekt en je wil het enigszins betaalbaar houden, ben je dan beter af met een originele Amerikaan of toch eerder een Europese ombouw (bvb een ombouw naar 964, of turbolook, etc…)?
De Amerikaanse modelletjes zijn niet bijzonder populair maar dat neemt niet weg dat ze ook in waarde zullen stijgen als ze origineel zijn en matching numbers hebben (en uiteraard technisch in orde zijn)?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”kristof-vh” post=147384]
Wie koopt er nu ook een Spitfire : made in England = vragen om miserie [/quote]:what: :what: :what: :what:
😉
we kunnen mss een bus huren of gewoon met onze eigen *porsche is naar daar rijden om mee te gaan zoeken voor wie er eentje zoekt :happydance:
ben in mei nog twee weken naar Italië geweest met men ac cobra, de tweede week de Mille Miglia (non-official want men auto heeft toendertijd ook niet officieel meegereden) meegereden van Brescia-Rome-Brescia, k’sta zelfs op Youtube, en kan je garanderen dat was een droomrit, ook als je ziet wat voor prachtige wagens door in mijrijden, het water loopt je uit de mond :lekker: moesten P-lovers zin hebben om dat volgend jaar ook is mee te beleven, ik ben alvast van plan om terug mee te rijden met men 911 :happydance:
ps: die spitfire was men eerst ervaring met oldtimers, was idd geen goeie :bounce:
heb bij de aankoop van men eerste, een spitfire 1500 me laten “vangen”, en had het eerste half jaar al voor meer dan 2000 euro kosten op een auto die ik 8500 betaald had (voor een spitfire is dat al vrij duur)en zogezegd in orde stond. heb toen men les geleerd, je mag je nooit laten leiden door emoties alleen, best altijd iemand meenemen die er meer van kent dan jezelf,dan weet je tenminste of je kosten moet voorzien of niet, voorkomen is nog altijd beter dan genezen
Wie koopt er nu ook een Spitfire : made in England = vragen om miserie
Ik denk dat het Amerikaanse verhaal voor ons veel minder interessant is geworden sinds een paar jaar terug de btw verhoogd is van 6% naar 21% en er ook nog 10% import is bijgekomen! Ik heb voordien meer dan één 911 in California gekocht en net zoals hier zijn daar goede en minder goede bij…….
Voor de na ’77 modellen maakt het ook minder verschil denk ik (gegalvaniseerde kas) maar voor alles daarvoor geldt toch wel dat wat uit het Zuiden komt in veeeel betere staat is dan hetgeen altijd wat noordelijker heeft rondgereden. Italie en Spanje zijn wat dat betreft ook interessante plaatsen om te gaan zoeken en daar is’t ook crisis ![quote=”911cabriog50″ post=147349]:respekt:
Volledig mee eens :happydance:
T’is idd een genot (plezier of meer een passie) om alles te achterhalen :driver:
btw, i like 914 ‘s a lot 😀 [quote=”kleinekastenteufel” post=147341]Wij hier vinden iedere Porsche uniek, telkens met haar eigen specifieke geschiedenis. Bijgevolg is ook de staat waarin het karrejte zich bevindt belangrijk. De prijs (Euro’s) is dan ook telkens navenant: Europa of R.O.W., origineel of ombouw, afgeleefd of juist goed bijgehouden.
De kunst is natuurlijk om alles te achterhalen, de kunst maar ook het genot daarbij.
Wij sluiten in elk geval geen enkele uit, rekening houdend met bovenstaande.
:driver: 🙄 :driver:[/quote][/quote]
+1
Toch een coole gedachte om bijvoorbeeld met een 911 rond te rijden die 30 jaar in Californië heeft rondgereden… The things it must have seen… 😀
:respekt:
Volledig mee eens :happydance:
T’is idd een genot (plezier of meer een passie) om alles te achterhalen :driver:
btw, i like 914 ‘s a lot 😀 [quote=”kleinekastenteufel” post=147341]Wij hier vinden iedere Porsche uniek, telkens met haar eigen specifieke geschiedenis. Bijgevolg is ook de staat waarin het karrejte zich bevindt belangrijk. De prijs (Euro’s) is dan ook telkens navenant: Europa of R.O.W., origineel of ombouw, afgeleefd of juist goed bijgehouden.
De kunst is natuurlijk om alles te achterhalen, de kunst maar ook het genot daarbij.
Wij sluiten in elk geval geen enkele uit, rekening houdend met bovenstaande.
:driver: 🙄 :driver:[/quote]
Wij hier vinden iedere Porsche uniek, telkens met haar eigen specifieke geschiedenis. Bijgevolg is ook de staat waarin het karrejte zich bevindt belangrijk. De prijs (Euro’s) is dan ook telkens navenant: Europa of R.O.W., origineel of ombouw, afgeleefd of juist goed bijgehouden.
De kunst is natuurlijk om alles te achterhalen, de kunst maar ook het genot daarbij.
Wij sluiten in elk geval geen enkele uit, rekening houdend met bovenstaande.
:driver: 🙄 :driver:
no problem, :respekt: was echt goed bedoeld want zou het jammer vinden moest iemand een miskoop doen en of dat nu een us of een europese is, dat maakt dan niet uit, dit is nu men 5e oldtimer en heb bij de aankoop van men eerste, een spitfire 1500 me laten “vangen”, en had het eerste half jaar al voor meer dan 2000 euro kosten op een auto die ik 8500 betaald had (voor een spitfire is dat al vrij duur)en zogezegd in orde stond. heb toen men les geleerd, je mag je nooit laten leiden door emoties alleen, best altijd iemand meenemen die er meer van kent dan jezelf,dan weet je tenminste of je kosten moet voorzien of niet, voorkomen is nog altijd beter dan genezen :happydance:
[quote=”python” post=147209][quote=”911cabriog50″ post=147198]
het belangrijkste is dat iedereen zich gelukkig voelt met z’n911*porsche wat het ook moge zijn of waar die ook vandaan komt :relaxman:[/quote]
En dat is zo wat het enige wat uiteindelijk belangrijk is !Sorry dat ik een beetje bot over kwam ,
Zoals ik het interpreteerde kwam het wat neerbuigend over maar je bedoelde het waarschijnlijk goed ?[/quote]Kan je teveel gas geven met een porsche???
Ik moest wel ze waren aant duwen achter mij hé…
Die Amerikaanse hebben ewa minder PK’S hé.jou auto is ook super gaaf
heb hem gezien op de zomersproetjes rit
en je geeft er flink gas mee te veel af en toe ha ha
:drink:De mijne heeft ook in de PCA club gezeten heb er ook nog een sticker van 😉
[quote=”911cabriog50″ post=147198]911 addict,
klopt als een bus, als je er eentje kan te pakken krijgen van die liefhebbers of clublid ginder,zit je op rozen, die wagens zijn ook in perfecte staat en zullen zoals je zegt inderdaad een nog betere carrosserie hebben.
heb er zo al gezien en die zijn ook :first:
maar net zoals een goeie hier zal je die ook niet voor een prikje meekrijgen, zij weten ook dat hun wagen geld waard is he :coolness:
ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij wil, voor iemand die kan sleutelen is het wellicht een kleiner risico om een minder perfecte wagen te kopen om hem terug in top staat te krijgen :happydance:het belangrijkste is dat iedereen zich gelukkig voelt met z’n 911 waar die ook vandaan komt :relaxman:[/quote]
klopt helemaal bij mijn papieren zat een formulier dat vorige eigenaar er mee bij Porsche club
Amerika was .dus liefhebber en dat zie ik aan heel de auto.super koop achteraf dus@911cabriog50.
Ik weet niet in hoeverre jij vertrouwt bent met de US en hun situatie, maar toen de bankencrisis daar is begonnen (Lehmann brothers remember…)heeft die er veel harder ingehakt dan bij ons in Europa. Amerikanen kopen zowat alles op krediet, en toen dat systeem ineenklapte waren ze quasi verplicht alles, voor sommige betekende dat ook hun schitterende Porsche, voor een appel en een ei van de hand te doen. Gewoon de wet van vraag en aanbod. Als er plots een massa Porsches op de markt komt verkoopt enkel hij die zijn prijs serieus laat zakken. Zo heb ik de mijne in perfecte staat voor een beschamend laag bedrag kunnen kopen. Dus US Porsches duur ? Neen, echt niet als je er het juiste moment weet uit te pikken, maar is dat niet zo voor alles … ? 😆 .[quote=”911cabriog50″ post=147198]
het belangrijkste is dat iedereen zich gelukkig voelt met z’n911*porsche wat het ook moge zijn of waar die ook vandaan komt :relaxman:[/quote]
En dat is zo wat het enige wat uiteindelijk belangrijk is !Sorry dat ik een beetje bot over kwam ,
Zoals ik het interpreteerde kwam het wat neerbuigend over maar je bedoelde het waarschijnlijk goed ?[quote=”raychem” post=147102]Je mag het keren en draaien zoveel je wil, een ombouw is weggesmeten geld![/quote]
De 70’er jaren RS’en en RSR’en doen dikke bedragen in de US … TRIBUTE noemen ze dat daar – PCR in California heeft er eentje staan (RS Tribute) voor $ 180K .. en die raken ze echt wel kwijt :coolness:
SC-tjes en Carrera 3.2’s die naar 964 (of zelfs 993) zijn omgebouwd doen inderdaad minder dan de (ver)bouwkosten :popcorn:
Ik zou zelf geen ombouw kopen – maar wel (laten)bouwen .. 💡
Of US wagens minder waarde zijn – hangt af van de uitvoering – en het bouwjaar.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.